Jag tycker så jävla lätt för alla att moralpredika här, visst det han gjorde var idioti.. men det finns många idioter i den här världen. Tycker ni varenda en som håller på med ett ngt ungdomshyss ska straffas /ledas/styras in till ett dödstraff?? Jag förstår (och tycker) att polisen ska jaga någon som har mördat/våldtagit/misshandlat någon, även om det innebär döden för den personen! Men att köra mot rött och köra utan körkort, är det tillräckligt stort brott för att dö för det??? Visst han tog sitt liv för att polisen jagade honom, vilket var väldigt korkat, men vissa kanske tar sitt liv om man mobbar/hetsar dem, ska man göra det då?
Jag själv har haft mc-kört från början och kört mc många år, dock pallar jag inte med riktigt rr hoj pga försäkringen är för hög tack vare sådana som den här tråden handlar om.. men oavsett vad så kör jag med vett i skallen, men tycker fortf inte att polisen ska jaga någon som 99,99% av fallen är bara farlig för sig själv, styra honom till döden, även om han borde vetat bättre... men det är många som inte vet det i det här samhället och gör små dumheter, ska alla förtjäna döden? lite mer empati kan jag iaf ha för en 22 åring som kunde inte låta bli släppa rullen när adrenaliet pumpade i en trängd situation, även om jag sj hade handlat annorlunda....det här är helt jävla sjukt land polis jagar en fortkörare till döds, men sedan kommer mördare och våldtäksmän ut efter 2-3 år...