Vem på SH har finast hus? (Husköp)

IronMike

Guest
Här bor jag, huset bakom förra millen, sen garage/carport :)

Bifogat

• aprilia.JPG
    aprilia.JPG
    105.9 KB · Visningar: 113
  • Bilder3 0.JPG
    Bilder3 0.JPG
    53.7 KB · Visningar: 124
  • hem.JPG
    hem.JPG
    102.8 KB · Visningar: 122

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
Är det diesel kvar i tanken kan du får problem. Man får inte tillstånd för att gräva ner oljetanken utomhus längre. Fast... Du kan ju hävda att du har den inomhus. Hmm knepigt fall det där.

Vad gäller tornet får du helt enkelt köpa en ubåt vars torn kan gå som friggebod. Krävs inget bygglov för en sån, serru! Jag vill dock varna för att det kan ställa sig ganska dyrt att gräva en 60*5*8 meter stor grop. Särskilt om det är stenigt i marken.

Edit: det kan nog vara gankska svårt att hitta en för ändamålet lämpligt utformad tomt.

Edit II: fast hittar du en så får du säkert ett bra pris på den.

Okej det låter ändå som ett genomförbart projekt. Vet du nån som kan tänkas transportera den? Och måste man ha med hanteringen av torpederna i miljöplanen?

Tilläggsisolering, behövs det? Eller det är bara att rycka igång dieseln kalla vinterdagar?

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Okej det låter ändå som ett genomförbart projekt. Vet du nån som kan tänkas transportera den? Och måste man ha med hanteringen av torpederna i miljöplanen?

Tilläggsisolering, behövs det? Eller det är bara att rycka igång dieseln kalla vinterdagar?

det blir billigare om du har kaj/hamnplats, ingen fastighetstaxering för tomt vet du :D

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Lite länkar är kanske bra...

Med detta forum kan du nog hitta mer info om priser, tillverkare, rekommendationer och sånt kring pellets.
http://www.pellets.info/

och detta forum är bra om man behöver svar på t.ex. hur höga plank man får bygga...
http://www.byggahus.se/

Själv bor jag i ett pelletsuppvärmt hus på ca 150 kvm och har ca 500 kvm förråd och 500 kvm garage. :tummenupp

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Här bor jag, men fru och fyra barn.

Hade varit mysigt om det inte varit för att svärmor som lider av en aggresiv sinnesjukdom bor i ett mellanrum i väggen mellan kök och sovrum.

Bifogat

• Kåken.jpg
    Kåken.jpg
    16.4 KB · Visningar: 98

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Långa farbron skrev:
Markisen är rak,däremot så hänger tyget då armen som går ut och stöttar under till är Z-formad :mattias
:confused:

Om man nu ska märka ord så, ja markisen är rak, dock så behöver man justera upp vänster arm, brukar vara en 18 nyckel samt en 5:a insex till dem modellerna. Eller om han har otur så har wiren i armen gått isönder, då behöver man byta ut båda armarna.

Så nu vet ni det också!
Mvh
Besser.visser

:tungan

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Har bara bild på grannkåken just nu!! :hihi

Bifogat

• tyresö slott.jpg
    tyresö slott.jpg
    24.6 KB · Visningar: 57
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Bor i en 1:a på 37kvm i Mölndal.. Flyttat hemifrån för drygt 4 månader sedan så det är helt underbart=)

Eftersom alla andra skryter: Föräldrarna har ett nybyggt hus med havsutsikt i sydvästra Turkiet som jag tänkte åka till med mc i sommar :) Ser fram emot en spännande resa :banana

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Jag köpte en ny mobil igår(w800i),så jag var tvungen att ta några bilder.Husinfo:5 Rum å kök 200kvm boyta+100kvm helkällare,garage 60kvm,Jag o tjejen och hunden bor där :)
Utvändigt:
394911_56_full.jpg

394911_58_full.jpg

Kök:
394911_59_full.jpg

394911_60_full.jpg

394911_61_full.jpg

394911_67_full.jpg

Vardagsrum:
394911_62_full.jpg

394911_63_full.jpg

394911_65_full.jpg

Datarum:
394911_64_full.jpg

När 21" blir tråkig kan man ju surfa ståndmässigt med hehe(skryt)
394911_66_full.jpg

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Chris Ash skrev:

Borde va klart genomförbart! Boytan räknas bara det som har fönster annars är det biyta kan som sagt kosta en slant att gräva men har svårt att tro att du inte skulle få göra det!

Vad kostar en ubåt då??

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...