Vem kör vad var i MotoGP 2004?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Mattias skrev:
Syns inte det jag skriver eller? Bridgestone supportar inte Proton Team KR i samma utsträckning längre, vilket gör att Aoki (testförare åt Bridgestone) förmodligen lämnar skutan. McWilliams ska köra Aprilia. Kurtis Roberts kör KR5.

Sorry, såg ej detta. Vilka är dina underrättelsekällor?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur fan hittar man de olika MotoGP-teamens hemsidor? Finns ju inga länkar någonstans.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tack så hjärtligt från en som inte haft tid att hänga med på sistone.

Grymt kul förresten med dubbla Ducatiteam. Xaus är ju en kul kille att kolla på, eftersom han är så oberäknelig. Fast oftast så vurpar han ju, förstås... Shakey Byrne är också en kul kille. Typiskt engelsk machoman som kan göra småtykna och underfundiga intervjuer. Det ser jag fram emot.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Idag pa Jerez sa var Shayne Byrne bara 0,25 sekunder efter "suveränen" Colin Edwards bästa varvtid pa den banan med Cuben, Haga var 0,7 sekunder snabbare vid GP:et pa Jerez. Dock var Byrne 1,6 respektive 1,9 sekunder efter Bayliss och Capirossi.
Säger det mest om Byrne, Edwards eller Aprilian?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Idag pa Jerez sa var Shayne Byrne bara 0,25 sekunder efter "suveränen" Colin Edwards bästa varvtid pa den banan med Cuben, Haga var 0,7 sekunder snabbare vid GP:et pa Jerez. Dock var Byrne 1,6 respektive 1,9 sekunder efter Bayliss och Capirossi.

Ser man sen till att Randy dePuniet åkte en halv sekund fortare än Byrne på en 250 aprilia säger väl också en del om att fyrtaktsaprilian inte är så bra.
Faktiskt lite impad att Byrne kört så fort direkt ändå. Mindre impad av Aprilias fyrtaktare..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Macho Woman skrev:
Shakey Byrne är också en kul kille. Typiskt engelsk machoman som kan göra småtykna och underfundiga intervjuer. Det ser jag fram emot.

Du lär få längta länge om du vill se Byrne i en post-race intervju. Hur 17 uttalar man hans efternamn? Fasar för de svenska kommentatorernas version... :skrämd

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:

Intressant och imponerande/förvånande.

Byrne. Kan han skrälla tro...?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nyteknik skrev:
Du lär få längta länge om du vill se Byrne i en post-race intervju. Hur 17 uttalar man hans efternamn? Fasar för de svenska kommentatorernas version... :skrämd

Det behöver inte vara en post-raceintervju. Förrejs duger för mig. Man säger Bööörrn. Jag vet. Jag har sett honom rejsa på Brand's Hatch och hört de engelska (duktiga) kommentatorerna tjattra på när han vann ett British Superbikelopp.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Macho Woman skrev:
Man säger Bööörrn.

Jag tänkte mig kanske något i stil med "Bieuurrn" som hade krånglat till det för svenska kommentatorer. Svåra uttal brukar i och för sig inte hindra dem att slipa på sin svengelska. Minns när Cralle var bisittare under ett 500-race och terroriserade tittarna med "Aaaabeee". "Aaaa" som i "A-lagare" och "beee" som i "bepansrad". Abe som i aktiebolag alltså. AAABEE. Brrrrrrrrr. Jag drabbas av frossbrytningar vid blotta tanken.

:zpy :dummer

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jupp. lägg ner svenska eurosport. njae men.......
Nyteknik skrev:
Jag tänkte mig kanske något i stil med "Bieuurrn" som hade krånglat till det för svenska kommentatorer. Svåra uttal brukar i och för sig inte hindra dem att slipa på sin svengelska. Minns när Cralle var bisittare under ett 500-race och terroriserade tittarna med "Aaaabeee". "Aaaa" som i "A-lagare" och "beee" som i "bepansrad". Abe som i aktiebolag alltså. AAABEE. Brrrrrrrrr. Jag drabbas av frossbrytningar vid blotta tanken.

:zpy :dummer

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oFFkeFF skrev:
Ser man sen till att Randy dePuniet åkte en halv sekund fortare än Byrne på en 250 aprilia säger väl också en del om att fyrtaktsaprilian inte är så bra.
Faktiskt lite impad att Byrne kört så fort direkt ändå. Mindre impad av Aprilias fyrtaktare..

Äh.. Lägg ner ditt eviga tjatande om 250 hitådit :arsele hähä! :hej

Jäkligt impad av Shakey, lite synd att en sån talang slösas bort hos Aprillia bara.. Kommer dom köra hojarna i eget fabriksteam nästa år förresten, nån som vet? Glunkades någonstans om att dom skulle leasa ut hojarna vilket inte bådar gott (avstannande utveckling, större "avstånd" mellan tillverkare å team osv..)

Kommer ihåg när Shakey fick testa för Fast Bikes i nån fjuniorserie dom (tidningen) skulle köra en säsong med (CB500?).

/B

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
Äh.. Lägg ner ditt eviga tjatande om 250 hitådit :arsele hähä! :hej

Jäkligt impad av Shakey, lite synd att en sån talang slösas bort hos Aprillia bara.. Kommer dom köra hojarna i eget fabriksteam nästa år förresten, nån som vet? Glunkades någonstans om att dom skulle leasa ut hojarna vilket inte bådar gott (avstannande utveckling, större "avstånd" mellan tillverkare å team osv..)

Kommer ihåg när Shakey fick testa för Fast Bikes i nån fjuniorserie dom (tidningen) skulle köra en säsong med (CB500?).

/B

Jo, det mumlades om att WCM kanske skulle leasa dem. Vilket jag tror skulle gynna aprilia rätt rejält, då WCM sitter på jäkligt mycket pengar, något som aprilia inte har själva. Slipper aprilia "slösa" pengar på vanlig drift så får de mer pengar över till utveckling istället. Vilket nog fanken behövs om deras moppar åker fortare än både edwards och byrne på cuben...

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...