Versys

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hej! Jag är ny här på sporthoj och har just hämtat min blåa fina Versys -08. Körde hem den fem mil i onsdags kväll.....3 grader varmt här i Sthlm. Det bet lite i tassarna...men nu står min pärla och väntar i garaget tills det blir säsong. Hantagsvärmare hade inte varit helt fel. :). Vet dock inte mycket om eftermontering av värmare. Ville bara "säga hej"!

Då får jag passa på att gratulera till hojen och samtidigt önska dig välkommen hit! :tummenupp

Jag tvingades själv ut på vägarna häromdagen eftersom garaget där hojen står skulle städas så det blev till att köra hem lagom när det började snöa. Lyckligtvis blev det bara lite yrsnö och inget mer.

Handtagsvärmare och handtagsskydd är något som lockar. Avsikten är att jag ska börja köra så snart det slutar vara halt och då kan det vara skönt med lite värme för händerna.
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Är själv oxo ute efter en hugger till min har hittat några men har lite svårt o bestämma mig. Ska nog vänta och se om det finns nåt nytt på mässan..

Kolla in på:
http://www.s-racing.se/
eller
http://www.powerbronze.co.uk

:yoparty

Oki... finns inte mycket på tillbehör till versys... men skriv gärna om du hitta bra sidor.. och jag till dig så klart.
Såg du tidigare i tråden om handskydden??? ser jäkligt bra ut.
 

Sake

SDK #1461
Gick med
14 Sep 2008
Ort
skhlm
Hoj
Monster, wr250

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Samma handtagsskydd som sitter på KTM:s nya motarder (även andra antar jag) skall passa rakt av. De ser ok ut. Fast de är lite dyrare.
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Verkar vara ett intressant inlägg, men får inte länken att funka: "...you do not have permission to access this page...". Är inloggad, men det verkar inte räcka. :huvet
Vad gör jag för fel? :confused:

Bilden är från ett usa forum (kawasakiversys.com) och man måsta vara medlem.
bli medlem sedan kan du se bilderna

MVH totte
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Vad är det som är gjort? Är vakum slangarna hop kopplade?

orginal går en slang till en förgasare men om du kopplar in båda förasarna till slangen så ska motor gå bättre på låga varv och bensinförbrukningen gå ner..

Gå in på kawasakiversys.com och bli medlem och sedan gå in på peformence tråden och läs

Mvh totte
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Klart då är det ju bägge spjällen som påverkar trycket i slangen (vad den nu är kopplad till) så det bör bli jämnare.

Skall gå in och läsa mer.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
orginal går en slang till en förgasare men om du kopplar in båda förasarna till slangen så ska motor gå bättre på låga varv och bensinförbrukningen gå ner..

Mvh totte

Klart då är det ju bägge spjällen som påverkar trycket i slangen (vad den nu är kopplad till) så det bör bli jämnare.

Skall gå in och läsa mer.


Om någon av er testar detta så får ni väldigt gärna återkomma hit med en liten reflektion och redogörelse.
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Klart då är det ju bägge spjällen som påverkar trycket i slangen (vad den nu är kopplad till) så det bör bli jämnare.

Skall gå in och läsa mer.

Så tror jag oxå... en del har gjort det usa läste jag,, med olika upplevelser...

Tänker göra det när garantin gåt ut på hojen...:yoparty
 

Yorgy

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Lead, Honda Transalp
Nu har jag läst så många reflektioner om Versys att jag helt enkelt måste ta mig en provtur. Hoppas på bra väder nästa vecka...
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Någon som har set något anorlunda avgas till versysen?

Jag skulle vilja ha något som går upp lite på sidan. Tycker det är lite tråkigt att det sitter under motorn.
 

Totten

just do it
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Trelleborg
Hoj
Versys 650-08
Nix tyvärr...

men det är bara att leta på..

hittade Romatech.de... dom har svart kylarskydd och tail grejen:tummenupp

Om någon vill beställa här i skåne så kanske vi kan dela på frakten:tungan
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top