Vem vill du se som USA:s näste president?

Vem vill du se som USA:s näste president?

• Antal röstningar
    0

Ulf W

Support your local...
Gick med
23 Oct 2003
Hoj
såld
Vem som står som galjonfigur har absolut ingen betydelse, det är ändå samma krafter som styr i realiteten. :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag följer presidentvalet ganska flitigt på NY times och det är skrämmande att se att ingen verkar reagera över att det är en djupt kristen idiot som verkar ta ledningen i valet :näsblod
Varenda gång jag ser karln i en intervju eller hålla ett tal eller liknande så får jag känslan av att han är en fruktansvärt duktig men manipulerande politiker, som om det är han som visas i ordlexikonet när man slår upp ordet "politiker" och det följs av "En välbetald och välklädd person som har sitt syfte att ljuga sig blå för den breda massan som inte förstår bättre".

Nu är Obama ganska anonym av sig och visst hade man hoppats på mer resultat och mindre "We are the greatest nation in the universe"-attityd men med Romney vid rodret så kan det bara gå åt helvete för idioterna på andra sidan sjön. Som om det inte redan har gjort det förvisso...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag följer presidentvalet ganska flitigt på NY times och det är skrämmande att se att ingen verkar reagera över att det är en djupt kristen idiot som verkar ta ledningen i valet :näsblod
Varenda gång jag ser karln i en intervju eller hålla ett tal eller liknande så får jag känslan av att han är en fruktansvärt duktig men manipulerande politiker, som om det är han som visas i ordlexikonet när man slår upp ordet "politiker" och det följs av "En välbetald och välklädd person som har sitt syfte att ljuga sig blå för den breda massan som inte förstår bättre".

Nu är Obama ganska anonym av sig och visst hade man hoppats på mer resultat och mindre "We are the greatest nation in the universe"-attityd men med Romney vid rodret så kan det bara gå åt helvete för idioterna på andra sidan sjön. Som om det inte redan har gjort det förvisso...

Kristen hade varit OK.
Mormon är det inte.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Fast många är ju rätt kyrkliga där borta.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kristen hade varit OK.
Mormon är det inte.

För tillfället hade det varit ok med kristet även om man kan hoppas på att de tar sig i kragen och inser att de är grundlurade där borta. Jag hade trott på ett snabbare avslut på religionen än vad det nu ter sig, med internets framfart och allt det där. Men den som väntar på något gott :va

Fast många är ju rätt kyrkliga där borta.

Ja, det är sjukt skrämmande. Men jag tror också att många kallar sig kristna men i själva verket bara är överjävligt patriotiska och det är så djupt inrotat i amerikansk patriotism att man ska vara kristen så därav den breda massan. Ge det 2-3 generationer till så tror jag att religiösa är i minoritet även där. Fast det är för lång tid egentligen, det borde ske genast om jag fick bestämma.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För tillfället hade det varit ok med kristet även om man kan hoppas på att de tar sig i kragen och inser att de är grundlurade där borta. Jag hade trott på ett snabbare avslut på religionen än vad det nu ter sig, med internets framfart och allt det där. Men den som väntar på något gott :va

Ja, det är sjukt skrämmande. Men jag tror också att många kallar sig kristna men i själva verket bara är överjävligt patriotiska och det är så djupt inrotat i amerikansk patriotism att man ska vara kristen så därav den breda massan. Ge det 2-3 generationer till så tror jag att religiösa är i minoritet även där. Fast det är för lång tid egentligen, det borde ske genast om jag fick bestämma.

Det är problemet med mormoner.
Enligt deras lära, så är USA det förlovade landet.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Att "välja" president är lika löjligt som att välja vilken bok man vill ha längst upp i bokhyllan.

Skit samma vem som "vinner" för att utgången är densamma...

jetson

Guest
Peter Stormare (som karaktären han spelade i big lebowsky)

Give us ze money or we fack you up!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Vem bryr sig egentligen. Utgången kommer inte påverka vanligt folk ändå. Kandidaterna väljs ändå ut av makteliten.

En kandidat som skulle kunna göra verklig skillnad, Ron Paul, kommer aldrig kunna vinna.

Ärligt talat. Vem bryr sig om hur kristen kandidaten är, eller hur pass liberal eller frikostig han är med bidrag osv osv.

Det viktigaste är hur man ska lösa ekonomin. Problemet är dock att dollarn kommer krascha, finns inget undantag. Ron Paul är ekonomiskt medveten, är inte bankernas nickedocka. RP vet var dollarn och FIAT-valutan kommer leda till.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...