Versys

BigT

Guest
...Versys må vara en av de fulare hojarna på marknaden...

:7peta Hörru Korvgubbe, jag håller inte med!! :mattias

Ovanlig, udda, fräck, cool, speciell, egen, snygg, tuff är ord som förknippas med en Versys.:fakta
Men ICKE ful!! :yoparty

:D :D
 
Last edited by a moderator:

Yorgy

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Lead, Honda Transalp
Idag tog äntligen strulet med min Versys slut. Lösningen blev dock att jag köpte en Transalp istället. Så kan det gå...
 

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
Köpt Versys -07!

Riktigt trevlig, kommer funka fint som pendlare!

Har ett par frågor:
- Jag fick med 2 nycklar till hojen. Är det alla...?
- Behöver fylla på lite olja. Kan jag fylla på vilken 10-40 olja som helst som är för MC-bruk, eller vad är det som gäller? Hel- eller delsyntet?

/Tacksam för svar!
 

BigT

Guest
Riktigt trevlig, kommer funka fint som pendlare!

Har ett par frågor:
- Jag fick med 2 nycklar till hojen. Är det alla...?
- Behöver fylla på lite olja. Kan jag fylla på vilken 10-40 olja som helst som är för MC-bruk, eller vad är det som gäller? Hel- eller delsyntet?

/Tacksam för svar!

Jaa, två nycklar följer med hojen vid nyköp.

Vad gäller olja, tja, köp nån dyr helsyntet 10-40 olja av välkänt märke så är du safe. Du ska ju ändå inte några större mängder :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Handatgsvärme var skiten! :tummenupp
Gött å köra med tunnaste handskarna till jobbet på morgonen utan att frysa.
Det enda negativa är att den förtillfället ligger direkt på batteriet och alltså kräver att man kommer ihåg att stänga av den vilket är svårt för någon som är så tankspridd som jag. Den borde egentligen ligga på tändningen eller ha något så enkelt som en diod som lyser när den är inkopplad.......
 

Sake

SDK #1461
Gick med
14 Sep 2008
Ort
skhlm
Hoj
Monster, wr250
Googlade lite och hittade en ombyggd Versys.
:tummenupp

jgsgaleriebildqj8.jpg

jgsgaleriebild2ij2.jpg

jgsgaleriebild3qx9.jpg

jgsgaleriebild4ry3.jpg

jgsgaleriebild5zb0.jpg

jgsgaleriebild6yv4.jpg
 

TR1stan

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Versys 07
Jag är 179 cm och tycker att min Versys är för hög – jag gillar inte att hänga på tåspetsarna.

Då finns det två varianter: Skaffa Moto Werks sats för att sänka fotpinnarna och en lägre gel-sadel. En annan lösning är att köpa samma firmas sänkningssats.

Jag vill behålla förhållandet mellan sadel och fotpinnar. Och ser inget problem med att sänka fotpinnarna med 33 millimeter – knäpuckar är inte min påse…

Är det ngn som har erfarenhet av Moto Werks prylar? Påverkas väghållningen med en sänkningssats?`

En annan sak som jag funderar över. Jag väger 85 kilo och tycker att fjädringen bak är för vek. Är det någon som testat att ersätta originalet med Öhlins dämpare eller ngt liknande?

Rock on!

Åsså en länk: http://motowerk.com/
 

Sake

SDK #1461
Gick med
14 Sep 2008
Ort
skhlm
Hoj
Monster, wr250
Riktigt fett bygge!

:yoparty

Finns det mer info?

Bilderna hittade jag här:
http://kawasakiownersclub.com/index.php?showtopic=3603&view=getnewpost

:tummenupp

En annan sak som jag funderar över. Jag väger 85 kilo och tycker att fjädringen bak är för vek. Är det någon som testat att ersätta originalet med Öhlins dämpare eller ngt liknande?

Rock on!

Har du provat o justera dämparna, original inställningen är anpassad för förare på 68kg.
 
Last edited:

TR1stan

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Kawasaki Versys 07
Hej Sake

Jodå. Dämparen står i maxläget, men det känns ändå som om bakhjulet vill åka utåt i kurvorna. Hojen känns inte helt stabil i sidled, det är som om svingen vrider sig s a s.
 

Sake

SDK #1461
Gick med
14 Sep 2008
Ort
skhlm
Hoj
Monster, wr250
Va jobbigt :(

Finns väl inte nåt annat o göra än ta en tripp norr om stan till Öhlins :gnissla
 

Scoolex

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Malmö/Hässleholm
Hoj
Kawasaki Versys & Yamaha TTR600
12v uttag, ljuddämpare och versys träff

Googlade lite och hittade en ombyggd Versys.
:tummenupp

Den Versysen ser super nice ut. Har sett några clips om den på youtube. Har bytt fronten mot en Husqvarna SM 610. Den extra framskärmen och avsågade standardskärmen ger den verkligen en ny look.

Angående det där med inkoppling av biltemas hantagsvärmare. Jag koppla in en dubbel 12v (Jula 49kr) för ett tag sedan.
619071_c.jpg
1 till GPSen och en till Com-radion. Koppla den till vänster positionsljus så nu sätts både GPS och radio på när man vrider om nyckeln. Eftersom båda också sängs av när man tar ut nyckeln så tror jag inte man behöver oroa sig för ett dött batteri :tummenupp

Någon som har bytt ut orginal ljuddämpare? Funderar på att byte till IXIL dual can UltraLow. Hitta återförsäljare i DK som skulle ha 9000 DKK men efter lite letande så fan jag en i UK som ska ha 5000 SEK inkl. frakt. Sehr nice sound på youtube men undrar om man inte blir halvt döv när man kör på en Versys med sådant sound.

Tycker det börjar bli dax för en Versys träff kanske. Var kommer ni andra ifrån? Själv e man från söder -> Malmö
 

BigT

Guest
Tjena igen!´

Thorgney, var det din Versys som ligger på annons i Bike Magazine? Känner igen den där bilden. Vaför ska du sälja? :( Du har ju nära till en Biltema förrsten. Ligger en i Malmö ute vid svågertorp.

Hej Scoolex.

Jo det är min Versys som ligger ute för försäljning. Jag är väldigt nöjd med min hoj, den tråkiga förklaringen är att jag behöver få loss pengar...
:gnissla
 

Scoolex

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Malmö/Hässleholm
Hoj
Kawasaki Versys & Yamaha TTR600
Service?

Tjena

Ska lämna min på första servicen nu och kolla lite på de tips som angivits tidigare i tråden. Kolla upp lite olika priser och fick runt 1000-1500 för första 100 mil servicen.

En av dem sa dock att det måste göras av en aukturiserad Kawa reperatör för att garantin fortfarande ska gälla efteråt - Stämmer det???
 

Scoolex

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2009
Ort
Malmö/Hässleholm
Hoj
Kawasaki Versys & Yamaha TTR600
Service i Skåne

Tjena igen

Ringde till Kawasaki Sverige och fråga om auktoriserade serviceställen i Skåne.

Följande finns
www.prillas.se/ - Eslöv
www.solleracing.se - Ystad, Har även möjlighet till installation av Turbo :yoparty
www.mchuset.se - Malmö
www.brh.se - Löddeköpinge

Har frågat om pris hos alla, återkommer med svar på detta.

Du från Stockholm. Ring till Kawa Sverige annars 08-4640200 :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top