Vem kör vad var i MotoGP 2004?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
önsketänkande från mig, vcm får tag i sponsorpengar och utvecklar sin egen motor.
visst har teamägaren pengar men den kassan vill eller kan han ju inte ösa ur alltför länge.
med den korta tid och de relativt oerfarna förarna har vcm, näst efter ducati, imponerat med ett otroligt första år med ny hoj.
Byrne kommer säkert att göra bra ifrån sig, men hojen behöver en större uppdatering.
Dock så kommer Colin vara riktigt farlig, enligt vad tror och hoppas alltså.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Var får WCM all deg ifrån? Är teamchefen rik eller har han bra sponsorkontakter?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
det är ju Bob MacLean och Peter Clifford som driver/äger teamet.
MacLean är venture kapital snubbe och Clifford är från början ingenjör och senare journalist.
Jag tror pengarna till större del kommer från MacLean nu.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Ja, han är rik. Undrar hur väl investerade pengar det är att plöja ner dem i ett mindre framgångsrikt MotoGP-team? :va

Tja, wcm har väl varit ganska framgångsrika tidigare. Problemet var att de missade ut på leasingkontrakten på fyrtaktare när de kom.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
oFFkeFF skrev:
Tja, wcm har väl varit ganska framgångsrika tidigare. Problemet var att de missade ut på leasingkontrakten på fyrtaktare när de kom.

Snarare var det väl Red Bull som röck undan mattan... sen har det gått utför, i samma takt som sponsorpengar uteblivit..

/B
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bj.O.rn skrev:
ja ja , den där lilla fabriken i italien ja...

du björn, vad gör vberg nästa år, fick han sålt duccen?

för ett par år sedan läste jag storyn om hur vcm hade det i början, allt va ett moment22, inga pengar inga duktiga förare inga sponsorer inga pengar...
nu är dom ju tillbaka där igen, synd.
Förra gången bröts väl skiten av att en förare gjorde kanon resultat, eller hur va det nu igen?
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Bj.O.rn skrev:
Snarare var det väl Red Bull som röck undan mattan... sen har det gått utför, i samma takt som sponsorpengar uteblivit..

/B

De har fortfarande rätt gott om pengar, men det var inte pengarna som avgjorde om de skulle få fyrtaktshojar eller inte. Utan det hade väl med problemet att få motorer levererade. WCM är ju ett team, ingen fabrikant, och jag måste säga att de imponerat ganska stort på att försöka fixa fram egna cyklar...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oFFkeFF skrev:
De har fortfarande rätt gott om pengar, men det var inte pengarna som avgjorde om de skulle få fyrtaktshojar eller inte. Utan det hade väl med problemet att få motorer levererade. WCM är ju ett team, ingen fabrikant, och jag måste säga att de imponerat ganska stort på att försöka fixa fram egna cyklar...

mig imponerade dom extremt på, näst efter den lilla fabriken i italien björn yrar om jämt.. :lol är det årets tekniska bedrift.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
R2 skrev:
ja ja , den där lilla fabriken i italien ja...

du björn, vad gör vberg nästa år, fick han sålt duccen?

Vad jag vet så smids planer mellan blöjbyten å vällingkokning, vet egentligen inte mycket mer.

/B
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Nyteknik skrev:
Minns när Cralle var bisittare under ett 500-race och terroriserade tittarna med "Aaaabeee". "Aaaa" som i "A-lagare" och "beee" som i "bepansrad". Abe som i aktiebolag alltså. AAABEE. Brrrrrrrrr. Jag drabbas av frossbrytningar vid blotta tanken.

:zpy :dummer

Du ska inte vara för hård mot Cralle. Han kan rejsing, även om han inte har någon större språklig talang, vare sig när det gäller det svenska språket eller något annat språk.

Tycker heller inte att alla klagomål på Äpplet är befogade. Det är en kul prick som kan sina saker. Tycker i och för sig att han blir lite stel i teve. Han är roligare lajv, framförallt tillsammans med Sandy.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Macho Woman skrev:
Du ska inte vara för hård mot Cralle. Han kan rejsing, även om han inte har någon större språklig talang, vare sig när det gäller det svenska språket eller något annat språk.

Tycker heller inte att alla klagomål på Äpplet är befogade. Det är en kul prick som kan sina saker. Tycker i och för sig att han blir lite stel i teve. Han är roligare lajv, framförallt tillsammans med Sandy.

Om man gillar att upprepa sig och saknar ett vigt munläder spelar det ingen roll hur mycket racing man kan när man sitter i kommentatorbåset. Hårt men sant.

Jag tror inte att speciellt många är missnöjda med Peter Dahlbom. Men hans bisittare förtjänar nog den kritik de fått.
 
Last edited:

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Kan man slänga in en fråga här kanske?

Är detta den nya RC 112V ?
Vilken kör dom nu?
Är båda rad-5?

:va


Vad skiljer dom sig med M1 Furtuna?

Bilder!
 

Bifogat

  • RC211V_RHR_1024 copy.jpg
    RC211V_RHR_1024 copy.jpg
    127.8 KB · Visningar: 54
  • honda_rc211v_2003_02.jpg
    honda_rc211v_2003_02.jpg
    113 KB · Visningar: 37

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Joker skrev:
Kan man slänga in en fråga här kanske?

Är detta den nya RC 112V ?
Vilken kör dom nu?
Är båda rad-5?

:va


Vad skiljer dom sig med M1 Furtuna?

Bilder!

1. Ny och ny, den utvecklas fortlöpande.
2. Den senaste. ;)
3. Båda hojarna har en V5-motor med tre cylindrar framåt och två bakåt.
4. Yamaha YZR-M1 är en mer traditionell hoj, med radfyra-motor och beprövad teknologi vad gäller fjädring och chassiuppbyggnad, medan Hondan väl får anses som något mer high-tech.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ingen Jacque i MotoGp nästa år.

Olivier Jacque kommer inte köra MotoGp nästa år.

Olivier Jacque has officially announced that he will not be lining up on the grid when the MotoGP World Championship gets underway in South Africa on April 18th next year. The Frenchman, who won the 250cc World Championship in 2000, explained that negotiations with several teams have not borne fruit and after three years in the premier-class he would rather not ride than risk the disappointment of potentially mediocre results.

“Unless I get an interesting offer very quickly I will not compete in MotoGP 2004,” confirmed Jacque on Thursday. “If I get the chance to ride as a substitute during the season I’m not saying I wouldn’t do it – we would have to see. But given the lack of opportunities available in MotoGP at the moment I would rather keep my motivation and enjoyment for riding intact in other disciplines which will be new to me but which will be at the top level.

“In any case I have a very busy December planned in France and abroad. There won’t be a French rider involved in the start of the most important motorcycle championship in the world – which is sad for biking and for French sport in general.


I am going to miss MotoGP but I have no intention of being an extra.”

Jacque spent the 2003 season with Gauloises Yamaha and finished in twelfth place overall, with a best result of fourth place at his home round in Le Mans.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattias skrev:
1. Ny och ny, den utvecklas fortlöpande.
2. Den senaste. ;)
3. Båda hojarna har en V5-motor med tre cylindrar framåt och två bakåt.
4. Yamaha YZR-M1 är en mer traditionell hoj, med radfyra-motor och beprövad teknologi vad gäller fjädring och chassiuppbyggnad, medan Hondan väl får anses som något mer high-tech.

Så väldigt revolutionerande är väl inte RC211V:n? OK att de har sin "nya" bakfjädringsupphängning men vad mer är mer hi-tech än M-1:an? :va
Är ju ingen Britten eller ELF variant på chassiet direkt.
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top