Vem kvadda en Lambo i Järfälla på E18

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Under dagen åkte det en Ferrari och en Lambo runt i Järfälla området. Senare fick polarn syn på detta.

Någon som vet vem det var och vad som hände?

bild.JPG

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Någon kom hem till en arg pappa? :hihi

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det går att läsa i Expressens artikel om olyckan att bilarna tillhörde ett uthyrningsföretag. Om sedan bilarna verkligen var uthyrda eller inte förtäljer inte historien. Den som känner till ägandeförhållandena i bolaget och har insyn i verksamheten kan säkert räkna ut hur det hela förhåller sig.

En Lamborghini Gallardo och en Ferrari F430 var i kväll inblandade i en olycka vid Kallhäll utanför Stockholm. Båda bilarna är skrivna på ett uthyrningsföretag.

http://www.expressen.se/nyheter/lyxbilar-i-krasch-utanfor-stockholm/

Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Någon har nog ångest över den självrisken idag iaf.
Brukar ju vara hög som fan på en vanlig hyrbil jag vågar knappt tänka på vad den är för en hyrbil.

När jag var nere och körde i italien i somras låg självrisken för 1 förstört hjul på 500 euro.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Din gissning är lika god om min. Jag har ingen koll på vilka företag som sysslar med uthyrning av den typen av bilar. Vet bara att det finns några stycken. Vissa av dem är nog mer eller mindre seriösa. Många försöker hitta på diverse upplägg för att kunna äga bilar av den här typen utan att lägga ut skattade pengar.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Din gissning är lika god om min. Jag har ingen koll på vilka företag som sysslar med uthyrning av den typen av bilar. Vet bara att det finns några stycken. Vissa av dem är nog mer eller mindre seriösa. Många försöker hitta på diverse upplägg för att kunna äga bilar av den här typen utan att lägga ut skattade pengar.

Fast skatteverket har väl varit ganska hårda med bedömningarna och krävt ganska stor omsättning på uthyrningen. Var ju även nån lirare med en porsche-"taxi" som fick lite eftertaxering...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det går att läsa i Expressens artikel om olyckan att bilarna tillhörde ett uthyrningsföretag. Om sedan bilarna verkligen var uthyrda eller inte förtäljer inte historien. Den som känner till ägandeförhållandena i bolaget och har insyn i verksamheten kan säkert räkna ut hur det hela förhåller sig.

http://www.expressen.se/nyheter/lyxbilar-i-krasch-utanfor-stockholm/

Dream Car Rental håller till i Kalhäll, måste ju inte vara deras bilar för det, men det känns troligt.
Det andra lite större företaget i Sthlm heter L Event vars bilar opereras av Upp&Ner (som för övrigt smällde en lambo förra året)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Dream Car Rental håller till i Kalhäll, måste ju inte vara deras bilar för det, men det känns troligt.
Det andra lite större företaget i Sthlm heter L Event vars bilar opereras av Upp&Ner (som för övrigt smällde en lambo förra året)

Dream Car verkar ju ha en viss verksamhet (2 anställda) och dessutom göra 1.3 M i vinst så då är det inte en "uthyrning på pappret" http://www.allabolag.se/5567120323/Dream_Car_Rental_i_Stockholm_

L-Event har större omsättning (7.8M) men går med förlust(370K) och inga anställda. http://www.allabolag.se/5567137178/L-Event_AB

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Wats ål de fuss abowt LiXåM det är ju bara en Audi :mad:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Dream Car verkar ju ha en viss verksamhet (2 anställda) och dessutom göra 1.3 M i vinst så då är det inte en "uthyrning på pappret" http://www.allabolag.se/5567120323/Dream_Car_Rental_i_Stockholm_

L-Event har större omsättning (7.8M) men går med förlust(370K) och inga anställda. http://www.allabolag.se/5567137178/L-Event_AB

Om man kollar hur mycket variationerna i vinst är från år till år så skulle jag säga att en mille plus eller minus på de där omsättningarna landar inom standardavvikelsen.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Passerade norrut strax efter att det klotats.
Pålis å räddningstjänst plockade lambodelar över hela vägen.
Hoppas ingen skadade sig allvarligt.
Speciellt inte några oskyldiga medtrafikanter.

tkdrille

Guest
Någon har nog ångest över den självrisken idag iaf.
Brukar ju vara hög som fan på en vanlig hyrbil jag vågar knappt tänka på vad den är för en hyrbil.

När jag var nere och körde i italien i somras låg självrisken för 1 förstört hjul på 500 euro.

De som brukar hyra ut brukar ta deposition på minst 10,000 per tillfälle. De var nått år sen iallafall.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping