Vem var det ?

Bromsok

Medlem
Gick med
26 Mar 2012
Ort
Älvsjö
Hoj
Multistrada 1200 S
Tack , ja han sa att han skulle lägga upp filmen , lite nyfiken på vad som gjorde att han ramlade .
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
idiot på en xt660 eller vad dom nu heter, tror jag, nå motard aktigt.Vägen mot nyboda/årstaberg station.Kör om allt och alla i olika filer i hög fart, pressar sig genom. Hade nå munktröjja med nå slogan på, typ som SH . fuckup
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
idiot på en xt660 eller vad dom nu heter, tror jag, nå motard aktigt.Vägen mot nyboda/årstaberg station.Kör om allt och alla i olika filer i hög fart, pressar sig genom. Hade nå munktröjja med nå slogan på, typ som SH . fuckup

dont blame him, det är ju så man kör motard.
 

bbmini

Ny medlem
Gick med
25 May 2010
Ort
Vega
Hoj
Gixxer K9 och XT660 -08
Det va nog jag. Och jag håller med ForCa. Det är väl så man kör motard? Fast nu skulle jag väl inte gå så långt att kalla XT'n för motard. Det är mer ett pendeltåg :tungan
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Vem var det på en svart gixer som gick omkull på Bollmoravägen kl 7:20 imorse. Du kom från Granängsringen-hållet.
Dieselspill i den korsningen har jag för mig. Såg att det var bilar som stannade så jag körde vidare.
Hoppas allt gick bra.
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Vem var det på en svart gixer som gick omkull på Bollmoravägen kl 7:20 imorse. Du kom från Granängsringen-hållet.
Dieselspill i den korsningen har jag för mig. Såg att det var bilar som stannade så jag körde vidare.
Hoppas allt gick bra.

Vilken korsning var det..? Så jag slipper halka i dieseln!!.. Hoppas det gick bra för den drabbade..
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Vem var det på en svart gixer som gick omkull på Bollmoravägen kl 7:20 imorse. Du kom från Granängsringen-hållet.
Dieselspill i den korsningen har jag för mig. Såg att det var bilar som stannade så jag körde vidare.
Hoppas allt gick bra.

Trist, hoppas det gick bra... Vilken korsning är det så jag slipper halka där?den i centrum eller ut mot motorvägen?
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Trist, hoppas det gick bra... Vilken korsning är det så jag slipper halka där?den i centrum eller ut mot motorvägen?

Korsningen Bollmoravägen / Granängsvägen, filen i riktning mot brandstationen. Såg ut att vara nåt mörkt skit på vägen där.
 

Krille_

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Sukki
Korsningen Bollmoravägen / Granängsvägen i riktning mot brandstationen. Såg ut att vara nåt mörkt skit på vägen där.

Det är t-korsningen vid curres, jag åkte där 2 min innan han åkte i backen och såg ingenting då.
Han är inte hundra om det var grus eller diesel han är på väg tillbaka nu efter en besiktning på SÖS. Allt var ok med honom. Han kommer nog att skriva här om det är diesel eller vad det var.

/Krille

Ps. Den mörka skiten kan var oljan från motorn eftersom det blev hål
 
Last edited:

midas

smiskar asfalt igen
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Tyresö
Hoj
BMW S1000RR -11 , Gixxer 1000 K6, CBR 900 RR -96 *såld*
var jag...är på benen och allt är ok, var förbi på sös och utnyttjade lite av de skattekronor man betalat in.
vetifanken vad det var men bakdäcket bara försvann. tyckte inte att jag drog på ut ur korsningen alls och grus brukar man ju hinna korrigera eller åtminstone känna innan man går i backen...helt plötsligt var jag i princip på väg baklänges...

det svarta som alla bilar drog med sig var min olja skulle jag tro...ringde brankåren när jag var på väg in mot sös hoppas dom varförbi och sanerade vill ju inte att nån annan ska åka omkull pågrund av att jag lämnat olja.

surt som fan känns det då i varje fall :huvet
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
var jag...är på benen och allt är ok, var förbi på sös och utnyttjade lite av de skattekronor man betalat in.
vetifanken vad det var men bakdäcket bara försvann. tyckte inte att jag drog på ut ur korsningen alls och grus brukar man ju hinna korrigera eller åtminstone känna innan man går i backen...helt plötsligt var jag i princip på väg baklänges...

det svarta som alla bilar drog med sig var min olja skulle jag tro...ringde brankåren när jag var på väg in mot sös hoppas dom varförbi och sanerade vill ju inte att nån annan ska åka omkull pågrund av att jag lämnat olja.

