Ventiljusterade just min zx6r-03, strax under 2400 mil. Blev ett HELT annat gång i motorn, blev riktigt överraskad.
jag har en zx6r som gått 4.2k mil.... vad jag vet är dom aldrig justerade, började det bli dags nu kanske :S
Du har alltså inte följt serviceboken?
Har du bytt drivpaket någon gång?
vad kostar det att göra en ventiljustering på en yamaha r1?? tror det är dags den har precis slagit om till 2000 mil :S
Det kan du ringa närmsta Yamaha verkstad och fråga, gråt sedan en skvätt och leta upp en kamrat som kan det och har shimskit.
Jag bor lite långt bort för att hjälpa dig....
Usch, denna tråden ger mig ångest.
MÅSTE man göra ventiljusteringar på hojen? Vad blir konsekvensen om man inte gör det?
JAAAA!
En van mekaniker borde göra det på en timme annars slöar han.
/Karl
Okej, så när Hondas mekaniker säger att det tar 2-3 timmar så är det bara för att blåsa mig helt enkelt? Dålig stil!
Precis blivit av med jobbet också, så man lägger gärna inte ut för mycket till såna giriga gubbar just nu.
Så, åter till min fråga: Någon som bor i, eller i närheten av, Eskilstuna som vill tjäna två plattor öl (lagom till midsommar) mot att hjälpa mig med detta?
Ring eller maila..
Okej, så när Hondas mekaniker säger att det tar 2-3 timmar så är det bara för att blåsa mig helt enkelt? Dålig stil!
Precis blivit av med jobbet också, så man lägger gärna inte ut för mycket till såna giriga gubbar just nu.
Så, åter till min fråga: Någon som bor i, eller i närheten av, Eskilstuna som vill tjäna två plattor öl (lagom till midsommar) mot att hjälpa mig med detta?
Ring eller maila..
.
Nu sitter ju iofs hälften av dina cylindrar åt 'fel' håll vilket bör göra det bökigare att komma åt en på en radfyra. Skulle kunna förklara tidsåtgången.
/Anders
Kontrollera ventilerna är väldigt lätt genrellt sätt. om du sedan är utanför spec och behöver byta schims eller dylikt det är då du behöver hjälpen. läs i en clymer eller haynes så lär du dig något på vägen... Mitt tips...
3 timmar låter absurt spontant. 1.5 möjligt om man skall schimsa om en del och så rundar man av uppåt
Har dock bara gjort det på äldre yama och gixxrar så fyll i ni som är vana vid hyndor.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|