johanpeter
Ny medlem
- Gick med
- 12 Sep 2021
- Hoj
- Beta RR 50 2007 Enduro
Jo fast min moppe har inget batteri så måste ha halogenÄr inte det där en halogenlampa?
Det är väl bättre att hitta någon LED-lampa. De kostar ju nästan ingenting nuförtiden och drar mindre ström. Samt ser inte ut som ett båtljus.
Varför skulle Led kräva ett batteri?Jo fast min moppe har inget batteri så måste ha halogen
LED ska väll va med likström och jag har växelström? Ksk har fel men flera har sagt det till migVarför skulle Led kräva ett batteri?
är det svårt att sätta på ett batteri?En 35w halogen kommer inte göra någon större skillnad. Kan du inte ordna en regulator och batteri som du kastar in i luftburken?
LED ska väll va med likström och jag har växelström? Ksk har fel men flera har sagt det till mig
Helt sant om det endast skulle kopplas in en lysdiod men nu är det högs troligen en del elektronik i ljuskällan också. Någon som vet om utbytes LED avsedda för fordon brukar fungera med AC?En LED är en diod som avger fotoner dvs det som uppfattas som ljus. Den leder ström i ena riktningen men inte i den andra. Likriktardiod behövs således inte - om du nu inte vill helvågslikrikta och glätta spänningen och därmed få en högre medelspänning.
Likriktning – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Till en moped för att få lite bättre ljus än du har idag borde det ju räcka med trampcykelbelysning med batteri.Problemet verkar vara att du inte får fram ström nog till befintlig belysning.
Att montera en extralampa om 35w kommer inte ge mer ström ur ekosystemet, och kanske var 35w just vad som fanns från början...?
Innan du lägger för mycket arbete på din moppe så kolla in denna tråden:
På Lysets hÄlgspecial...
...En upplyst tråd - Topp tre-listan... Plats 3: "less is more" Nitecore MH27UV LED: CREE XP-L HI V3 Max ljusflöde: 1000 lumen, 1 tim (batteritid) Max räckvidd: 462 m Batteri: 1 x 18650, litiumjon Singel-LED Dubbel-LEDwww.sporthoj.com
DampKid lyser upp omvärlden med batteriLED.
Det skulle kunna vara en snabb och smidig lösning under det år du kör moped.
Eller egentligen så är problemet också att lampan lyser rakt framför mig. Så finns det något sätt att vinkla den uppåt?Problemet verkar vara att du inte får fram ström nog till befintlig belysning.
Att montera en extralampa om 35w kommer inte ge mer ström ur ekosystemet, och kanske var 35w just vad som fanns från början...?
Innan du lägger för mycket arbete på din moppe så kolla in denna tråden:
På Lysets hÄlgspecial...
...En upplyst tråd - Topp tre-listan... Plats 3: "less is more" Nitecore MH27UV LED: CREE XP-L HI V3 Max ljusflöde: 1000 lumen, 1 tim (batteritid) Max räckvidd: 462 m Batteri: 1 x 18650, litiumjon Singel-LED Dubbel-LEDwww.sporthoj.com
DampKid lyser upp omvärlden med batteriLED.
Det skulle kunna vara en snabb och smidig lösning under det år du kör moped.
Är flygplan ett återkommande problem för dig när du kör runt med moppen, eller finns det någon annan anledning till att du vill lysa uppåt istället för på vägen?Eller egentligen så är problemet också att lampan lyser rakt framför mig. Så finns det något sätt att vinkla den uppåt?
Nej jag menar att den lyser exakt framför mig fast jag vill att den ska lysa några meter framför mig. Jag ska testa att vinkla lampmasken så antar jag att det hjälper lite åtminstone.Är flygplan ett återkommande problem för dig när du kör runt med moppen, eller finns det någon annan anledning till att du vill lysa uppåt istället för på vägen?
Du menar att ljusstrålen är helt horisontell, och du vill alltså vinkla ner den något för att få bättre ljusbild på backen?Nej jag menar att den lyser exakt framför mig fast jag vill att den ska lysa några meter framför mig. Jag ska testa att vinkla lampmasken så antar jag att det hjälper lite åtminstone.
ja typDu menar att ljusstrålen är helt horisontell, och du vill alltså vinkla ner den något för att få bättre ljusbild på backen?
Ja, den lyser bra under förutsättning att:View attachment 463965Det är 35W styrka
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|