Verktygsvagn bra/dålig modell

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag äger ett eget garage sedan en månad tillbaka :) Jag har dessutom ledsnat på att ha verktygen fördelade mellan 5 röriga verktygslådor. Jag tänkte köpa den där typen av verktygsvagn som vanligtvis är röd med svarta lådor, delad i tre delar och flyttbar på hjul.

Har ni hittat något fabrikat/modell som är bättre än någon annan? I så fall vore det kul att höra vad som var bättre med just den modellen.

Finns det någon modell som jag bör undvika?

Tack för tips.

Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Har Julas är hur bra som helst särskilt för dom pengarna :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag köpte en på Bauhaus för en tusing, ett stort underrede med ett stort fack och två lådor, en mellandel med tre lådor och en överdel med en lite större låda, två mindre och 3 smålådor, ett fack ovanpå som öppnas med en lucka ovanifrån också. Visst, det är inte SnapOn-kvalitet, men den har funkat ypperligt i 4-5 år iaf :tummenupp

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Eftersom du inte skriver något om pris så antar jag att pengar inte är ett problem, så jag säger Gedore då. :rolleyes:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Har tillgång till alla dom billiga dels genom jobb o privat och även grannen.
Bauhaus det som Hostic talar om=sisådär..nej..har ett själv
Julas helt ok
Biltemas lika som Jula men med en smart låsning på varje låda
Clas olsson ungefär som dom två ovan men kanske lite stadigare.
Jag skulle vilja titta på Verktygsbodens om nån har nåt.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Har tillgång till alla dom billiga dels genom jobb o privat och även grannen.
Bauhaus det som Hostic talar om=sisådär..nej..har ett själv
Julas helt ok
Biltemas lika som Jula men med en smart låsning på varje låda
Clas olsson ungefär som dom två ovan men kanske lite stadigare.
Jag skulle vilja titta på Verktygsbodens om nån har nåt.

Bra svar, me like :tummenupp

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
På förra jobbet köptes det ut en vagn från Swedol, AmPro botten med 7 lådor och topp-låda med 6 lådor. Funkade hur bra som helst trots den drogs runt hela fabriken hela dagarna.

Vi gjorde en lite modifiering på den, bockade till en plåt så topplådan höjdes upp en 20-30cm så man fick en liten arbetsbänk också. :tummenupp

AmPro.JPG

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
AmPro vagnarna är fina och ganska vanliga ute på verkstäderna , även SnapOn har bra grejjer.
Köpte Jula's för lääängesen när jag fortfarande jobbade med handsibansingarna , klart värt pengarna iaf , som å ha hemma skulle jag nog satsat på Jula,BT eller Classes grejjer

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Jag kollade på Classes vagn för en stund sedan. Den verkar vara ett klart steg upp från de billgare vagnarna.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har Julas minsta variant, och jag måste säga att den känns rätt smäckig. Men för 500 spänn får den väl vara det då. På bild ser min ganska proffsig ut i alla fall.

tools.jpg

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Hej
Jag har vagnen från verktygsboden och är mycket nöjd! kullagrade låder och indviduella låd spärrar så låderna inte åker ut av sig själva.
oavset vad du köper så kolla så den ha kullagrade lådskenor annars när du belastar dem med massa verktyg kommer de att nypa=:huvet

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Kullager och mer lådor än du har nytta av nu. Ev komplettera med ett verktygsskåp. Några extra krokar på sidorna och pappershållare och en liten sophink.

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Jag har Julas minsta variant, och jag måste säga att den känns rätt smäckig. Men för 500 spänn får den väl vara det då. På bild ser min ganska proffsig ut i alla fall.

View attachment 357251

Har du köpt med verktyg eller har du skurit ut själva skummgummit själv?:tummenupp

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Jag har en idg. Löjligt dyr men livstids garanti är sådant som jag fastnar för. Skåpet är helt fantastiskt. Stabilt och robust. Några nivåer över amp.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag slår ett slag för denna.

http://catalog.se.toolstore.com/#/?article=V15-5263832-

5000:- +moms ink verktyg.

Jag skulle personligen leta upp en begagnad lådhurts ifrån Lista,Gigant eller liknade välkänd tillverkare och sätta hjul på den.
Då får man riktiga lådor med riktiga kullager som tål flera hundra kg belastning per låda ,man får också tillgång till reservdelar och färdiga lådinredningar för ganska liten peng.

Kanske behöver den lite ny färg men den kommer antagligen överleva dig utan problem.

Brukar finnas att hitta på alla auktionssiter där man säljer ut verkstadsföretag KVD,PS osv.

Last edited:

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Jag har Bauhaus svarta variant hemma som jag är mycket nöjd med. Köpte den efter att dom sänkte ner priset på den så numera har den ett pris som är helt ok. Bättre kvalitet än dom billiga varianterna på Biltema, Jula, Bauhaus röda mm. Och billigare än Biltemas dyra som annars känns helt ok.
Klart värd att titta närmre på för det pris den har nu!:tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...