Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi håller på och bygger ny motardbana strax utanför Örebro.
I och för sig är det inte en RR-bana men...
Jag vet att denna del av SH är för RR men hoppas ändå på lite stöd från seriöst rejsingintresserat folk. Kanske nån av er kan tänka sig att testa hur härligt det är att sladda på asfalt med en kompetent hoj.
Såklart behövs massor och massor med pengar till banbygget. Därför har vi ordnat ett lotteri där vinsten är en Sprillans ny KTM525SMR. Alltså helt klar att vinna SM med i princip. Jag skickar gärna lotter med post till de som vill ha.
Vi säljer även andelar likt det system som ofta finns på golfbanor.
Asfalt är på väg så vi räknar med att köra första varven redan i Augusti.
Vi kommer ha flera träningar per vecka, en vardagskväll samt minst en helgdag. Även minimototräningar kommer köras.
Flygbild över banan 2a Juli. Det blåmålade blir asfalt. Framtida utbyggnadsplaner innefattar asfalt på fältet uppe till vänster i bilden.
Banan är belägen vid Örebro flygplats en knapp mil väster om stan.
Eventuella frågor besvarar jag gärna i den här tråden eller via PM.
/Jocke
I och för sig är det inte en RR-bana men...
Jag vet att denna del av SH är för RR men hoppas ändå på lite stöd från seriöst rejsingintresserat folk. Kanske nån av er kan tänka sig att testa hur härligt det är att sladda på asfalt med en kompetent hoj.
Såklart behövs massor och massor med pengar till banbygget. Därför har vi ordnat ett lotteri där vinsten är en Sprillans ny KTM525SMR. Alltså helt klar att vinna SM med i princip. Jag skickar gärna lotter med post till de som vill ha.
Vi säljer även andelar likt det system som ofta finns på golfbanor.
Asfalt är på väg så vi räknar med att köra första varven redan i Augusti.
Vi kommer ha flera träningar per vecka, en vardagskväll samt minst en helgdag. Även minimototräningar kommer köras.
Flygbild över banan 2a Juli. Det blåmålade blir asfalt. Framtida utbyggnadsplaner innefattar asfalt på fältet uppe till vänster i bilden.
Banan är belägen vid Örebro flygplats en knapp mil väster om stan.
Eventuella frågor besvarar jag gärna i den här tråden eller via PM.
/Jocke