Tja .
tänkta bara kolla om någon har samma problem som ja har..
de e så att min hoj trycker ut en massa olja å vatten från vevhusventilationen som kommer ner i förgasaren . de som en tjock massa ..
några som vet felet?
Är det någon nackdel att leda bort slangskrället helt från förgasaren?
Är det någon nackdel att leda bort slangskrället helt från förgasaren?
Låter som som en separat behållare blir nästa modd.
Fick med uppsamlingskärlet till min Husa, ska man använda det även för detta?
Tänkte om det kärlet är för litet eller för dåligt ventilerat för vevhusventen o bus på gata...
Tackar! Hade kunnat gått åt helvete
Det är nog så att du är en duktig förare som ej har vurpat så många gånger . men om ni ska göra uppsamlingskärl själva, så passa er om att ha för små rör till slangarna för då kan ni skjuta ut packboxarna..till KTM går det med en slang med 13-14mm invändigt men sätt på en grövre om du har trimmat.HUSABERG måste ha 18-19mm inv..har själv gjort en j.vla massa kärl t.o.m till VM stallet..lycka till..Inte mer än att du måste ha en extra burk nånstans på hojen, den burken måste ventileras och görs inte det på rätt sätt sprutar det ut olja där istället. Inga problem som inte går att lösa alltså.
Jag har alltid kört med det slutna system som är standard och bara fått problem en gång. När jag ramlade nerför en slänt i endurospåret och hojen hamnade uppochner med mig under. Då rann det ner så mkt olja i förgasaren att han vägrade starta.
Tja .
tänkta bara kolla om någon har samma problem som ja har..
de e så att min hoj trycker ut en massa olja å vatten från vevhusventilationen som kommer ner i förgasaren . de som en tjock massa ..
några som vet felet?
fixade hojjen igår.
Felet var en packning som hade gott vid vatten pumpen. å när den går så läcker olja å vatten förbi så de kommer ner i vevhuset.
Men nu funkar den som den ska iaf =)
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |