Vi bygger ny bana

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi håller på och bygger ny motardbana strax utanför Örebro.
I och för sig är det inte en RR-bana men...
Jag vet att denna del av SH är för RR men hoppas ändå på lite stöd från seriöst rejsingintresserat folk. Kanske nån av er kan tänka sig att testa hur härligt det är att sladda på asfalt med en kompetent hoj.

Såklart behövs massor och massor med pengar till banbygget. Därför har vi ordnat ett lotteri där vinsten är en Sprillans ny KTM525SMR. Alltså helt klar att vinna SM med i princip. Jag skickar gärna lotter med post till de som vill ha.
Vi säljer även andelar likt det system som ofta finns på golfbanor.

Asfalt är på väg så vi räknar med att köra första varven redan i Augusti.
Vi kommer ha flera träningar per vecka, en vardagskväll samt minst en helgdag. Även minimototräningar kommer köras.

Flygbild över banan 2a Juli. Det blåmålade blir asfalt. Framtida utbyggnadsplaner innefattar asfalt på fältet uppe till vänster i bilden.
Banan är belägen vid Örebro flygplats en knapp mil väster om stan.

Eventuella frågor besvarar jag gärna i den här tråden eller via PM.

/Jocke

Bifogat

• 050702 flygbilder 078_skiss.jpg
    050702 flygbilder 078_skiss.jpg
    117.9 KB · Visningar: 682

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ser ju ut som Sviestad i storlek. Så går säkert köra RR där oxå. :)

Jag köper gärna en lott om jag vinner. :tungan

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Victor skrev:
Såklart kan man betala 200 pix för en lott.

eus: läs hans signatur :kocko

Då är jag blind, klickar jag på länken kommer det bara upp att man kan köpa lott men inte hur.

Hur som helst vill jag ha en lott.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
supermongo jag vill ha en lott till, men det är bara för den goda sakens skull jag har ju redan vunnit med min andra lott :tummenupp :tummenupp

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Jag vill oxå ha en lott, en sån där med vinst på, sånna får jag aldrig... :banana

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
woooow
Världens snabbaste att svara :tummenupp

Kosmos, Swedie, eus mfl -> Säg hur många lotter ni vill ha så tilldelar jag er ett/flera lottnummer. Sätt sen in pengar på klubbens PG 64 56 55-2 (TeknisMC) och ange namn (inte nick, för då får kassören spel, hehe) + tilldelade lottnummer.

Sen tar jag adress + tele via PM och skickar lotterna så fort jag får bekräftat från kassören att pengarna kommit fram.

Lägg gärna ett inlägg till även ni som redan sagt att ni vill ha så får jag lättare koll på vilka som ska ha och hur många.

Låter ok?!

Last edited:

Socrates

Guest
Supermoto skrev:
woooow
Världens snabbaste att svara :tummenupp

Kosmos, Swedie, eus mfl -> Säg hur många lotter ni vill ha så tilldelar jag er ett/flera lottnummer. Sätt sen in pengar på klubbens PG 64 56 55-2 (TeknisMC) och ange namn (inte nick, för då får kassören spel, hehe) + tilldelade lottnummer.

Sen tar jag adress + tele via PM och skickar lotterna så fort jag får bekräftat från kassören att pengarna kommit fram.

Låter ok?!

Jag vill ha 2 :)

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Jag vill ha en lott(1 stycke lott)

//S.Nålis

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
2 lotter till mig tack!

Är en 525SMR en motocross med motardhjul? Finns det cross-kit?

EDIT: Såg att 525SX (crossmodellen) är 4-växlad och SMR 6-växlad, men frågan kvarstår: Finns det motocross-kit?

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
1 st lott tack.

Hoppas det inte finns några grannar i närheten av banan som ev skulle kunna börja klaga ang buller , det har vi så det räcker och blir över i vårt avlånga land.

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Klart man kan ta en lott eller två. :) Ser ju nästan ut att potential för en liten sväng med sporthoj med om det finns tid och plats. Schysst initiativ iallafall! :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy