Suget efter en V4 till var för stort, så jag började spana efter en VFR 750 i sensomras/höstas,
Helst en Vit -90, då jag anser de vara de snyggaste. Helst inte nyare än -92, då jag ville klassikerförsäkra den. Men marknaden var ganska mager och de som fanns var lite för dyra.
Grejen var ju den att det skulle vara billigt också .
Så dök det upp en omkullkörd -93 till bra pris.
Den försvann dock samma dag från Blocket innan jag hann ringa.
Dagen efter däk den upp igen då den tilltänkta köparen drog sig ur. Jag slog till direkt!
Den fanns dock i Skåne, närmare bestämt Eslöv. Bara 52 mil bort
Så jag och svärfar drog iväg den 29/12 för att hämta den.
Vi körde ner i efterdyningarna efter stormen Dagmar och hade klass 2 varning på väg ner.
Motvinden var så stark att vi snittade 0,96 på väg ner med en tom kärra .
Hojen var exakt som säljaren hade beskrivit den och visat på bilderna......förutom en sak.
Stötdämparen var tvärslut. Det fanns ingen olja alls kvar i den.
Men säljaren var inte medveten om det och hade kört den ca 400 mil i somras.
Kanske var därför som han körde omkull i höstas??
Nog pratat... bilderna är från när vi hämtade den och hur den ser ut idag efter att jag börjat plocka ner den:
Helst en Vit -90, då jag anser de vara de snyggaste. Helst inte nyare än -92, då jag ville klassikerförsäkra den. Men marknaden var ganska mager och de som fanns var lite för dyra.
Grejen var ju den att det skulle vara billigt också .
Så dök det upp en omkullkörd -93 till bra pris.
Den försvann dock samma dag från Blocket innan jag hann ringa.
Dagen efter däk den upp igen då den tilltänkta köparen drog sig ur. Jag slog till direkt!
Den fanns dock i Skåne, närmare bestämt Eslöv. Bara 52 mil bort
Så jag och svärfar drog iväg den 29/12 för att hämta den.
Vi körde ner i efterdyningarna efter stormen Dagmar och hade klass 2 varning på väg ner.
Motvinden var så stark att vi snittade 0,96 på väg ner med en tom kärra .
Hojen var exakt som säljaren hade beskrivit den och visat på bilderna......förutom en sak.
Stötdämparen var tvärslut. Det fanns ingen olja alls kvar i den.
Men säljaren var inte medveten om det och hade kört den ca 400 mil i somras.
Kanske var därför som han körde omkull i höstas??
Nog pratat... bilderna är från när vi hämtade den och hur den ser ut idag efter att jag börjat plocka ner den: