Slogs lite av samma tanke... De (få ) tillfälle jag raceat mot bilar på lite krokiga vägar eller för den delen på motorväg hamnar jag nästan alltid på efterkälken... Inte för att jag har en kass hoj (vill dock ha mer pulver än vad VFR:en kan ge) eller för att jag är kass på att köra, utan för att min hemska självbevarelse drift kickar in då jag inte sitter omgärdad av krock-kuddar, bälten, och ett relativs säkert chassie...
Blir jag frånåkt idag, kan jag ändå köra imorgon
/K
Blir jag frånåkt idag, kan jag ändå köra imorgon
/K
DR-Zätare skrev:2394945Jag slogs också av hur frenetiskt många hojåkare i tråden försöker förklara för killen att hans bil minsann inte har en chans mot en riktigt hoj. Killen vill ju bara tacka för ett bra race och få reda på vad det var för hoj han körde mot. Han har ju aldrig försökt påstå att han ska piska alla hojar som finns i hela världen i acceleration i alla hastigheter som finns.
Själv blev jag ifrånkörd av en Impreza förra helgen och tycker bara det är roligt med bilar som går FORT! Så gott som alla sporthojar går ju fort så det blir desto roligare när det är en bil som faktiskt går lika snabbt/snabbare än en hoj.