Vem på SH har finast hus? (Husköp)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jo det blir att ringa runt sen:)
Idag skrev jag på papperna och betalade handpenning:=) lite nervigt faktist.

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Själv bor jag i en 4 rums lägenhet, takvåning med öppen spis i Oslo.. kanonutsikt över Oslofjorden. Fint som fan...

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
P@trik skrev:
Där all annan skit finns,kolla på blocket.

Slänger väl upp en bild på huset vi ska flytta till också då. Drog ju upp en tråd förra veckan eller något med frågor om att sänka värmekostnaderna men det verka ha löst sig, och IOM att köpa så gott som är klart, ska kolla sista banken imorgon och skriva på papprena nästa vecka så tror jag att jag vågar säga att det är vårat hus, snart...

Bilderna verkade vara för stora så jag länkar istället:

http://hinkas.mine.nu/huset1.jpg
http://hinkas.mine.nu/huset2.jpg

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Hinkas skrev:
Slänger väl upp en bild på huset vi ska flytta till också då. Drog ju upp en tråd förra veckan eller något med frågor om att sänka värmekostnaderna men det verka ha löst sig, och IOM att köpa så gott som är klart, ska kolla sista banken imorgon och skriva på papprena nästa vecka så tror jag att jag vågar säga att det är vårat hus, snart...

Hoppas du prutar rejält, för markisen hänger snett :fakta

Iaf. lycka till med köpet :tummenupp

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hehehe, jag kan ju garantera att jag inte äns betalar 1/3 så mycket för huset som ni längre söder ut får betala. Medans ni betalar 5.000-6.000:- i ränta varje månad så betalar jag 1.800:- på ränta OCH amortering! =)

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
I lägenhet just nu men i oktober när huset e klart så blire såhär...

{9047FD38-2340-11D5-8FD3-0008C724AD25}_pic1.jpg

{9047FD38-2340-11D5-8FD3-0008C724AD25}_pic2.jpg

Byggstart när tjälen släpper :)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
toca1 skrev:

Skapligt fint! Blir det poolen då också? Såg riktigt fint ut det där. Hur stor boyta är det på ett sådant där bygge?

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
:rolleyes: Jag har nog Sh fulaste hus...bara ett skal inget innuti...renoverar just nu.Det enda funktionella rummet är hobbyrummet(sängkammaren).Men det blir nog fint när det är klart....om 100 år sådär. :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vad fint ni bor! Själv bor jag här. Kanonen fyrar jag av vid högtidliga tillfällen; kungens födelsedag och så.

Bifogat

• bunker.jpg
    bunker.jpg
    43.4 KB · Visningar: 105

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag har funderat på en sak.

Man skulle kunna köpa en gammal rysk dieselubåt och en tomt. Sen gräver man ner ubåten så bara tornet sticker upp. Sen är det fritt fram att bo där.

Vad tror ni om bygglovsbeviljande och sånt, hur räknar man arean? Är det tornet som blir BTA då eller?

Tacksam för hjälp....

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
Hinkas skrev:

Den där fyrkantiga parabolen funkar inte.........

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
Jag har funderat på en sak.

Man skulle kunna köpa en gammal rysk dieselubåt och en tomt. Sen gräver man ner ubåten så bara tornet sticker upp. Sen är det fritt fram att bo där.

Vad tror ni om bygglovsbeviljande och sånt, hur räknar man arean? Är det tornet som blir BTA då eller?

Tacksam för hjälp....
Är det diesel kvar i tanken kan du får problem. Man får inte tillstånd för att gräva ner oljetanken utomhus längre. Fast... Du kan ju hävda att du har den inomhus. Hmm knepigt fall det där.

Vad gäller tornet får du helt enkelt köpa en ubåt vars torn kan gå som friggebod. Krävs inget bygglov för en sån, serru! Jag vill dock varna för att det kan ställa sig ganska dyrt att gräva en 60*5*8 meter stor grop. Särskilt om det är stenigt i marken.

Edit: det kan nog vara gankska svårt att hitta en för ändamålet lämpligt utformad tomt.

Edit II: fast hittar du en så får du säkert ett bra pris på den.

Hård&Kall

...men ödmjuk
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
WR450
Vet inte vad du(twinner) menar med ett "paket" men på www.pellets.info finns en del info. Det är viktigt att panna och brännare passar ihop. Det är rätt bra att vara lite intresserad då pelletseldning kräver lite arbete samt att intrimningen inte alltid är så sjävklar. Hur som helst är det en marknad där det går att pruta en del. Priset i all ära men an seriös och bra installatör är värt mycket samt att injustering och drifttagning blir bra. Själv kör jag en EcoTec A4 i en Focus PE20-panna vilket jag tycker funkar bra = billigt i drift = mer pengar över att lägga på bensin och däck!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
toca1 skrev:

{9047FD38-2340-11D5-8FD3-0008C724AD25}_pic1.jpg

{9047FD38-2340-11D5-8FD3-0008C724AD25}_pic2.jpg

Om man får komma med en liten synpunkt, obs vill absolut inte
klanka på ditt bygge.
Jag tycker du har för små sovrum i förhållande till vardagsrummets storlek.
Mina ungars sovrum är på 11,5m2 och det är inte för stort
när de kommer upp i ålder.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Hinkas skrev:
Skapligt fint! Blir det poolen då också? Såg riktigt fint ut det där. Hur stor boyta är det på ett sådant där bygge?

Ingen pool i dagsläget men en badtunna blire på altan,, svårt å förklara men upphöjt däck å lite så där
:tummenupp

Boyta 145 kvm

BMW R90s skrev:
Om man får komma med en liten synpunkt, obs vill absolut inte
klanka på ditt bygge.
Jag tycker du har för små sovrum i förhållande till vardagsrummets storlek.
Mina ungars sovrum är på 11,5m2 och det är inte för stort
när de kommer upp i ålder.

det e lungt :) Allrummet blir barnrum, in med en dörr & sätta igen till köket,, ä jag bifogar våran planlösning ist . Har bara en knodd i dagsläget så han får det största på 13 kvm.. skulle frugan smyga sig på mig i sömnen & lura till sig en till i framtiden får den lillen klara sig med 10 :D :D

Bifogat

• LB-modifierad-plan.gif
    LB-modifierad-plan.gif
    131.8 KB · Visningar: 94
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...