Verktygsvagn bra/dålig modell

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har liksom erfarenhet från det billigaste till det dyraste och enligt mig så är det skillnad men inte alltid så att det dyraste är bäst.
Bachos stora hylsnyckelsats (106 delar tror jag att det är) är klart prisvärd och används av väldigt många proffs, går att hitta för under 1500 på erbjudande med jämna mellanrum.
Biltemas "dyrare" verktyg är inte alls tokiga och håller klart högre kvalite än både teng-tools och ampro, att ett företag som Tools, som är inriktat på företagsförsäljning ens kan med att sälja teng-tools är för mig helt obegripligt, det är ren hobbynivå på deras grejer.

Teng vet jag inte mer om än att de existerar... Men Ampro, jag trodde det var bra skit? Swedol tar iaf bra betalt för grejerna!

Hittade skåp från Kamasa.. är det sjysst? Känns ju som ett historiskt bra märke, men många (typ Bosch) lever ju mkt på gamla meriter idag.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Värt att tänka på är att både Kamasa och Bacho ofta köper satser ifrån "sätt in valfritt låglöneland" och sätter sitt märke på dessa ,tex ovan nämnda 107 delars sats ifrån Bacho är ett bra exempel.

Bacho är i princip bara ett varunamn inom Snap on (SNA) nu för tiden.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Vet inget om priset , eller verktygen

Med skåpet är väldigt likt alla andra Kina skåp som tex Teng,Ampro osv har,dessutom så skvallrar maxbelastningen på 40 kg per låda om att det inte är något finskåp.

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Att köpa hela satser blir ju tyvärr oftast en kompromiss då olika tillverkare är bra på olika saker, bachos hylsnyckelsats används dock av i princip alla servicetekniker inom industrin och jag har aldrig hört något negativt...deras skruvmejslar däremot ger jag inte mycket för, tänger och skiftnycklar är dock favoriter.
Dorn är det bara Dormer som kan göra lagom hårda, likaså borrar.
Hylsor är Momento duktiga på, krafthylsor som inte är tjockare än biltemas vanliga :tummenupp

yz426f

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2012
Hoj
Yamaha yz 426f sm
vi har SONIC:s vagnar på jobbet, kommer fyllda med verktyg som ligger på sin plats i skummgummi som är märkt med storlek :tummenupp
Dom är skit bra =) finns att köpa på meca! :Bugar

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Dormer tillverkar mig veterligen inga dornar, iaf inte dom senaste 15 åren och speciellt inte nu när Sandviken tagit över.

Att alla har Bacho-satsen inom industrin är som att säga att det bara säljs Honda till alla sporthojsåkare , men det är ett prisvärt alternativ då man ändå aldrig lyckas hålla den komplett (då det dessutom inte går att köpa lösa delar till satserna i samma kvalitet).

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Dormer tillverkar mig veterligen inga dornar, iaf inte dom senaste 15 åren och speciellt inte nu när Sandviken tagit över.

Att alla har Bacho-satsen inom industrin är som att säga att det bara säljs Honda till alla sporthojsåkare , men det är ett prisvärt alternativ då man ändå aldrig lyckas hålla den komplett (då det dessutom inte går att köpa lösa delar till satserna i samma kvalitet).

Haha, kan mycket väl vara så, nuförtiden lyckas jag bara hitta skitdorn :)

Må vara att den är prisvärd men de flesta jag stött på som har den frågar inte vad grejerna kostar, man handlar det man vill ha och i värsta fall tar man gnället från ekonomiavdelningen :D

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC