Vem kommer lyckas bäst? Toseland eller Lorenzo?

Vem kommer lyckas bäst i MotoGP 2008?

• Antal röstningar
    0

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu när det snart är vinter så måste vi ju ha något att "diskutera" här på SH och vad kan vara bättre än att blåsa nytt liv i WSBK kontra 250 som plantskolediskussionen? ;) :D
Sällan har väl förutsättningarna varit så snarlika.
Dubbla världsmästare, likadan hojar, likadana däck och nya i klassen
Lorenzo har förvisso kört banorna förut men Toseland har ju erfarenheter av både TC och fyrtaktsjhojar.

Jag vet var min röst hamnar. :)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag har röstat på Lorenzo, men JT lär ju iof ha ett svårare jobb på den cykeln han ska sitta på.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3228658 Jag har röstat på Lorenzo, men JT lär ju iof ha ett svårare jobb på den cykeln han ska sitta på.
Fast Tech 3 ska ju enligt Toselands manager ha fullt fabriksstöd nästa år, vilket iofs bara betyder att de får delarna lite mindre långsamt eftersom Rossi lär vara nr1 även nästa år. Skillnaderna blir dock mindre än i år.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Fast Tech 3 ska ju enligt Toselands manager ha fullt fabriksstöd nästa år, vilket iofs bara betyder att de får delarna lite mindre långsamt eftersom Rossi lär vara nr1 även nästa år. Skillnaderna blir dock mindre än i år.

Jag röstar oxå på Lorenzo, men hjärtat säger Toseland.

Tror som du säger att det inte kommer vara lika stor skillnad mellan Tech 3 o Fabriksteamet 2008 som det varit i år, men - den som tror att teamen kommer ha samma förutsättningar lever i en egen liten drömvärld.

/A

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3228671 Jag röstar oxå på Lorenzo, men hjärtat säger Toseland.

Tror som du säger att det inte kommer vara lika stor skillnad mellan Tech 3 o Fabriksteamet 2008 som det varit i år, men - den som tror att teamen kommer ha samma förutsättningar lever i en egen liten drömvärld.

/A
Då får man ju väga in det i sin bedömning, de olika förutsättningarna gällande team alltså.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror toseland kan överraska lite här och var, men över säsongen tror jag nog lorenzo är den som kommer vara vassast. Vem som kommer ha mest stöd är det nog inget snack om heller

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Det roligaste hade varit om dom teamat med varandra, det hade varit den enda rättvisa värdemätaren..... även om folk i samma team kan behandlas olika.

Vi får se. Toseland har ju en kompetent teamkompis.... så dom kanske klan utveckla hojen åt ett eget håll.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Frågan är om skillnaden kommer vara avsevärd och något att skylla en eventuell skillnad i resultat på. Jag tror inte det.

Det diskuteras ju ibland över vem i ett team som får en viss ny del först, och då borde ju skillnaden bli ännu större när det gäller helt olika team?!

Fast Tech 3 ska ju enligt Toselands manager ha fullt fabriksstöd nästa år...

Frågan är hur pass väl det stämmer med verkligheten på Jerez nästa år?

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Fabriksförare tillsammans med Rossi i samma mästerskap som ifjor slår lätt satellitteam med Edwards och nya banor.

Men jag håller på JT, inte pga den infekterade situationen hurvida blårök är nyttigt eller inte, jag tål bara inte klubborna...

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Hoppas på Toseland. Har fått något emot Lorenzo, vet inte riktigt vad, gillarn inte bara, dock så kan jag se nöjet i att ha någon att irritera mig på under racen, för han lär väl inte stå utan segrar när säsongen är över.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Toseland kommer köra bra, men tror nog att Lorenzo i slutändan kommer dra det längsta strådet.

Toseland blir en medelmåtta.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nästa år kanske inte det kommer att skilja så mycket på klubbsugaren och pianosångaren.
Om vi om fem år ställer oss samma fråga har vi sannolikt en som kört ihop en eller flera titlar i stora klassen och en som kommer att framstå som ännu en brittisk parantes i motogp, någon skall bli nästa års Hodgson, och där ligger väl JT nära.
Lorenzo kan uppfattas som en otrevlig skitunge, men på rätt material tror jag han kan bli näste Rossi. Under helgens race på PI tycker jag han visade en klass som få når upp till.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Lorenzo kan uppfattas som en otrevlig skitunge, men på rätt material tror jag han kan bli näste Rossi. Under helgens race på PI tycker jag han visade en klass som få når upp till.

Kan bara hålla med.
Men om lunatic får en jobbig start på säsongen tror jag han kommer ner på jorden..

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
28-6
just nu
jag tror på JT...
men har haft fel för:D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Lorenzo kan uppfattas som en otrevlig skitunge, men på rätt material tror jag han kan bli näste Rossi.
Precis. Det finns ingen motsättning mellan att vara osympatisk och snabb. Snarare har väl narcissism ofta varit synonymt med RR-världsmästare.

Att skilja på sak och person skulle göra både denna och andra diskussioner bättre.

Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Vi får ge båda några rejs.... sen borde dom (iaf toseland) vara ikapp sin teamkollega.... gäller iofs båda... om nu Lorenzo ska bli den nya Rossi....

Numera kan man ju säga att "Det var ju ett par år sedan Rossi tog någon titel..."

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...