Nu gillar vi prylar, verktyg, och maskiner så det går ju att mata på tills allt är nämnt.
Om ts tänker byta däck själv så är det bra med däckkrängartips. Sen ska hjulen balanseras. Fram och ev bak. Med eller utan bakdrev monterat.
Mig- och tig-svets är ju bra att ha. Att kunna svetsa aluminium hemma är ju smidigt och kul.
Svarvar, en liten och en stor. Att kunna svarva bromstrumman bak utan att behöva kränga av däcket och att ekra av navet är smidigt.
Fräs. Absolut. Att kunna tillverka grejer eller att bara plana en topp kortar stillestånden.
Blästerskåp en självklarhet.
Tryckluft likaså, svårt att blästra utan.
Färgspruta ger bättre resultat än sprayburkar.
Pulverlack är hållbart jämfört med våtlack. En ugn är bra.
Garagedamnsugare.
Öglor i taket så du kan hänga upp hela hojen. Kan vara bra vid hjul- och gaffelservice. Vinterförvaring. Frigör också golvyta.
Har någon nämnt indikatorklocka? Ingår när man skaffar svarvar men även om man kollar om skivorna är skeva eller inom spec.
Klockor till den årliga förgasarsynkningen. Minst fyra om du inte lurar lite på en Benelli eller cbx redan nu.
Ventilfjädertving för inslipning av ventilerna eller bara byte av ventiltätningarna.
Honingsverktyg så kan du krysslipa loppen lite lätt om du ändå rivit motorn.
Gängreparationssats, M4-10, tändstifts- och oljepluggsgängor.
Momentnyckel är bra om du har damp.
Du kan också komplettera vartefter som behovet uppstår. Eller lämna bort vissa jobb.
Av olika anledningar behöver man minst två motorcyklar.
Jag gillar relativt gamla motorcyklar. Andra gillar sprillans nytt med garanti och servicebok.