Vem kvadda en Lambo i Järfälla på E18

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lite intressant borde du nog tycka det va ;)
Annars hade du nog inte vetat om de 8 sidorna på flaschpack o skrivit i denna tråd :krama

Nja, bilen tillhör en affärsbekant till mig och jag kör dessutom mina kunder kunder i den. Därför var jag tvungen att kolla upp vad som skrevs.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur får man dessa verksamheter att gå runt???

7995kr kostar det att en dag köra en hel dag. Vad kostar försäkring och två bakdäck? Eller räknar man med att kunden sitter på en uteservering med bilen parkerad framför hela dagen?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur får man dessa verksamheter att gå runt???

7995kr kostar det att en dag köra en hel dag. Vad kostar försäkring och två bakdäck? Eller räknar man med att kunden sitter på en uteservering med bilen parkerad framför hela dagen?

Försäkringen för det där ändamålet kanske hamnar på 80k/år men det drar man ju in fort. Däckslitage är ju inget problem då kunderna inte får hålla på och slita på bilarna mer än vid normal körning. Jag tror även att endast ett litet fåtal av kunderna missköter sig och av dessa kan man ju debitera en extra kostnad utan problem. Det brukar ju framgå i avtalet man skriver på.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Försäkringen för det där ändamålet kanske hamnar på 80k/år men det drar man ju in fort. Däckslitage är ju inget problem då kunderna inte får hålla på och slita på bilarna mer än vid normal körning. Jag tror även att endast ett litet fåtal av kunderna missköter sig och av dessa kan man ju debitera en extra kostnad utan problem. Det brukar ju framgå i avtalet man skriver på.

+ värdeminskning + kapitalkostnad + service med reservdelar + ...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Exakt så är det. Däcksmönster och koppling mäts innan bilen sticker iväg.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
+ värdeminskning + kapitalkostnad + service med reservdelar + ...

Precis, det är ju därför du får betala en summa för att få köra bilen. Sen kan det ju även vara så att företagaren har kommit på ett sätt för att betala sin alldeles egna supersportbil (aftonblads-ord) på ett lagligt och bra sätt...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis, det är ju därför du får betala en summa för att få köra bilen. Sen kan det ju även vara så att företagaren har kommit på ett sätt för att betala sin alldeles egna supersportbil (aftonblads-ord) på ett lagligt och bra sätt...

Tittar man på firmornas resultat så verkar den summan vara för låg alltså drivs alla dessa firmor av typen du beskriver... :va

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping