Vem skratta mest?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
GSXR1100R skrev:
...dagens ungdomar lever i ett samhälle där man bara måste ha den senaste stereon, plasma tv:n, ny bil & senaste R1 eller Gixxer, har man inte råd med det häftigaste som finns så hånler man åt oss som nöjer sig med det vi har råd med.

Trams.
Dagens ungdom, mig själv inkluderat, strävar efter att nå de mål de sätter upp. Många av oss uppnår vissa av de målen tidigt. Om det gör någon gammal fattiglapp avundsjuk så är det bara en bonus.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Terpa skrev:
Varför skratta många när jag kom körande på min hoj? gammal gubbe på en gammal båge? Dom sajer att jag måste köpa en nyare. Dom står där med sina
R-bågar och sajer dom är ball.tuff.hefty.cool .fet? sen gnällar dom om hur dyrt det är med försäkringen. Då tänkar jag, gammal 81:a 1100cc,125hk
toppfart(jag bangar vid 240) ,hel/år hel/förs 1300.- DÅ skrattar Jag :hihi

Jag känner igen det där, Har en 81 Rickman Kawa och det blir en del kommentarer om Rörstaket och Pansarsläde ... Visserligen ger jag mig inte ... (inte vid 240 i alla fall )Men va F-n låt dom snacka!

0-220 på 10 sec .... Har man så bråttom ,kan man inte starta lite tidigare ???

Och så får man "kalkbrotts" avdrag på föräkringen

:D
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Markus skrev:
Trams.
Dagens ungdom, mig själv inkluderat, strävar efter att nå de mål de sätter upp. Många av oss uppnår vissa av de målen tidigt. Om det gör någon gammal fattiglapp avundsjuk så är det bara en bonus.
Tjoho, där fick han, den gamle geten!
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
valmers skrev:
Tjoho, där fick han, den gamle geten!
Jag som trodde "G" i GSXR1100R stod för "Gamlo" :va
Ok, det stodtydligen för "Get" kan någon hjälpa mig att tyda det övriga i bokstavs och sifferkombinationen? :rolleyes:
:D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Markus skrev:
Trams.
Dagens ungdom, mig själv inkluderat, strävar efter att nå de mål de sätter upp. Många av oss uppnår vissa av de målen tidigt. Om det gör någon gammal fattiglapp avundsjuk så är det bara en bonus.
Dom flesta lånar pengar för att köpa lycka och status, en BMX som du har kostar ju inte så mycket ändå :tungan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
GSXR1100R skrev:
Dom flesta lånar pengar för att köpa lycka och status, en BMX som du har kostar ju inte så mycket ändå :tungan

Nej, det är korrekt. Min "BMX" är inte så dyr. Vem är det som försöker anspela på status nu? Jag har köpt en hoj som jag vill ha, har råd med och som jag tror kan vara mest lämplig (minst olämplig?) i R segmentet som 1:a hoj. Om någon sågar den så skiter jag i det, skulle inte skriva i ett forum om hur orättvist behandlad jag var i alla fall.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top