Vem var du? BMW vs. ninja STHLM

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
Slogs lite av samma tanke... De (få :tungan ) tillfälle jag raceat mot bilar på lite krokiga vägar eller för den delen på motorväg hamnar jag nästan alltid på efterkälken... Inte för att jag har en kass hoj (vill dock ha mer pulver än vad VFR:en kan ge) eller för att jag är kass på att köra, utan för att min hemska självbevarelse drift kickar in då jag inte sitter omgärdad av krock-kuddar, bälten, och ett relativs säkert chassie... :)

Blir jag frånåkt idag, kan jag ändå köra imorgon :tummenupp

/K

DR-Zätare skrev:
2394945 Jag slogs också av hur frenetiskt många hojåkare i tråden försöker förklara för killen att hans bil minsann inte har en chans mot en riktigt hoj. Killen vill ju bara tacka för ett bra race och få reda på vad det var för hoj han körde mot. Han har ju aldrig försökt påstå att han ska piska alla hojar som finns i hela världen i acceleration i alla hastigheter som finns.

Själv blev jag ifrånkörd av en Impreza förra helgen och tycker bara det är roligt med bilar som går FORT! Så gott som alla sporthojar går ju fort så det blir desto roligare när det är en bil som faktiskt går lika snabbt/snabbare än en hoj.

HasseTT

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld...
InsaneBMW skrev:
2394008
Hehe om du kommer ner till sthlm skulle jag inte banga, även fast jag vet att du skulle vinna så skulle jag ställa upp bara för att få se hur sjukt den går :yoparty

Tror säkert att det är våldsamt klös i beemern, och förstår inte varför en del måste klanka. E30turbo är vansinnigt kul...

Av en tillfällighet har jag en halvpotent turbohoj, och ställer gärna upp på rejs, helst i motorvägsfart då en kort originalsving skulle kunna innebära en pinsam förlust i farter upp till hundra...:tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kan bero på mycket grejer att ni åkte jämsmed.
han kan vart nybörjare..blåst för mycket o han vill tagga ner..jag har blitt avhängd av en våffla 850
släppte vid 280 enligt mätarn pga att de blåste så djävulskt.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
PruttHoj
Fan tro det eller ej, men jag blåste en gång en busa med min gamla rg125f!
Jo det var så att han körde ca 110 och då tänkte jag att vad heftigt att köra förbi en busa så jag växlade ner till 5:an och det vart ett jävla drag i min lilla rgf.
Körde lätt förbi honom när jag efter 2km kommit upp i en fart av ca 135kmh eftersom han bara rulla i ca 110 :arsele ahhh vilka minnen man har från 125cc tiderna :) kul bil grabben i tråden annars har :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
I somras när jag var ute med imprezan på slingerbulten och smiskade lite så dök det först upp en honda cbr 954 i backspegeln som tydligt visade att han var med på noterna. Sagt och gjort, båda började gasa ordentligt. Att han kom ifatt mig på rakorna var jag inte det minsta förvånad över... Det jag faktiskt var förvånad över var att jag drog ifrån såpass mycket jag gjorde i kurvorna (trots avsaknad av grus och annat otyg på vägen). Samtidigt förstår jag killen, jag personligen hade aldrig viljat åka så fort med hoj i kurvorna som jag gjorde med bilen. Det var iaf ett kul litet spontanrejs och båda gjorde tummen upp efteråt till varandra.
Senare samma dag på väg hem från södertälje (också på slingerbulten) så kommer det upp en motard bakom mig (ktm, vad annars?), vet iofs inte vilken modell men troligtvis mellan 525-660. Den snubben hade jag inte en endaste suck emot, vare sig i kurvorna eller på rakorna. Om han var dum i huvudet eller bara riktigt duktig på att köra låter jag vara osagt.. : ) Roligt att se iaf :tummenupp Tyvärr fick jag aldrig tillfälle att göra tummen upp eller prata med honom.

Jag anser mig inte vara en speciellt duktig förare på vare sig hoj eller bil heller. Normalduktig kanske man kan kalla det. Det är/var jag som satte gränsen, inte bilen.

Bilen ifråga var en impreza wrx -01 med cirkus 275 häst och ingenting gjort åt väghållningen.

Det vi har gemensamt är att vi har våra fordon som hobby/intresse och oftast vårdar dem väl. Jag personligen ser ingen anledning till att såga två eller fyrhjulingar bara för att man själv kör den andra sorten. Jag gillar båda sorterna och tycker det är roligt att träffa likasinnade människor :pannkyss

Just för tillfället har jag tyvärr inte råd med varken eller, men inom två år så lutar det nog över för hoj ändå :tummenupp (hatar hyresrätter och att vara singel så man inte har någon ekonomi att tala om...)

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
CBR 929 rr
Fel bil...

InsaneBMW skrev:
2394045 du är inte lite insatt i bmw´s modellprogram och vet vilken modell det var?

bilder på min: http://www.garaget.org/?car=14388
Det var en helt annan typ av bmw,såg ut som en m3 av nya karossen men ändå inte kanske en m6?Den var mörk blå eller svart.Det var dessutom på kvällen och jag har ett väldigt mörkt visir som dessutom var insmetat med insekter.

InsaneBMW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
ninja killer
Oj den här tråden tog verkligen fart! kul, lite många inlägg att börja svara på dock. tycker det för en gångs skull blev en bra stämmning i tråden!

om det "bara" var en 600cc hoj så var det ju inte mkt att skryta om dock, men kul som fan var det!

nästa säsong när bilen är ommappad så kör jag gärna mot nån större hoj och filmar, inga problem för mig att förlora sålänge man kan göra det utan att man får halva forumet på sig dränkt med nedvärderade kommentarer :tungan

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
InsaneBMW skrev:
2398051 Oj den här tråden tog verkligen fart! kul, lite många inlägg att börja svara på dock. tycker det för en gångs skull blev en bra stämmning i tråden!

om det "bara" var en 600cc hoj så var det ju inte mkt att skryta om dock, men kul som fan var det!

nästa säsong när bilen är ommappad så kör jag gärna mot nån större hoj och filmar, inga problem för mig att förlora sålänge man kan göra det utan att man får halva forumet på sig dränkt med nedvärderade kommentarer :tungan

Låter kul.
Ingen som kan ge dig nedvärderande kommentarer om det är filmat och hojåkarna är med på det..

Ser fram emot filmtajm nästa år.. :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...