Vem hälsar på mig?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Mögel skrev:
Glad och glad blir man väl inte för att nån hälsar men det är ju trevligt :)
Sen vet jag att den ena polisen såg mig iallefall för han tittade surt på mig....
Det där med polisen har hänt en annan med.
Varför blir dem det!?
Man är trevlig när man vinkar ju, Eller kan det vart så att dem sätt det man gjort innan och tycker att det e jobbigt med motoväg med tillhörande vajjer! :)

Seriöst så har jag hejjat på snuten många gånger o dem gångerna man gjort det, har dem börjat leka stunt förare o vänt sig om på mcn för o kolla efter en!
Kan ju vara att dem vill syna utav eller så, vet ej men skummt e det!
Skall tilläggas att det då gått mer eller mindre lagligt! :fakta

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Lindén skrev:
Prova själv o gör det i 200! :hihi

Faktiskt testat, att lyfta handen var väl inga problem, gick med en jävla fart, men att få tillbaka den på styret sen är desto svårare :)

Mögel skrev:
Sen vet jag att den ena polisen såg mig iallefall för han tittade surt på mig....

Körde han med (öppen) jet-hjälm? Lipa han åt dig också?

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
När jag kör med SVn hälsar de flesta men när jag är ute med DRZ:an så hälsar nästan bara de som kör Gold Wing och liknande lok. :va Men vafan det är ju lika roligt att köra ändå. :)

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Japp,
man kan bara bestämma över sig själv.

Om man vinkar själv och försöker vara trevligt så har man gjort
sin del och kan vara nöjd och glad för man iaf försöker vara en
god människa och trafikant.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
jP skrev:
Körde han med (öppen) jet-hjälm? Lipa han åt dig också?

Ja han började lipa sen kom ett ufo som tog han till skåne.....

Nej han hade inte en öppen jet-hjälm han hade öppet visir och vi va väldigt nära varandra!!

mickelin

Guest
.

Jag hälsar på alla, utom om det är en knivig situation (kurva, hög fart mm). Tänker hälsa på dig med när vi möts... :7peta

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag brukar också försöka att hälsa, är det så att jag har händerna fulla (korsning eller så) så brukar kag nicka åt dom jag möter, men ibland missar man.

Micke

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hälsar på alla!! :hej :hej Hälsar moppeförare så hälsar jag!! :hej
Dom är ju våra blivande MC-förare!

:hej :squid :angel

snibben

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Cbr 954-02
Martex skrev:
Hej folk!

Jag har en liten fundering. Va ute o körde häromdan o mötte ett flertal motorcyklister under min färd.
Sporthojar - De sitter lojt med en hand på styret, åker förbi o vrider en aning på sitt olje/svart-tonade visir mot mig. Jag vinkar glatt men får ingen respons.
Glidare - Gubbar på 45+ sitter o vilar ölmagen mot tanken. De vrider inte ens på huvudet när jag passerar, hur mycket jag än frenetiskt vinkar. :va

Jag kör en gammal Suzuki, ingen sporthoj o ingen glidare.
Min fråga e nu, vem ska hälsa på mig? Jag tycker det e en skoj tradition inom mc-världen, men har börjat inse att det finns folk o folk. Vissa grupper hälsar inte på andra grupper. :(
Men vilka j**la grupp får jag tillhöra, med min gamla skönhet?
Kan jag börja hälsa på eu-mopparna? Dem finns det ju gott om. :rolleyes:
Här uppe hejar alla på varandra...känns det som i allafall..

FrOlsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
SV650S
Hälsar också på alla oavsett vad det är för hoj jag möter. Händer tom med att moppedisterna får en hälsning (som Sweet Angel skrev, det kan ju vara morgondagens mc-åkare).

Så fortsätt hälsa, alltid gör det någon glad! :)

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Martex skrev:
Hej folk!

Jag har en liten fundering. Va ute o körde häromdan o mötte ett flertal motorcyklister under min färd.
Sporthojar - De sitter lojt med en hand på styret, åker förbi o vrider en aning på sitt olje/svart-tonade visir mot mig. Jag vinkar glatt men får ingen respons.
Glidare - Gubbar på 45+ sitter o vilar ölmagen mot tanken. De vrider inte ens på huvudet när jag passerar, hur mycket jag än frenetiskt vinkar. :va

Jag kör en gammal Suzuki, ingen sporthoj o ingen glidare.
Min fråga e nu, vem ska hälsa på mig? Jag tycker det e en skoj tradition inom mc-världen, men har börjat inse att det finns folk o folk. Vissa grupper hälsar inte på andra grupper. :(
Men vilka j**la grupp får jag tillhöra, med min gamla skönhet?
Kan jag börja hälsa på eu-mopparna? Dem finns det ju gott om. :rolleyes:

Är inte hälsandet lite passé? Förr i tiden när husvagnarna började komma blinkade alla med lyset åt varandras husvagnsekipage. "Alla" var ju dessutom med i CC (Caravan Club). Denna hälsningsvana är ju borta för länge sedan då det skulle bli ett blinkande hela tiden i dag. På 50-60 talet var MC:n nästan utdöd så då hälsades väl det av pur förvåning?

Nä, jag förtår inte idén med hälsandet, släppa styret i 250 blås och dessutom flaxa ut med handen? Dags att sluta med detta fåniga påhitt!

Så det så!

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
xr 600
Själv hälsar jag på allt och alla på hoj när jag inte är för upptagen med att hålla mig på vägen.
Gjorde dock misstaget att hälsa med vänster hand en gång når jag krypkörde på dragläget innan en korsning... Kunde slutat illa :kocko :lol

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Hälsar på alla hojar och häromkring hälsar alla utom Guldvingarna tillbaka... De kanske fixar med stereon... :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024