Vem hälsar på mig?

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
HiC skrev:
Jag har kört MC sedan början på 80-talet och det är något som varit bättre förr. Numera så är det många som inte hälsar, glor på en som "vem fan far de?". Det måste vara alla "gubbar" som är nya knuttar, de har inte fattat det här.
Och, jovisst hälsar MC-polisen.
:banana

Dom hälsar inte på mig (Polisen allså) dom ser bara sura ut.. Jag har hälsat på två än så länge och ingen har hälsat tillbaka!!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
1976 när jag tog hoj-kort så fanns det inte alls lika mycket hojar ute på vägarna och då kändes det klart motiverat att hälsa på alla man mötte :)

Jag försöker ff hälsa på alla men man tröttnar lite eftersom långt ifrån alla hälsar tillbaka :fatta!

Kanske är det så att det är så mycket hojar på vägarna att folk tycker att det blir ett evigt vinkande istället för körande :confused:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Martex skrev:
Hej folk!

Men vilka j**la grupp får jag tillhöra, med min gamla skönhet?
Kan jag börja hälsa på eu-mopparna? Dem finns det ju gott om. :rolleyes:

ta å hälsa på veteranarna och eu-mopparna då.. hihihi :hihi
skojar bara...!!! :tungan

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Sen jag bytte från sporthoj till motard, så har jag märkt en klar nergång i hälsningar. :va

Försöker hälsa på allt som går, dock måste jag erkänna att jag har i stort sett gett upp gällande kromslädar.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Wimanski skrev:
Sen jag bytte från sporthoj till motard, så har jag märkt en klar nergång i hälsningar. :va

Försöker hälsa på allt som går, dock måste jag erkänna att jag har i stort sett gett upp gällande kromslädar.

Det är nog bara för att det ser ut som en eu moped som det blir mindre hälsningar eller va tror du!!!

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
tycker att de flesta man möter vinkar.... Men Mc snutarna vinkar ju aldrig som sagt de tror att de är några Mc GUDAR, jag brukar alltid börja hälsa tidigt på dem och när jag märker att de inte vill häsla så får de ett väl riktat fingae alltså poliserna.... Har inte blivit stoppad för de ännu....

///micke

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Mr_Mike skrev:
tycker att de flesta man möter vinkar.... Men Mc snutarna vinkar ju aldrig som sagt de tror att de är några Mc GUDAR, jag brukar alltid börja hälsa tidigt på dem och när jag märker att de inte vill häsla så får de ett väl riktat fingae alltså poliserna.... Har inte blivit stoppad för de ännu....

///micke

Bra!

Det motiverar aldeles säkert till att de hälsar nästa gång.. Eller att de i allmänhet får en bättre instälnning till motorcyklister..

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Martex skrev:
Hej folk!

Jag har en liten fundering. Va ute o körde häromdan o mötte ett flertal motorcyklister under min färd.
Sporthojar - De sitter lojt med en hand på styret, åker förbi o vrider en aning på sitt olje/svart-tonade visir mot mig. Jag vinkar glatt men får ingen respons.
Glidare - Gubbar på 45+ sitter o vilar ölmagen mot tanken. De vrider inte ens på huvudet när jag passerar, hur mycket jag än frenetiskt vinkar. :va

Jag kör en gammal Suzuki, ingen sporthoj o ingen glidare.
Min fråga e nu, vem ska hälsa på mig? Jag tycker det e en skoj tradition inom mc-världen, men har börjat inse att det finns folk o folk. Vissa grupper hälsar inte på andra grupper. :(

Men du bor ju i dryg skåne.. Flytta till mitten av landet.. Här hälsar t.o.m lokala hd klubben när man passerar..

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
NoPinky skrev:
Jag hälsar på alla som kör hoj.

På det stora hela så är kromfolket bättre på att hälsa tillbaka än plastfolket...

Njaa...det kan jag nog inte hålla med om. Alla som kör sportisar hälsar glatt tillbaka men alla kråmisar har ett STORT antal som vägrar hälsa. Trycker näsan i vädret, väldigt betämt, och tittar nästan åt andra hållet för att slippa.
Det är vad jag upplevt.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Martex skrev:
Sporthojar - De sitter lojt med en hand på styret, åker förbi o vrider en aning på sitt olje/svart-tonade visir mot mig.

Ni som lyfter fingrarna ett par centimeter förstår jag mig inte på öht då era hälsningar inte ens syns, ni kan lika gärna skita i det :va Tänkte på det senast igår. Näe stor och entusiastisk vinkning ska det vara, ser helst en honör när ni möter mig! :tummenupp

Fransfuckos hälsar jag av princip aldrig på längre, "de" har under de senaste åren saboterat denna tradition. "de" som oftast tycks vara rebellwannabes med statligt skänkt hojkort; och (när de väl inte är förtrycka av chefen och familjen) känner sig alltför rebelliska och franscoola med järnpannan mellan benen för att hälsa på okänt folk. :rolleyes:

Mögel skrev:
Dom hälsar inte på mig (Polisen allså) dom ser bara sura ut.. Jag har hälsat på två än så länge och ingen har hälsat tillbaka!!

Äsch då, pröva med att vinka LÄNGE och i god tid innan så vinkar de ofast tillbaka, om det nu gör en så glad.

Nicks

LIVE ON THE EDGE
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
hojlos
Hälsar på alla!!! men de e inte många som hälsar tebax!?

MAT(10)S

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
KTM Duke & lånad Suzuki 1100
Martex skrev:
Hej folk!

Jag har en liten fundering. Va ute o körde häromdan o mötte ett flertal motorcyklister under min färd.

Har samma problem åker omkring(suzuki gsx 1100-82) men det är inte många som hälsar. Det är nästan så att man känner på sig om dom tänker göra d.
vissa kanske är inne i sin körning. Eller osäker vill dom kanske inte vill vara den som hälsar på någon som inte hälsar tillbaka. Så vi fortsätter hälsa bara så blir det jävligt bra :squid

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Blev hälsad på av en motard när jag körde moppe för något år sedan.

Blev så förvånad att jag glömde hälsa tillbaka :hihi

(vem hälsar på moppar? :3freak )

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
MattE. skrev:
Blev hälsad på av en motard när jag körde moppe för något år sedan.

Blev så förvånad att jag glömde hälsa tillbaka :hihi

(vem hälsar på moppar? :3freak )
Går ju knappt o skilja på skiten snart!

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
jP skrev:
Äsch då, pröva med att vinka LÄNGE och i god tid innan så vinkar de ofast tillbaka, om det nu gör en så glad.

Glad och glad blir man väl inte för att nån hälsar men det är ju trevligt :)
Sen vet jag att den ena polisen såg mig iallefall för han tittade surt på mig....

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Martex skrev:
Jag kör en gammal Suzuki, ingen sporthoj o ingen glidare.
Min fråga e nu, vem ska hälsa på mig? Jag tycker det e en skoj tradition inom mc-världen, men har börjat inse att det finns folk o folk. Vissa grupper hälsar inte på andra grupper. :(

Kan bara hålla med andra som skrivit i tråden. Fortsätt att hälsa du. Jag blir glatt överaskad varje gång jag blir hälsad på, givet att man hälsar tillbaka (om jag inte hunnit vinka först alltså). Oavsett hoj. Den som inte hälsar tillbaka behöver nödvändigtvis inte vara arrogant. Jag har själv missat det ett antal gånger då jag, tex, sett det för sent, tänkt på annat, ngt som kräver min uppmärksamhet framför mig (tex bil som bromsar). De gånger jag missat att hälsa har jag fått lite dåligt samvete :brinnerup

Så, fortsätt att hälsa du och ge dem som inte gör det lite dåligt samvete :hihi

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...