Lugn. Det finns nya Akrapovic att köpa på Blocket. Billigt.
Universal, dessutom.
Mellan raderna har jag förstått vilken verkstad det handlar om, och då menar jag inte att det märks på vad du råkat ut för.
Tvärtom, det förvånar mig mycket.
Verkstaden har alltid varit en fast punkt av korrekt bemötande och stabilitet över tid i en omvärld som då och då guppat rätt rejält.
Men alla kan göra fel. Inte alla är redo att erkänna det, dock.
Du skall absolut tala med ägaren. Det skulle du gjort från start.
Han kan upplevas som en rätt stram kille, han ställer höga krav på sin personal och han är jävligt medveten om firmans rykte.
Jag är övertygad om att han inte skulle mörka en sådan här grej, om han hade kännedom kring vad som hänt.
Men, att komma i efterhand och visa upp repor och försöka lista ut vart dom uppstod...?
Ingen enkel grej...
Rent allmänt kan sägas att man reducerar sina chanser att reda ut något sådant här med en zillion procent om man tar med sig hojen därifrån efter att man upptäckt en sådan här sak. Jag skulle låtit hojen stå och kört ärendet i botten där och då.
Hade jag inte upptäckt skadan förrän jag kom hem så hade jag nog inte ens försökt reklamera det.
Det känns som chansen att bli trodd på en random verkstad är så liten i förhållande till vad det "kostar" att gå igenom processen.
Han skulle testat de tjeckiska däck jag hadde på 80-talet .Outslitliga med absolut noll grepp
Tjeckiska Barum? Ha! Fukking
regndäck jue, jämfört med Östtyska Pneumant!
Med Pneumant fick man den distinkta känslan av obelyst regnvåt gatsten med en touch av dieselspill var man än körde.
...och då tänker jag inte bara på själva greppet.