FettSnok
96% enligt läkaren
En lagom skrapad gixxer 750 från -96 eller senare är nog det du är ute efter. FÖr 25lock är det måhända inget uställningsex, men en sjujävla trevlig maskin
Där kan vi verkligen prata om överpriser på Fzr 1000 och gsx 1100, ägarna verkar helt bortse från värdeminskning.
Nej gör inte det!
Verkar som att FZR 600 är billiga och driftsäkra? Har för mig att jag läst eller hört det för nåt år sedan i alla fall. Stämmer det? Hur bra rör dem på sig? Över 50hk skulle kännas kul. Men helst inte mer än 80, fast det är väl ingen risk i den här prisklassen?
Någon sa att sporthojar är oekonomiska. På vilket sätt? Vad jag förstått så är de ganska enkla och billiga i underhåll? Kräver inte så mycket?
En lagom skrapad gixxer 750 från -96 eller senare är nog det du är ute efter. FÖr 25lock är det måhända inget uställningsex, men en sjujävla trevlig maskin
Kolla på Xr 600.Det kanske är värt att påpeka att mitt intresse INTE INTE INTE inskränker sig till sporthojar, verkar som att "ni" fått för er det eftersom ingen tipsar om något annat än just sporthojar (iofs är ju detta sporthoj.com men )
Kanske värt att satsa på någon ful motard/off road? För samtliga modeller innan -00 är ju fula som stryk, men utseendet är absolut inte viktigt för mig som sagt. Känns dock som att det är snålt med reservdelar osv till dessa? Lite ovanliga och så..
Det kanske är värt att påpeka att mitt intresse INTE INTE INTE inskränker sig till sporthojar, verkar som att "ni" fått för er det eftersom ingen tipsar om något annat än just sporthojar (iofs är ju detta sporthoj.com men )
Kanske värt att satsa på någon ful motard/off road? För samtliga modeller innan -00 är ju fula som stryk, men utseendet är absolut inte viktigt för mig som sagt. Känns dock som att det är snålt med reservdelar osv till dessa? Lite ovanliga och så..
Har de årsmodellerna av GsxR några barnsjukdomar att kolla extra efter?
MVH
OK, detta är en underbar hoj! Yepp, den funkar inte för touring och är rent obekväm under laglig svensk motorvägsfart, men med lite hjälp av fartvinden eller om det svänger så känns den helt perfekt för mina dryga 170cm.
När man vrider om nyckeln viner bränslepumpen igång och trycksätter FI-systemet, Sedan vrider man på lite snabbgas (choke) och trycker igång motorn. Första halvminuten går den lite hackigt och oroligt och låter som en liten (mini) top-fueler. Några snabba vrid på gasen och av med snabbgasen och därefter går den lugnt och fint. Det finns ju fördelar med bränsleinsprutning.
Instrumenteringen fungerar klanderfritt med digital hastighetsmätare, analog varvräknare, odometer, två tripmätare, klocka samt en amber-gul belysning. Varningen för låg bränslenivå är i två steg; först så blinkar lampan, sedan när det börjar bli riktigt tomt så lyser den konstant.
Den har kanske inte samma sex-appeal som en Ducati 748 men bortse från det en stund, hoppa upp och dra iväg. Vid 9000rpm blir motorn mental och ljudet från luftboxen är hysteriskt underbart och det behövs inte mycket fantasi för att inbilla sig att man faktiskt har en riktig race-maskin och att det står Doohan bak på ryggen. Växlarna klickar i och den drar som ett skållat troll.
Samtidigt som hojens genuina rejsighet är dess stora styrka är det paradoxalt nog även en av dess svagheter. Suzuki GSX-R600 avskyr touring, jämn hastighet, låg hastighet, halvgas och allmän mesighet. Det krävs ett stort mått av självbehärskning för att köra med insidan av skallen, för trots allt så består ju gatkörning av en stor del av nämnda tråkigheter.
Tillbaka till jämförelsen med Ducati 748. När man ligger där ihopkrupen över tanken med en sinnessjuk motor och ett insugningsljud som överröstar allt, då fick den f-n vara mattsvart med rosa prickar, jag kunde inte bry mig mindre. Nu tycker jag ändå att den är riktigt snygg särskilt i utförandet som på bilden ovan.
OK, men allt är väl inte bara rosor. Nä visst finns det prylar som stör. Lite dålig finish på vissa detaljer, lite gjutskägg kvar här och var, lack/tape som lossnar under kåpskruvar och en lack som är repbenägen.
En fyra av fem blir det.
Mc-killen: Skitbra recension! Jag ska ta kort i sommar och funderar på en Gixxer. Är det stor skillnad på en 600 och en 750?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |