Vem var du? BMW vs. ninja STHLM

IronMike

Guest
InsaneBMW skrev:
2394045 du är inte lite insatt i bmw´s modellprogram och vet vilken modell det var?

bilder på min: http://www.garaget.org/?car=14388
Vilket sammanträffande... den beemern var ju till salu för något år sedan. Nu vet jag inte om du köpt den, eller inte fick den såld. Men den har jag hängt av med en aprilia mille, våren 2005. På motorvägen mellan sthlm å enköping. Dels kommer jag ihåg händelsen för jag hade sett annonsen, det fanns annons på gamla bmwpower, snett bakifrån på uppfarten, sen på blocket har jag för mig med samma bild....

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
InsaneBMW skrev:
2394041 hehe nej ingen sån, kan tyvärr inget om hojar i princip tyvärr. då menar jag modeller och vilka år dom ser ut på ett viss sätt etc. men den var svart, möjligt med röda inslag och avgasrören slutade under bönstolen eller vad man brukar kalla den :rolleyes: dom gick alltså ihop och slutade ovanför bakhjulet.

den såg jävligt modern ut vet inte vilka kubik dom finns i dock

den enda ninjan som har sådant avgassystem är zx6r, alltså ingen 9a eller 10a. 600or är ju kända för att inte vara jättekompetenta över 200.

svart-sida-hub.gif

InsaneBMW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
ninja killer
-dB skrev:
2394066 den enda ninjan som har sådant avgassystem är zx6r, alltså ingen 9a eller 10a. 600or är ju kända för att inte vara jättekompetenta över 200.

svart-sida-hub.gif

Just den där ser lite för ny ut, men kan mkt väl ha varit en sån, men vi drog som sagt från 120-130

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
InsaneBMW skrev:
2394089 Just den där ser lite för ny ut, men kan mkt väl ha varit en sån, men vi drog som sagt från 120-130

Är du helt 100 på att det var en ninja då?

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
InsaneBMW skrev:
2394089 Just den där ser lite för ny ut, men kan mkt väl ha varit en sån, men vi drog som sagt från 120-130

Det var nog en Ninja 600, ja.
En nyare literhoj gör 0-200 på runt 8 sek.
Antagligen lika snabbt som din BMW gör 100-200.

:)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
-dB skrev:
2394039 var det en sån här grymmeninja?

full.jpg

jag betvivlar att det var en 9a eller en 10a.

Dö det är inget fel på den hojen :7peta Jag hade en sån när jag va liten. :)
Den går mycke fortare än en 10a :rolleyes:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Kul att se att hojåkare går in i försvarsställning så fort det har rejsats. Killen har en potent bil och det är förmodligen en hel del pengar nerplöjt i den. Jag tycker inte att det verkar särskilt otroligt att han piskat en hoj!

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Nova skrev:
2394778 Jag tror det var en minimoto som killen körde mot :)

Skulle tippa på att det var en guldvinge han körde emot.. :pannkyss
Kan aldrig tänka mig att killen på hojen vred på rullen till max.
hade han gjort det hade rökmolnet varit det sista du hade sett :yoparty

Jag provade min ninja emot en polares camaro 67a med kompressor o lustgas i fredags. Camaron har runt 700 hästar. Var iofs rullande start i cirka 30km/h.
Vi körde väl dryga 300m , o jag var nog iaf åtminstonde 80 meter före honom i "mål".

Så det krävs nog en del pulver i bilen om inte ens en 700hk streetracebil slår en gammal ninja som min.. =)

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Mögel skrev:
2394796 Dö det är inget fel på den hojen :7peta Jag hade en sån när jag va liten. :)
Den går mycke fortare än en 10a :rolleyes:

jag hade oxå en sån förr, därav jag visste att den hette ninja den med. grym ketchupeffekt i den hojen.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Avarage skrev:
2394804 500hk är MYCKET pulver!

// Niklas

Om en 900 hk Viper precis hänger på en original-Hayabusa så är jag skeptisk till att föraren drog fullt mot den här bilen. T.o.m. en ZX6:a har ju nästan dubbelt så många hk/kg som den här beemern.

Om det nu var en 6:a så över 200 så kommer bilen, helt klart, men att hojen skulle vara avhängd innan tyder ju på att han inte drar fullt.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Killen har ju en skönt bil som han är stolt över. Sluta trycka ner honom och var glad för hans skull.
Måste alla vara så sjukt "inne på just sin bana" ang. glidare, sporthoj, bil m.m.
Vi är ju alla Peatrol heads ändå och har mer eller mindre samma intresse.:hördu

Och det finns bilar som drar org. MC, se bara Birka cupen

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
-dB skrev:
2394066 den enda ninjan som har sådant avgassystem är zx6r, alltså ingen 9a eller 10a. 600or är ju kända för att inte vara jättekompetenta över 200.

http://www.mcpoolen.se/images/mc/2006/kawasaki/zx6r-ninja/svart-sida-hub.gif[IMG][/QUOTE]

Tian fick väl seatpipes 2006?

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Snubben på hojen kanske inte hade rätt växel..

Full gas på 4 an (stod att han växlade ner 2 ggr) är det ingen klipp i direkt..

Borde iaf haft i 3 eller kanske t.o.m 2 an???

Vet inte vilken växel den hojen ska ha i 120 men 4an låter högt..

equinoxlb

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
2008 ZX-10r
Jag har både sporthoj och snabb bil. Bilen är en Camaro Z28 -98 med en massa modifieringar. Den har drygt 390 hk på bakhjulen (rullande landsväg) vilket innebär sådär en 440-450 i motorn cirkus (6-växlad manuell). Mycke pulver alltså. Jag kan dock lova att den inte har skuggan av en chans mot gixxern under några som helst omständigheter. Jag hänger med 600:eek:r rätt hyfsat men tar inte in och kör framförallt inte ifrån upp till 230-240.
För att komma i närheten av en modern litersporthoj så krävs det extremt mycket kraft för att köra jämt, och sinnessjukt mycket (i kombination med låg vikt) för att köra förbi och dra ifrån. Det räcker normalt sett inte med 500 hk (du säger visserligen inte om det är 500+ på hjulen eller i motorn, det gör ju en viss skillnad). Dessutom 2 passagerare...

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
imaster skrev:
2394859 Om en 900 hk Viper precis hänger på en original-Hayabusa så är jag skeptisk till att föraren drog fullt mot den här bilen. T.o.m. en ZX6:a har ju nästan dubbelt så många hk/kg som den här beemern.

Om det nu var en 6:a så över 200 så kommer bilen, helt klart, men att hojen skulle vara avhängd innan tyder ju på att han inte drar fullt.

Vridmomentet är väl mer avgörande, i och försig, än max effekt! Att bli ifrånåkt (acc) av en trimmad standardbil är ingen omöjlighet. Vad orsaken är kan naturligtvis säkert variera från fall till fall. Men någon orimlighet är det enl. min erfarenhet ej.

Kanske har du annan erfarenhet!?

Mvh!
// Niklas

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Fan vad jobbigt alla hojåkare tycker att det är när en bil hänger med en hoj..

Ahahahahaha...

Troligen hade han fyran, drog fullt och det tog honom lite tid innan han kom upp i varv ordentligt..
Men vad som än hände så blev Mc grabben rökt.. Flera gånger dessutom..

Ahahahahah...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...