Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Fast skatteverket har väl varit ganska hårda med bedömningarna och krävt ganska stor omsättning på uthyrningen. Var ju även nån lirare med en porsche-"taxi" som fick lite eftertaxering...
Jag tror inte skatteverket hindrar folk från att försöka med diverse upplägg. Vissa kör tills de åker fast. Andra har tillgång till bra skatterådgivare och därmed mer förslagna sätt att finanisera sitt motorintresse utan att involvera skattade pengar. Det ligger nog nära till hands att man startar upp en verksamhet som håller på med uthyrning, försäljning eller organisera diverse event kan jag tänka mig. Sedan finns det ju leasingupplägg via utländska bolag har jag förstått.
Dream Car Rental håller till i Kalhäll, måste ju inte vara deras bilar för det, men det känns troligt.
Det andra lite större företaget i Sthlm heter L Event vars bilar opereras av Upp&Ner (som för övrigt smällde en lambo förra året)
Jag såg att någon frågade sig om det var Dream Car Rental på Zatzy:
http://www.zatzy.com/allmaent/389157-tva-ferraris-krock.html
Jag kan tycka att det är lite korkat att hyra ut Ferrari och Lamborghini i den väderlek som råder nu. Vi är inne på slutet av mars och det har varit ovanligt kallt. Det skulle kanske tala för att det är företrädare för bolaget som har varit ute och lekt. Men man kanske inte ska spekulera i sådant. De som vet håller nog tyst om saken. Brukar vara så i kretsar som äger den typen av bilar. Går ni in på Autolife finns det inte någon tråd skapad, men säkert gott om folk som hört via andra kanaler vad som hänt. Djungeltrumman går fort.