Vems ansvar är det att sätta "kassapinnen"?

Vems ansvar är det att sätta "kassapinnen"?

• Antal röstningar
    0

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Svenskar är så sköna, det värsta som händer är en sur blick & knuten näve i fickan...vardagsirritation är skojigt, ställ er till vänster om den som tar ut pengar i automaten....dom blir helt spattiga, då kön alltid ju bildas till höger....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Svenskar är så sköna, det värsta som händer är en sur blick & knuten näve i fickan...vardagsirritation är skojigt, ställ er till vänster om den som tar ut pengar i automaten....dom blir helt spattiga, då kön alltid ju bildas till höger....

Vad är libanesgenlösningen?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Undvik att ta med pinnar med streckkoder. Det kan bli väldigt fel. Och dyrt.

Nä, ta streckkoder med dagens fetaste rabatterbjudande :tummenupp

Självklart ska man betala med småmynt och lösa sedlar, som gräves fram ur fickorna och börsen. Men glöm för all del inte kuponger, kundkortet och så att be om ett paket cigg som verkar vara slut. Gärna hos den färskaste av sommarpraktikanterna. Joråsåatte...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Nä, ta streckkoder med dagens fetaste rabatterbjudande :tummenupp

Självklart ska man betala med småmynt och lösa sedlar, som gräves fram ur fickorna och börsen. Men glöm för all del inte kuponger, kundkortet och så att be om ett paket cigg som verkar vara slut. Gärna hos den färskaste av sommarpraktikanterna. Joråsåatte...

Glöm inte att leta efter erbjudanden som inte är inlagda i kassasystemet.
Fråga gärna efter vilket vin du ska ha till kyckling, fisk och kött en fredag eftermiddag runt 4-5 tiden när det är som mest folk i kön på bolaget.
OBS ett bolag med gamla systemet där de hämtar varorna bakom disken.
Sen när är är utrett och du fått en massa tips så be om en flaska Renat och en Liebfraumilch.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
När vi ändå är inne på ämnet:
Vad är det för människor som inte orkar lägga varorna på rad med streckkoden åt rätt håll?
Har dessa människor obegränsat med tid dessutom? :mad:

:)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
När vi ändå är inne på ämnet:
Vad är det för människor som inte orkar lägga varorna på rad med streckkoden åt rätt håll?
Har dessa människor obegränsat med tid dessutom? :mad:

:)

Brukar resonera att kassörskan gör det där hela dagarna och således är mycket bättre på det än jag :tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vad vet någon som inte jag vet, vad är det alternativa användningsområdet? :rofl

"Kundpinnesvinn ett mysterium för handlare

Kundpinnetjuvar, ge er till känna. Mängder av pinnar försvinner spårlöst från Stockholms mataffärer. Bara på City gross i Kungens kurva har 300 stycken kommit på villovägar – det senaste året."

http://www.dn.se/sthlm/kundpinnesvinn-ett-mysterium-for-handlare/

Från samma sida:

"2005 deltog 28 350 personer i DN:s Namn & Nytt-omröstning om vad föremålet som avskiljer kunders föremål på butikers kassaband ska heta.

Så här gick det:

Kassakloss 6.594
 Kundpinne 6.538
 Shopstopp 2.216
 Pröjspinne 1.820
 Handelshinder 1.574
 Klonk 1.534
 Bandhund 1.301
 Brödbroms 1.273
 Mittdittare 1.023
 Mellanting 902
 Tvärsing 840
 Brytare 778
 Köpslå 726
 Hejdare 714
 Finalpinal 514"

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Äntligen en tråd med lite humor i.
Nån som vet vart Magnif Bastard tagit vägen?

Apropå pinnen så tar jag med egna, i rostfritt.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Den som bryr sig mest lägger ut den..den andra säger "-de där är inte mina" istället när den andres varor scannas

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Den som bryr sig mest lägger ut den..den andra säger "-de där är inte mina" istället när den andres varor scannas
Pinnen är stadsfenomen för den aningslöse och stressade konsumenten. Här ute i busken använder vi lite småprat med kassörskan som "pinne" - vilket innebär att min ryggtavla är ett effektivt hinder för nästa kund att slänga upp varor på det band JAG nyttjar - för tillfället.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Pinne? En blick brukar räcka för att hålla populaset på avstånd...

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Åkte för en stund sen, typ åtta år....
Typiskt dig. Alltid så jefla bråttom. Fortfarande Ducce? Måste uppdatera hela maskinparken här, och frun vill ha Husqvarna motard, så blir en sväng förbi MC Sport Västberga idag.

Men först ett pitstop ICA Birkahallen, hörde att de haft problem med kassa pinnar där. Eskalerad upploppsstämning i butiken. Handgemäng och pensionärer i skyttevärnskrig mot yngre generationen mellan ost- och sharkdisken. Började med gräddädel och salami, men nu upptrappat till soldatens ärtsoppa å norrlandspölsa.

Kan sluta riktigt illa om jag inte bryter in.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Typiskt dig. Alltid så jefla bråttom. Fortfarande Ducce? Måste uppdatera hela maskinparken här, och frun vill ha Husqvarna motard, så blir en sväng förbi MC Sport Västberga idag.

Men först ett pitstop ICA Birkahallen, hörde att de haft problem med kassa pinnar där. Eskalerad upploppsstämning i butiken. Handgemäng och pensionärer i skyttevärnskrig mot yngre generationen mellan ost- och sharkdisken. Började med gräddädel och salami, men nu upptrappat till soldatens ärtsoppa å norrlandspölsa.

Kan sluta riktigt illa om jag inte bryter in.
Ingen hoj alls just nu, trillade av och dödade Hypermotarden och på grund av rehab så sa jag upp garageplatsen, mitt nöt.
Väntar på en ledig plats fortfarande, verkar trögt.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning