Vem vinner på Söndag 25 maj

Jag röstar på, motivera gärna varför

• Antal röstningar
    0

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
GSXR1100R skrev:
Väntar med spänning på nr 18 bortförklaringar, Chrilles har vi ju redan sett ;)

Jag tror nr18 iaf fick upp någorlunda fart på racet, såg iaf att han låg och slickade Chrille i röven precis innan vi gick.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Efter helgens SM tävlingar funderar man starkt på att sätta in en säljes annons....

Finns tyvärr inget att skylla på, cykeln gick kanon (förutom att alla AP-gixxers och AP-R1-02 drar ifrån på rakan).

2 pass i regn på fredagen för att bekanta sig med banan och sedan ett tidskval på lördagen där jag kvalade in på 23:e plats.
Lite duggregn på lördagens andra pass, meskörning och ingen bättre tid. Klättrade lite på tanken under första kvalet pga för tidigt gasande med kalla däck. Däckvärmare?

Warmupen på lördagen gick bättre när man sagt till sig själv att sluta toura, sänkte mig 1,2 sek till 58.6.

Racet är en sorglig historia.
Startade på 23:e plats, 6:e startled och lyckades fanimej komma iväg sist. Sedan tog det 16 varv att köra om 5 st eftersom man bromsar sig upp jämsides och SEDAN SLÄPPER AV eftersom man är feg. Trodde inte att fjolårets krasch skulle sitta kvar i skallen, har känts bra tidigare i år, men när det blev race backade man när det blev tätt på banan och under omkörningar.
Släpper inte den spärren blir det en V-MAX.

I övrigt var arrangemanget kanon, all heder till Torkel och övriga från LMS som gjorde helgen kanontrevlig. :tummenupp
Synd bara att vi var lite för trötta (mesiga/synthiga) för att riktigt uppskatta Eddietrubaduren på fredagen... Fick sjunga med lite i alla fall. Jag vill ha en brud med stooorrraaa.........

Hade lite ont i armarna efter en vild 7 minuterskamp med en 12 kg:s öring vi fångade i floden som gick rakt igenom vårt tält.
Detta KAN ha påverkat resultatet.
Egen pol med tak råkkar dock fett. :rock

Synd om Metallgutten som vurpade otaliga ggr under helgen men tur för mig som då fick prova däckvärmare till racet.
TACK Metallis. (Inte för att det hjälpte, men ändå...)

Zilversurfer hade dagen till ära KISS t-shirt.
Hårdrock.

Watz körning var det jävvligaste jag sett. Hela cykeln gungar ut på start/mål rakan och det går så in i he**ete.

Chrille fejkade kedjeproblem när han blev trött och Nr:18 fejkade kokande motor när han blev trött. Synth.

Mattias feta Honda 600 Super Sport med fetelacken lockade 80-tals brudar utanför toaletten där han strategiskt parkerat.

Tack till Xenomorf för bra boende och god frukost första natten, jag åt inte förrän kl 18.00 nästa gång....

När vi skulle packa ihop på söndagen tog vinden tag i tältet och välte båda våra cyklar varvid Martins fick en rejäl bula på ljuddämparen. Ditrusande starka rookiesar hjälpte dock till så det löste sig.

Jag hatar torparn.

Tack LMS för denna helg!

Vi ses på Falkenberg.

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo
Sviestad SM1

Jaha då var årets första race avklarat!
Får börja med att be om ursäkt för att jag krokade ihop lite med någon i knicken på rakan. Var det 11?
Jag var precis på väg om då han före mig vek in på vita linjen i knicken. Eftersom han körde på linjen fanns bara gräset kvar till mig. Det blev alltså lite gräskörning samtidigt som min stövel tog i något på hans motorcykel. Jag brukar vanligtvis inte köra så fult! Ber 1000 gånger om ursäkt och kan väl bjuda på ett par rena kalsonger om det skulle behövas (det skulle jag ha behövt om jag blev omkörd av en idiot på detta sätt).
Var det förresten mitt fel? Bör man inte lämna två decimeter så att det ryms en till om man inte kör fullt genom en sådan knick?

Fick även ett fint släpp på framhjulet i esset, och lyckades för första gången i mitt liv rädda ett väldigt långt framhjulssläpp med knät.

Trist med motorras, för en del, men det är ju spelets regler. Trimmar man så ruggigt hårt att man kan wheela samtidigt som man håller jämt med en standard R1000 drygt halva rakan så får man nog räkna med att grejorna inte håller hur länge som helst.

Hur som helst, mitt absolut roligaste rejs hittils år...
(Förvisso det enda hittils)

Blir intressant att köra igen på Falkenberg

Någon som vet om det är en snabb eller långsam bana?

För övrigt så annlände jag hem till Boliden 07:00 i morse efter hemresan på futtiga 103,68 mil. Stackars Mattias hade då 10,3 mil kvar hem till sig, men vad gör det efter en sådan kanonhelg.

Kanonhelg förutom att jag lider väldigt mycket med tandläkarn som fick ett snöpligt slut på helgen redan första på tidsträningen. Hoppas på snabb läkning och ett ännu snabbar återseende på gridden i kommande rejs senare i sommar.

/Ola

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
JAG VILL SE BILDER FRÅN RACET

Då jag mer eller mindre hade black out före min första start så kommer jag inte ihåg så mycket, så jag hoppas att det finns lite bilder på racet ???
Eller kanske till och med en video sekvens ?? :tummenupp

/ Ola

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Alla bilder från SM är a intresse för en annan sajt :crash också så har ni sjyssta bilder och kan tänka er att dela med er så vore det sketskoj

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Re: Sviestad SM1

ola skrev:

.

/Ola

Sveriges snabbaste bana :skrämd .

Stort Grattis till #11, underbart att du "sopade" till din tid på Kval 2. Vi ses på Falken. Skall försöka göra större motstånd där.

Mvh//ZF

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Re: Sviestad SM1

ola skrev:

Trist med motorras, för en del, men det är ju spelets regler. Trimmar man så ruggigt hårt att man kan wheela samtidigt som man håller jämt med en standard R1000 drygt halva rakan så får man nog räkna med att grejorna inte håller hur länge som helst.

/Ola

Pulver så det räcker är ju aldrig fel :)

Falkenberg är sveriges snabbaste bana, snittfarter närapå 150km/h för de allra snabbaste. Kort varv, fast hör med dem som kört mer där, själv kom jag bara 2.5 varv...

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: JAG VILL SE BILDER FRÅN RACET

#11 skrev:
Då jag mer eller mindre hade black out före min första start så kommer jag inte ihåg så mycket, så jag hoppas att det finns lite bilder på racet ???

/ Ola

Jag röstade på dig som vinnare. Känns härligt att ha rätt ibland :D
Stort grattis till vinsten. Vi ses på Falken, jag kommer och hejar :fakta

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Re: Sviestad SM1

Zilversurfer skrev:
Sveriges snabbaste bana :skrämd .

Stort Grattis till #11, underbart att du "sopade" till din tid på Kval 2. Vi ses på Falken. Skall försöka göra större motstånd där.

Mvh//ZF

Tack det kändes bra och jag är nöjd med tiderna eftersom det är första gången jag fick ÅKA ordentligt med min racehoj på Sviestadbanan ;)
Synd bara att jag drevade lite fel, som det var nu så gick den i varvtalstoppet redan i högfarts knicken så jag tappade en hel del där.

Ska försöka att hinna med och montera Öhlins fjädrar i gaffeln till nästa tävling :tummenupp

/ #11

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Re: JAG VILL SE BILDER FRÅN RACET

Åsa skrev:
Jag röstade på dig som vinnare. Känns härligt att ha rätt ibland :D
Stort grattis till vinsten. Vi ses på Falken, jag kommer och hejar :fakta

Tack ;)
Nu vann jag ju inte utan kom (bara) trea :D

Själv hade jag som mål att placera mig bland dom 8a första.
Har aldrig varit på Falkenberg, men jag har hört att det är en snabb bana så det ska bli kul :tummenupp

Hälsn. Ola

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Re: JAG VILL SE BILDER FRÅN RACET

#11 skrev:

/ Ola
Film kommer denna vecka :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

No1 skrev:
Har endast portat toppen Steg 1 samt ett hel system villket INTE är att trimma en motor "ruggigt hårt", men onekligen så går den och jag bra ihop... ;)

Dock så låg felet låg endast i en trasig tändhatt/tändspole...

No1... :crash
Jag tror att du fejkade felet pga du är gammal & trött ;)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Re: Re: JAG VILL SE BILDER FRÅN RACET

#11 skrev:
Tack ;)
Nu vann jag ju inte utan kom (bara) trea :D

Själv hade jag som mål att placera mig bland dom 8a första.
Har aldrig varit på Falkenberg, men jag har hört att det är en snabb bana så det ska bli kul :tummenupp

Hälsn. Ola

Så inte ens när jag trodde att jag hade rätt så hade jag...
Men grattis till pallplatsen iallafall :tummenupp

Originally posted by GSXR1100R
Jag tror att du fejkade felet pga du är gammal & trött

Som man känner sig själv känner man andra heter det ju så fint ;)

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo

No1 skrev:
Har endast portat toppen Steg 1 samt ett hel system villket INTE är att trimma en motor "ruggigt hårt", men onekligen så går den och jag bra ihop... ;)

Dock så låg felet låg endast i en trasig tändhatt/tändspole...

No1... :crash

Ruggigt hårt var väl att ta i lite.
Men det blir ganska bra med extra effekt, 10 hk för portningen och x hk för systemet.

/Ola

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Re: Re: Sviestad SM1

ola skrev:
Ruggigt hårt var väl att ta i lite.
Men det blir ganska bra med extra effekt, 10 hk för portningen och x hk för systemet.

/Ola

Bara för att klargöra lite så är Ola och jag Ola ;) (#11) INTE samma person.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Sviestad SM1

#11 skrev:
Bara för att klargöra lite så är Ola och jag Ola ;) (#11) INTE samma person.

Enkelt Ola är Ola men Nr11 är inte Ola. Fan vet om han inte heter Bengt...

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Re: Re: Re: Re: Re: Sviestad SM1

Chrille skrev:
Enkelt Ola är Ola men Nr11 är inte Ola. Fan vet om han inte heter Bengt...

Nej, jag heter Ola med ett alias #11 vilket inte borde vara någon hemlighet vid det här laget :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sviestad SM1

#11 skrev:
Nej, jag heter Ola med ett alias #11 vilket inte borde vara någon hemlighet vid det här laget :D

Det vet jag väl :p

Sen hade vi två eller tre Patrik i i Rookie1000 plus någon i R600 också.... Och alla nick på det.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...