surt som fan känns det då i varje fall :huvet

Skönt att du är OK, var lite läskigt att se i backspegeln faktiskt.
Låter som kallt bakdäck och med en literklubba så blir det ju så att säga ännu lättare.
Trisst med hojen! :(
 

midas

smiskar asfalt igen
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Tyresö
Hoj
BMW S1000RR -11 , Gixxer 1000 K6, CBR 900 RR -96 *såld*
Skönt att du är OK, var lite läskigt att se i backspegeln faktiskt.
Låter som kallt bakdäck och med en literklubba så blir det ju så att säga ännu lättare.
Trisst med hojen! :(

jo skulle helst inte vilja säga rookie misstag men jag gick ju inte på speciellt mycket alls :huvet
vetifanken kan nog inte skylla på nåt annat än mig själv hade jag bara puttrat igenom så hade det ju inte hänt
krille körde ju igenom minuten innan och då gick det bra och igår var det ju inga problem.

men jag är ok i varje fall och var ner och kollade hojen och det är inte så farligt kraschpucken räddade mycket.
helt klart repbar så jag hoppas inte på inlösen i varjefall.
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
jo skulle helst inte vilja säga rookie misstag men jag gick ju inte på speciellt mycket alls :huvet
vetifanken kan nog inte skylla på nåt annat än mig själv hade jag bara puttrat igenom så hade det ju inte hänt
krille körde ju igenom minuten innan och då gick det bra och igår var det ju inga problem.

men jag är ok i varje fall och var ner och kollade hojen och det är inte så farligt kraschpucken räddade mycket.
helt klart repbar så jag hoppas inte på inlösen i varjefall.

Det var ju ganska kallt imorse innan solen gick upp. Det är fan vad sliriga däck kan vara innan de uppnått lite temperatur.

Vi var o körde tidigt detta år, det var kanske var 5-6 grader i luften på eftermiddagen. Hade stannat på Rosen o fikat och körde sen mot Skanssundet.
Körde ut från macken och på rakan, med helt upprätt hoj, så började mitt bakdäck vandra, trotts att jag varken vred på rullen och dessutom har en sexhundra. Läbbigt.

Varma däck kan man ju som bekant gasa helvete med men man ska fasen ha ruskig respekt för kalla. Oavsett däck.

Lycka till och hojta om du behöver hjälp med något.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
jo skulle helst inte vilja säga rookie misstag men jag gick ju inte på speciellt mycket alls :huvet
vetifanken kan nog inte skylla på nåt annat än mig själv hade jag bara puttrat igenom så hade det ju inte hänt
krille körde ju igenom minuten innan och då gick det bra och igår var det ju inga problem.

men jag är ok i varje fall och var ner och kollade hojen och det är inte så farligt kraschpucken räddade mycket.
helt klart repbar så jag hoppas inte på inlösen i varjefall.

Ja det var inte de roligaste samtalet att bli väckt av i morse... Tur att det gick så bra som det gjorde Midas!
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
var jag...är på benen och allt är ok, var förbi på sös och utnyttjade lite av de skattekronor man betalat in.
vetifanken vad det var men bakdäcket bara försvann. tyckte inte att jag drog på ut ur korsningen alls och grus brukar man ju hinna korrigera eller åtminstone känna innan man går i backen...helt plötsligt var jag i princip på väg baklänges...

det svarta som alla bilar drog med sig var min olja skulle jag tro...ringde brankåren när jag var på väg in mot sös hoppas dom varförbi och sanerade vill ju inte att nån annan ska åka omkull pågrund av att jag lämnat olja.

surt som fan känns det då i varje fall :huvet

Frugan såg din vurpa, hon tror det släppte när du körde över vita strecken på övergångsstället? Sa att bakhjulet bara for ut och sen låg du och hojen och snurrade på backen.
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
vem var du som dök upp vid odenplan vi smårejsa lite o lite bakhjul ända till åkeshov, runt 11:15 eller nåt
en röd cbr 07 tror jag, berik ställ.
jag hade en vit cbr.
Det e sånt som ger mig kickar.
 

midas

smiskar asfalt igen
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Tyresö
Hoj
BMW S1000RR -11 , Gixxer 1000 K6, CBR 900 RR -96 *såld*
Frugan såg din vurpa, hon tror det släppte när du körde över vita strecken på övergångsstället? Sa att bakhjulet bara for ut och sen låg du och hojen och snurrade på backen.

Det låter väldigt rimligt, kalla däck och hala övergångs ställen är ingen bra kombination
hojen inlämnad och avvaktar dom.

verkar som det bara varit finväder sen min hoj inte var med i matchen längre. lär ju ändra sig när jag får ut den...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top