vem skrotade vid skogis idag??

no_fear_23

it´s must sucks to ride like you!!
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
zx10r -07
Vilken idiot som helst kan sätta sig i en segelbåt och plaska omkring, eller hoppa i vattnet med dykutrustning, men inte fan blir de dykare eller seglare för det.[/QUOTE]

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :corn :corn :corn

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
..Jag vet att du Kjelle vill ha dialog med hojåkarna, det tycker jag är jättebra hoppas verkligen att trafikenheten i City kan fortsätta på den linjen. ...

Vi får ju 11 stuntkväller i år på Bromma och Tullinge.
Kjelle, jobbar på med oss i bra ända..

Men, det är tyvärr sånt att sköter vi inte oss lagom Ok - då faller allt till jorden! Och dom som förespråker att endast hårda nypor och förbud funkar - får rätt..

Åkte från Tuvängen i S´tälje igår kväll - och plötsligt kom ett par Adidas, Levis med munktröja och hjälm på sidan av mig. När jag så hur duktig pojken var på Gixxern - fick den allt vad som fanns i den.. Pojken hållt på att trilla av..
Sen kom en annan, dock mä skinnställ - och när han så mig sku det strax wheeles.. Va duktig han var på Essing leden - jäffla vingel tok - han hade inte ett dug koll..

Jag fattar att det blir så många svåre olyckor. Jag fatter att andra blir arga på oss. Jag fattar att vi måste ta itu mä det här själv - och vi får hjälpas åt..

Om det var jag som inte fick hissen hela vägen upp - och wheeler in i blomsteraffär, på en ny stulen hoj, utan försäkring såklart - hade jag nog dragit hem ganska snabbt...

JanneH

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
BMW K1200 LT

Men, det är tyvärr sånt att sköter vi inte oss lagom Ok - då faller allt till jorden! Och dom som förespråker att endast hårda nypor och förbud funkar - får rätt..
Kanon att det blir så att det blir stuntkvällar. :) Bra Jesper och de som ordnar det. Självklart måste vi hojåkare visa att det funkar så det blir färre som kör vid Skogis eller Tyresörakan.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
En tråkig följd av en sådan här händelse och de olyckor som redd skett i år kan bli att ännu flera röster kommer att höjas mot motorcyklisterna. Kraven på polisen från allmänhet, politiker och polischefer kommer att öka, och det kommer tyvärr att krävas av oss att agera mera kraftfullt än tidigare...

En del säger redan att man inte kommer någon vart att prata med hojåkare utan att det bara är hårda tag som gäller. Jag har alltid påstått motsatsen, men när det sker en massa svåra olyckor och händelser som denna så får det mig att fundera... Jag kanske är helt fel ute i mitt resonemang. Men det skulle vara väldigt tråkigt om det blir så att vi poliser blir tvingade till att vara hårdare i våra bedömningar och vid möten med hojåkare.

Tyvärr så är det ju så att det är ett fåtal som förstör för många...

// Kjelle

Du är absolut inte fel ute, däremot finns det en del hojåkare som är fel ute.

Att sen som politiker och chefer räkna in dessa händelser i det normala
hojkollektivet är givetvis att också vara fel ute, dvs oförsäkrad hoj-föraren smiter(skogis), oförsäkrad mc-föraren körkortslös-mc på gångbana-krocka mopedist(luleå).

Just nu känns det som att alla olyckor även om föraren inte har körkort eller
stulen mc, påverkad osv osv läggs på hela mc-kollektivet utan urskiljning.

När det gäller biltrafik och det är tex. alkoholpåverkad bilförare så blir resultatet hos politiker: "Jobba hårdare mot påverkade bilförare"
Påverkad mc-förare= Jobba hårdare mot motorcyklister.

Iaf känns det så i alla artiklar som skrivs nu.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Åkte från Tuvängen i S´tälje igår kväll - och plötsligt kom ett par Adidas, Levis med munktröja och hjälm på sidan av mig. När jag så hur duktig pojken var på Gixxern - fick den allt vad som fanns i den.. Pojken hållt på att trilla av..
Sen kom en annan, dock mä skinnställ - och när han så mig sku det strax wheeles.. Va duktig han var på Essing leden - jäffla vingel tok - han hade inte ett dug koll..

Jag fattar att det blir så många svåre olyckor. Jag fatter att andra blir arga på oss. Jag fattar att vi måste ta itu mä det här själv - och vi får hjälpas åt..

Om det var jag som inte fick hissen hela vägen upp - och wheeler in i blomsteraffär, på en ny stulen hoj, utan försäkring såklart - hade jag nog dragit hem ganska snabbt...

Kan man inte från SMC sida helt kallt hävda att händelser med KK-lösa galningar är inte Motorcykelåkning. Det är bara grov kriminalitet där det finns motorcyklar inblandade, sådant representerar inte SMC.

Det skulle ju vara samma logik som att banker behöver inte betrakta bankrån som normal bankverksamhet.

Övebefälhavaren brukar ju inte ställas till svars för bankrån som begås med stulna militära vapen till exempel.

Skulle inte detta kunna vara en argumentationsbas för SMC när media jagar motorscykelåkande? Skilj på motorcyklister och kriminella som använder motorcyklar. SMC representerar bara den första kategorin.

Last edited:

hellbyte

hellbyte
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
1999, BMW R1100S
Alla drabbas när några beter sig som idioter

Just nu känns det som att alla olyckor även om föraren inte har körkort eller
stulen mc, påverkad osv osv läggs på hela mc-kollektivet utan urskiljning.
Var ungefär det jag försökte säga med, men du hittade bättre ord. Tack.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
inte många verkar bry sig i oavsett deras egna liv kan vara i faro zonen vilket alla dessa olyckor som dagligen rapporteras in påvisar!!

Haha ska du börja snacka moral och trafiksäkerhet?
Verkligen rätt person juh ;)

Som nån sa:
SPORTHOJ, stället där samma person betalar folk för att spela in idiotkörningar på film,
och startar en olyckstråd.. ja jösses!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha ska du börja snacka moral och trafiksäkerhet?
Verkligen rätt person juh ;)

Som nån sa:

Fürsten sammanfattade sitt resonemang de senaste åren ganska bra tidigare i den här tråden med "Det går att köra i 300 helt säkert och samtidigt i 30 livsfarligt" Men vem är det som kan avgöra om just han/hon är den som kör säkert?

Jag måste ändå säga att fürsten har valt sina vägar under åren och som han sa så är det större risker på skogskrakan jämt.

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
Handlar väl mest om mogenhet?
Vem bedömer att någon är mogen att köra mc?
Gå efter ålder? Visst kan en 18åring kan vara mognare än en 30åring osv.
Någon form av "lämplighetstest"? Hur skulle den vara uppbyggd?

Dom som slangar inne i stan/framför kiosken tror jag knappast slutar med detta för att det ordnas stuntdagar på lämpligt ställe, där måste de ju slanga framför "proffsen" som ser att dom egentligen inte har nån vidare koll på vad dom håller på med.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Vet inte om nån skrivit detta innan i tråden, Pallar inte läsa alla spekulationer...

MEN!!! Kan den oförsäkrade hojen kanske beror på dom sjukt feta försäkringarna??

Jag tror vi kommer se massor med "smitningar" och sedan hojar som blir anmälda som "stulna".. Smart drag av regeringen om så är fallet..

I vilket fall som hälst så är personen idiot som smiter.. Det kunde funnits skadade som inte syntes direkt.. Man får fan ta sitt ansvar om man nu vill komma undan ett par lappar mer om året.. Eller köp en ER6 eller nåt...
Det gjorde jag.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sista idioten är inte född än... :fakta

Folk som jagar och tävlar i skytte är ganska illa omtyckta av olika instanser som vill förbjuda vapen i samhället. Nu är det visserligen otroligt få som rånar banken eller skjuter pundarpolarn med älgstudsare, men ändå, jaktvapen ska bort :huvet
För en massa år sen blev det inbrott hos polisen och ett stort antal beslagtagna jaktvapen stals. Dom kan beslagtas från dödsbon bla, så oftast ligger inget brott bakom. Polisen hade dock uppenbarligen usel säkerhet eftersom dom gick att stjäla. Men, i statistiken blev det jaktvapen som hade stulits, ingenstans stog det att dom stals från polisen och inte från slarviga jägare.
Som så många har sagt, är man verkligen hojåkare å tillhör oss om man stjäl en hoj, kör utan kort och smäller in i en blombutik? :va Men visst säljer det ju fler lösnummer att skriva motorcyklist än tjuv... :rolleyes:

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Sista idioten är inte född än... :fakta

