Hej!
Desperat efter hjälp! Hoppas ni orkar läsa om mitt problem trotts att det är mycket text.
Jag har en Honda VFR 800 -02 som beter sig mäkta irriterande nu.
När jag vrider om nyckeln och ljusomkopplaren är avstängd eller på parkeringsljus så startar den som vanligt, dvs. man hör hur insprutningen arbetar och därefter är det bara att trycka på starknappen.
Har jag däremot halvljset på och vrider om tändningen så bara sprakar det och ljuset på displayen blir hälften så starkt som det ska vara. Man hör inte insprutningen arbeta och om jag trycker på startknappen så står den bara och tuggar. Samtidigt lyser alla blinkers och framlyjsena svagt.
Om jag är ute och kör och vrider på halvljuset i fart så dör hela motorcykeln. Jag måste föra tillbaka spaken till parkeringsljus eller stänga av lyset helt. Då rullar den igång igen. Samma sak inträffar om jag slår på blinkersen.
Om jag har ljusspaken på parkeringsljus och vrider på tändningen och sedan sätter på blinkersen så blinkar det men den gröna lampan i displayen flimmrar lite svagt.
Jag har kollat batteriet och det gav en spänning på 12,3 V vilket Honda i Gävle sa var fullt tillräckligt.
Jag har läst att det är problem med erjade dosor på styret, att man skall öppna plastdosan som sköter halvljuset och spruta in kontaktsprej men det känns inte som det kan vara felet eftersom det inträffar på blinkersen också som sitter på andra sidan...
Sen har jag läst om Hondas laddregulator... Kan det vara den? Det är ju liksom fel redan innan jag startat hojen om jag har halvljuset på.
Snälla hjälp mig om ni har några ideér.
Tack för att ni orkade läsa mitt långa inlägg...
Desperat efter hjälp! Hoppas ni orkar läsa om mitt problem trotts att det är mycket text.
Jag har en Honda VFR 800 -02 som beter sig mäkta irriterande nu.
När jag vrider om nyckeln och ljusomkopplaren är avstängd eller på parkeringsljus så startar den som vanligt, dvs. man hör hur insprutningen arbetar och därefter är det bara att trycka på starknappen.
Har jag däremot halvljset på och vrider om tändningen så bara sprakar det och ljuset på displayen blir hälften så starkt som det ska vara. Man hör inte insprutningen arbeta och om jag trycker på startknappen så står den bara och tuggar. Samtidigt lyser alla blinkers och framlyjsena svagt.
Om jag är ute och kör och vrider på halvljuset i fart så dör hela motorcykeln. Jag måste föra tillbaka spaken till parkeringsljus eller stänga av lyset helt. Då rullar den igång igen. Samma sak inträffar om jag slår på blinkersen.
Om jag har ljusspaken på parkeringsljus och vrider på tändningen och sedan sätter på blinkersen så blinkar det men den gröna lampan i displayen flimmrar lite svagt.
Jag har kollat batteriet och det gav en spänning på 12,3 V vilket Honda i Gävle sa var fullt tillräckligt.
Jag har läst att det är problem med erjade dosor på styret, att man skall öppna plastdosan som sköter halvljuset och spruta in kontaktsprej men det känns inte som det kan vara felet eftersom det inträffar på blinkersen också som sitter på andra sidan...
Sen har jag läst om Hondas laddregulator... Kan det vara den? Det är ju liksom fel redan innan jag startat hojen om jag har halvljuset på.
Snälla hjälp mig om ni har några ideér.
Tack för att ni orkade läsa mitt långa inlägg...