Vems fel var det?

Vems fel var det?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Föraren och ingen annan. Sen ar det inte roligt när det går åt skogen heller men oavsett så kan man inte alltid skylla på någon annan.

Man har ett eget ansvar för sina handlingar. Man gör sina val, har man gjort fel och vet om det så ska man stanna och inget annat.

Det samma gäller i alla situatuoner i samhället.
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Är det tragiskt att en ung man blivit straffad för sin ungdomliga dumhet med döden? Ja.

Gjorde polisen fel? Nej.

Var det hans eget fel? Ja. Man skulle även kunna skylla på kompisar, grupptryck, hävdelsebehov, föräldrar som möjliggjort beteende osv, men i Sverige betraktas vi som myndiga vid 18 års ålder och det innebär bland annat att man själv måste stå för konsekvenserna av sitt handlande.
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
@Verran
Tragiskt det som hände, inget tvivel. Mirakulöst att du klarade dig, absolut. Men när sorgen väl har lagt sig och ditt omdöme inte är så luddigt så kommer du förhoppningsvis inse att det inte ens fanns någon "jakt". Det var din kille som vägrade stanna. Ibland i 250 knyck. Med dig där bak. Historien skriver sig själv lite grann?

Det går bara inte att skylla på polisen, oavsett hur nära dom ligger med vare sig helikoptrar, bilar eller en jävla tank om det skulle vara så. Han kunde stannat, fått sina böter/indraget körkort etc. För mig är det ännu sjukare att fortsätta fly när man har en helikopter följandes efter. Skulle han köra ifrån den eller? En helikopter? Dom gör ett par hundra knyck dom med, och har dessutom fågelvägen överallt. Vad som enligt toppar hela berget med sjukt tänkande är; han hade dig bakom sig! Önskar dig lycka till med att bearbeta sorgen iaf...

@Alla andra
Cut her some slack. De som har förlorat någon innan vet hur man förvränger verkligheten för att få den att passa. Det är alltid svårt i början.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Det är väl solklart att det är killens fel och ingen annans, sen att polisen kan ha varit deltagande i att stressa upp han som kör, ja, men det borde han ha tänkt på lite tidigare och agerat därefter. Vad trodde han/ni? Klart som fan att polisen måste agera i situationer som denna då det kan resultera i att många dör vid olyckor.
Han borde ha stannat och gett upp och ta sitt straff som en man, eller sänkt hastigheten. Ren idioti och han har sig själv att skylla, ren tur att ingen annan blev skadad/dödad.

Edit: @Verran - Jag tycker att det är oerhört synd om dig och hans familj, tro inget annat, men tänk på hur du själv resonerar som anser att all skuld ligger hos polisen. Han hade inget körkort och framför ett fordon i över 200km/h mitt i stan med dig bakpå, om du inte anser att det är oansvarligt och idiotiskt så anser jag att du absolut inte ska ha eget körkort, men du kanske tänker om när detta har lagt sig.
 
Last edited:

Verran

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
Gsxr 600 06
Jag ber bara er lägg ner! Hjärtlösa människor, ha lite medkänsla förfan! Jag hoppas att ni inser det. Så äckliga människor utan medkänsla, ingen vet vad christopher tänkte ingen vet hur rätt han var. Ni som inte kände honom ska inte uttala er. Tidningar och media beskriver ALLT helt fel. Så ni som inte var med under polisjakten ni kan bara hålla käft! Jag var redan snäll när jag skrev mitt första inlägg men lika förbannat ska ni fortsätta, hur tänker ni? fyfan för er må ni brinna i helvetet
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
ingen vet vad christopher tänkte ingen vet hur rätt han var.

Det är helt sant och det gäller även dig. Jag tycker fruktansvärt synd om dig att behöva leva igenom något sådant. I det här läget bör du nog i så fall låta bli att läsa på alla dessa forum för olyckor som den här kommer att diskuteras.

Du har min medkänsla men det finns tyvärr ingenting som, för mig, visar att polisen är medskyldig i det här. Det är bara en person som har kontrollen över handtagen på högersidan och den dagen man värderar pengar över sitt eget och, framförallt, andras liv kanske man ska ta och stanna upp och fundera.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det fanns två val, att stanna och ta konsekvenserna eller att köra vidare och ta konsekvenserna.

Han gjorde fel val, kunde han köra in i en vägbom i sitt stressade tillstånd hade han lika gärna kunnat köra in i en mamma med en barnvagn eller någonting annat.

Det finns bara en att lägga skulden på och så länge någon försöker skuldbelägga polisen som skötte sitt jobb kommer skulden högljutt att läggas på honom.

Det här är nog det ställe där du hittar flest sympatisörer och ändå säger 95% att felet var hans.
 
Last edited:

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Wem är det som är hjärtlös när man sitter på ett forum en kort tid efter en olycka och förslöker hitta en syndabock?

Ska jag skylla på grupptryck när jag bröt ryggen för 12 år sen och fick sitta i rullstol i 3 år innan jag kunde gå igen.

Jag gjorde mitt val precis som alla andra.
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Jag tror att jag talar för majoriteten av folket när jag säger att medkänslan för dig försvann i samma stund som jag läste dina åsikter om olyckan. Hur fan kan polisen vara skyldig till olyckan? Ska
Dom skita i alla körkortslösa, gasglada idioterna på gatan? Medkänslan för föraren försvann redan när han satte sig på mcn utan körkort o gasade i 250 knyck o riskerade andras liv. Som jag skrev innan... Hoppas du får lite distans till det hela o omvärderar hela händelseförloppet
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Min fru påminde mig precis om en sak som jag givetvis borde tänkt på:

Den överlevande Verran är väl 17 år? Hon resonerar med ett barns slutledningsförmåga. (Yngsta dottern är 18, visst, hon kan vara vuxen som tusan i mellanåt, men totalt tvärtom ibland).

Det Verran skrivit tidigare, bl a om att hon ville att någon skulle avlida, tyder ju på total omognad.

Lägg till chocken över att snubben dog, samt skammen över vad dom gjorde. Så hennes syndabocksökande jobbar nog med 250km/h.

Det jag ville komma till är att en diskussion över nätet med henne leder ingenvart. Och ha med i tankebilden att det är ett barn.

Jag missade det själv totalt.
 

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Med Maverick_ou812
Hoj
såld
Jag ber bara er lägg ner! Hjärtlösa människor, ha lite medkänsla förfan! Jag hoppas att ni inser det. Så äckliga människor utan medkänsla, ingen vet vad christopher tänkte ingen vet hur rätt han var. Ni som inte kände honom ska inte uttala er. Tidningar och media beskriver ALLT helt fel. Så ni som inte var med under polisjakten ni kan bara hålla käft! Jag var redan snäll när jag skrev mitt första inlägg men lika förbannat ska ni fortsätta, hur tänker ni? fyfan för er må ni brinna i helvetet

Medkänsla har man för personer som förtjänar det. Man kan bara vara oerhört tacksam för att ingen utomstående drabbades i detta fall.

Lägg mindre tid på att hänga på forum och var arg på världen och mer tid på att sörja med din och din pojkväns familj så tror jag du kommer må så mycket bättre.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag ber bara er lägg ner! Hjärtlösa människor, ha lite medkänsla förfan! Jag hoppas att ni inser det. Så äckliga människor utan medkänsla, ingen vet vad christopher tänkte ingen vet hur rätt han var. Ni som inte kände honom ska inte uttala er. Tidningar och media beskriver ALLT helt fel. Så ni som inte var med under polisjakten ni kan bara hålla käft! Jag var redan snäll när jag skrev mitt första inlägg men lika förbannat ska ni fortsätta, hur tänker ni? fyfan för er må ni brinna i helvetet
Det är inte vi som gått ut i media och lagt all skuld på polisen så lägg ner själv. Jag tycker du skall vara med nära o köra och försöka bearbeta er sorg istället för att spy galla på ett forum. Hur har du tid och ork för det? Hade jag förlorat den jag älskade mest skulle all min tid gå åt för att sörja och jag skulle knappast bry mig om vad som sägs på ett hojforum.
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Jag har redan skrivit här på sporthoj, jag tycker dethär är himla tragiskt att förlora den man älskar mest. Jag har inget att kommentera mer än att alla VET att det var polisen. Så sluta ha dessa diskussioner här. Det räcker med att det finns idioter som snackar en massa skit på andra forum. Det som har hänt är helt ofattbart.

Smärtan går inte att sätta ord på. Jag är så jävla ledsen samtidigt som jag är så jävla arg. Arg på de personer som antytt att de agerat korrekt när de jagat honom i över 45 minuter... arg på de människor som inte förstår poängen i allt och tycker att han får skylla sig själv. Arg på de hjärtlösa poliser som håller ställning till något de har orsakat som "korrekt agerande".

Jag hoppas verkligen ni kan acceptera dethär och respektera att han är död nu, så snälla jag ber er utav hela mitt hjärta sluta skriva en massa dumma grejer., det leder inget vart.

Med massa kärlek från mig som mirakulöst överlevde.

OM vi säger såhär..... tänk OM det var du som hade dött istället och han hade överlevt?... vem tror du han hade klandrat?..... sig själv eller polisen? Jag tror att han hade klandrat sig själv och inte att det var polisens fel
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Skärpning alla! :va

Tycker vi kan respektera "Verran" lite och ha lite medkänsla för hur hon faktiskt mår och känner i denna stund. Dels för att hon är indirekt inblandad och för hennes ringa ålder (17). Vill inte trycka ned dina åsikter/känslor Verran utan egentligen endast få folk här att sansa sina kommentarer.

Det bästa du kan göra är att inte läsa dessa inlägg då det sannolikt river upp dina sår ännu mer. Fokusera istället på att krya på dig och sörj med nära och kära. Åsikter kommer alltid gå isär och det finns alltid rätt och fel ur olika perspektiv.

Krya på dig och hoppas du läker dina sår hyfsat väl! :krama
 

Kexor

Be Quick Or Be Dead
Gick med
3 Jul 2008
Ort
solna
Hoj
R1 - 07
Jag fattar inte hur ni pallar fortsätta sitta och mala detta om och om och om igen?
Alla har delade åsikter om det här punkt så kommer det förbli. Men dom som sitter och kallar honnom för idiot mm mm visa lite respekt och lite sympati. & Veronica jag lider med dig och anhöriga det kan inte vara lätt!!
 

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
glöttigt att prata om över huvud taget. han finns inte mer och han kommer inte tebax för att vi snackar om de. sen vad jag har läst så har farbror blå skött sig exempplariskt, knappast deras fel att han körde i 250+ med passagerare.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag ber bara er lägg ner! Hjärtlösa människor, ha lite medkänsla förfan! Jag hoppas att ni inser det. Så äckliga människor utan medkänsla, ingen vet vad christopher tänkte ingen vet hur rätt han var. Ni som inte kände honom ska inte uttala er. Tidningar och media beskriver ALLT helt fel. Så ni som inte var med under polisjakten ni kan bara hålla käft! Jag var redan snäll när jag skrev mitt första inlägg men lika förbannat ska ni fortsätta, hur tänker ni? fyfan för er må ni brinna i helvetet


Nu dog min sista emapti för dig.
Det är du som går till mediahororna och uttalar dig att polisen dödat min pojkvän. Drog de pistol och sköt honom?
För fan en stor slap in the face så du vaknar och tittar på vad han gjorde.

Jag skiter fullständigt i att du läser här inne. Ska vi stänga hela WWW för att din pojkvän gjort idiotiska saker och utsatt dig för stora risker och ska sen behandlas med silkesvantar och glorifieras?

Sen verkar det ju som att du varit med på att göra upptåg.
Men det är bara en spekulation från min sida och inget jag vet.

Men du blir nog vuxen en gång i framtiden och kan då koppla in nätverkssladden igen!



Se istället till att skatta dig lycklig över att du lever och värdesätt det istället.



Edit: Ponera att det var en hojtjuv på din svärfars hoj, hur hade det låtit då?
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top