Folk som jagar och tävlar i skytte är ganska illa omtyckta av olika instanser som vill förbjuda vapen i samhället. Nu är det visserligen otroligt få som rånar banken eller skjuter pundarpolarn med älgstudsare, men ändå, jaktvapen ska bort :huvet
För en massa år sen blev det inbrott hos polisen och ett stort antal beslagtagna jaktvapen stals. Dom kan beslagtas från dödsbon bla, så oftast ligger inget brott bakom. Polisen hade dock uppenbarligen usel säkerhet eftersom dom gick att stjäla. Men, i statistiken blev det jaktvapen som hade stulits, ingenstans stog det att dom stals från polisen och inte från slarviga jägare.
Som så många har sagt, är man verkligen hojåkare å tillhör oss om man stjäl en hoj, kör utan kort och smäller in i en blombutik? :va Men visst säljer det ju fler lösnummer att skriva motorcyklist än tjuv... :rolleyes:

Kan inte annat än att hålla med dig där. Håller man på så där är man då fan ingen hojåkare iaf...

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Det är upp till varje trafikant att följa de regler som gäller och poliser ska övervaka trafiken inte t.ex hojåkare i första hand. bla bla bla bla

I vanlig ordning så skall ví försvara oss, peka på andra händelser som inte är hojrelaterade som ett större problem för sanhället.

Är det ett genetiskt fel i huvudet på oss hojåkare?
Att det är så förbannat svårt att ta ansvar för sina egna handlingar.
Det är inte mot dig personligen Janne som jag skriver det här.
Utan rent generellt.

Läs vad Kjelle skriver...
Ta in det..

Allmänheten ställer krav på Polisen..
Polisen är ålagd att agera för allmänheten.
Och i år kommer polisen inte stanna och säga.. ta det lite försiktigt. Grannarna har hört av sig.
(Vilket jag vid ett flertal tillfällen upplevt.)

Jag kan bara stilla konstatera att jag efter varje lång tur kommer hem och tackar högre makter för att jag
1. Lever och är hel
2. Har körkortet kvar.

Det är egentligen helt sjukt. ( Det är mitt genetiska fel i huvudet )

Det var mitt ord i den här diskussionen..

PS.
Tack Kjelle för igår! :tummenupp
Alltid roligt att träffa dig! Med eller utan uniform..

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kan man inte från SMC sida helt kallt hävda att händelser med KK-lösa galningar är inte Motorcykelåkning. Det är bara grov kriminalitet där det finns motorcyklar inblandade, sådant representerar inte SMC.

Det skulle ju vara samma logik som att banker behöver inte betrakta bankrån som normal bankverksamhet.

Övebefälhavaren brukar ju inte ställas till svars för bankrån som begås med stulna militära vapen till exempel.

Skulle inte detta kunna vara en argumentationsbas för SMC när media jagar motorscykelåkande? Skilj på motorcyklister och kriminella som använder motorcyklar. SMC representerar bara den första kategorin.

Helt rätt!! :fakta :fakta Klart inte hela hojåkarkollektivet som betalar sin egen försäkring, utan att skenförsäkra, samt har genomgått körkortsutbildning, och klarat körproven inte ska dras över samma kam som nått litet moppefucko som köper en ny gixxer utan trafikförsäkring/kk och kör åt helvete efter 3 timmar på hoj!!!! Inte heller ska vi få sota för att hojtjuvar ställer till det, och inte heller för missbrukare på mc..

Polisen borde då göra som med bilrelaterade brott och försöka sätta dit mcåkare genom nykterhetskontroller osv.. Och sätta dit folk utan kk/försäkring genom körkortskontroller och kolla upp fordonen när dom ser oss i trafiken.. Inte straffskatta oss ärliga hojåkare för att några är idioter!

Skitsamhälle som inte ser var det riktiga problemet ligger... Och självklart får polisen ta i med "hårdhandskarna :tungan " sålänge dom gör det mot dom som förtjänar det, och ger fan i oss med kk/försäkring som kanske råkar köra lite fort nångång..

Robban

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02

Åkte från Tuvängen i S´tälje igår kväll - och plötsligt kom ett par Adidas, Levis med munktröja och hjälm på sidan av mig. ...

Som S-tälje åkare så kan jag ärligt säga att tyvärr så har vi ett klientel åkare i den här stan som inte är representativa för mckollektivet. Eftersom jag i är mot att peka på folkslag så nämner jag inga specifika för de som missköter sig på hoj även förstör sina gelikar med ökade fördomar.

Jag vet av erfarenhet att de är dessa adidasåkare som sprider missnöje genom att köra som svin inom tätbebyggt område.

För att förtydliga så finns även seriösa åkare i S-tälje av annat etniskt ursprung liksom det finns idioter till svenskar .. men procentuellt så förstör en av grupperna för sig själva och andra :mad: :huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln