slå ett litet spår i bulten och knacka runt den försiktigt tills den har kommit upp en bit.. Troligtvis sitter den inte så hår du då redan haft loss den..
Alternativ nr 2, ge dig på bulten med en grispitt, borra ett litet hål i bulten och försök att pitta ur den..
Skiter det sig är det bara att borra ut hela bulten, detta gör lättast i steg för att inte skada blocket, inge kul med hål ur centrum.. Det är här helicoil kommer in i bilden. eller snarare en gäng insats då helicoil är ett märke.
lägg en trasa runt hålet där du borrar och täck över motorn ordentligt så kan du göra det på plats. för att hålla det rent från spån så underlättar det med en magnet samt tryckluft. har du ingen kompressor funkar tryckluft på burk i värsta fall..
Personligen satte jag i helicoil i samtliga skruvhål i toppen senaste jag öppnade en motor. de är bra mycket starkare än aluminiumet i toppen = no worries.
Det här fixar du lätt! e inte långt kvar nu! o tänk på hur mycket du har lärt dig under resans gång!
Meckar man är tyvärr detta vardag. Jag säger inte att det händer varje gång med det händer..
Min senaste resa slutade med en specialborr, en låååång jävel för 300 spänn för att borra ut bulten man spänner kedjan med på hojen. lagom kul.. men iaf ett verktyg och en erfarenhet rikare.