Vi bygger ny bana

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Nyteknik skrev:
Vore intressant att veta hur det har gått till att få tillstånd, finansiärer etc.

Andelar och lotteriförsäljning är ju en del. Gratisarbete från medlemmar och bekanta gör ju sitt också. Det är ju iofs bara smådetaljer i sammanhanget men resten får dom som är insatta svara på.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ålrajt. Nu har jag listat ut lite nummer :)

Socrates: 730,731
Hårding: 732
Belhoo: 733,734
DrKosmos: 735,736
Lurch: 737,738
Jösse: 739
eus: 740
Magnus: 741
DreeTman: en eller två?
Henken78: en, två, tolv??
Swedie: ?
Terminator: Vi tar det IRL!?
Erik & Blom: borde inte ni köpa lotter? :va Ni är ju hardcore motardfans ;)

Övriga frågor och funderingar...
En SMR är i grunden en SX (alltså lite vassare motor än en EXC) som är ombyggd med vettigare fjädring och bromsar. Den har även som påpekats 6stegad låda. Årets SMR är på 510cc men vi har hört talas om att 06an ska vara på 560cc så vi ska försöka få tag på en sån men kan inget lova.

Hur vi får fram banan har redan talats lite om. Det är en folkracebana som vi tagit över (intresset dog ut) och bygger ut. Finasiering sköts via lotterier, sponsorer, andelar liknande det många golfbanor använder (se min signatur). Vi har även lyckats få ett litet bidrag från kommunen men det är en lång historia bakom de pengarna.

Banan ligger i ett område där det redan finns en hel del motorsport (MX, speedway, gocart osv) samt att det är bara nåra hundra meter till flygplatsen så bullerklagomål hoppas vi klara oss ifrån.

Köra RR blir nog inte så skoj eftersom banan bli rätt tajt för så snabba, bra och manliga hojjar (observera fjäsket ;)) men jag ska nog ta ut min RR-R6a och testa iaf. Banans asfaltsdel kommer vara åtta meter bred överallt så där ligger nog inte det hindret.

Det var väl allt för nu tror jag. Glöm inte PMa mig era adresser så jag kan skicka lotterna :tummenupp
Tre bilder av hur det ser ut idag avslutar.

Bifogat

• 050627-400Panorama___.JPG
    050627-400Panorama___.JPG
    98.6 KB · Visningar: 159
  • 050627-700Panorama___.JPG
    050627-700Panorama___.JPG
    109.8 KB · Visningar: 151
  • 050627-100Panorama___.JPG
    050627-100Panorama___.JPG
    133.1 KB · Visningar: 156
Last edited:

Socrates

Guest
Supermoto skrev:
Ålrajt. Nu har jag listat ut lite nummer :)

Socrates: 730,731
Hårding: 732
Belhoo: 733,734
DrKosmos: 735,736
Lurch: 737,738
Jösse: 739
eus: 740
Magnus: 741
DreeTman: en eller två?
Henken78: en, två, tolv??
Swedie: ?

Oj oj oj...vilka vinnarsiffror jag har fått :) Bågen är min...sorry boys :banana

PS. Men, jag vill ändå passa på att önska er alla LYCKA TILL! Och tack till Supermoto som ger oss chansen :tummenupp

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Orka er som köper 2 lotter ? fatta ni får 40 tia lotter på det! och då måste ni vinna mer ju :p

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Pr0bz skrev:
Orka er som köper 2 lotter ? fatta ni får 40 tia lotter på det! och då måste ni vinna mer ju :p

Ja, fast de pengarna går till fabbro Göran Persson. Dessutom, det enda man vinner är typ en tia som man köper en ny lott för som man inte vinner nåt på.

Nu har jag i alla fall en SMR snart!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Goodstuff skrev:
Vad fan. JAG skulle ju ha fått vinstlotten enligt Jocke! :mad:
HEHE, du är inte den ende som gått på den finten :arsele :D ;)

Pr0bz skrev:
Vaddå "orka er" :va

Tycker du ska räkna lite på det vinstchansen. 200:- som ger 1/1000dels chans att vinna 88.900:-, som listpriset på hojen är, tror jag är betydligt bättre än vad tialotterna ger! (OBS inget jag VET men jag TROR).

Sen handlar det som DrKosmos säger bara om halva grejen, om ens det, med att köpa dessa lotter. Om jag inte minns fel är det f.ö Socialdemokratiska arbetarpartiet som står för just tialotterna :)va). Vill du hellre sponsra dem så varsågod :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Det är ju fan att man är så godtrogen. :huvet ;)
Om du köper två till så LOOOOVAR jag att det är vinst på en av dem :)

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Om man köper en lott får man sitt namn inristat i en stor sten, som kommer pryda entrén och som alla som kommer dit kan läsa? Om så är fallet tar jag en lott :)

Annars måste jag fundera på saken, student som man är.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bodoe skrev:
Om man köper en lott får man sitt namn inristat i en stor sten, som kommer pryda entrén och som alla som kommer dit kan läsa? Om så är fallet tar jag en lott :)

Annars måste jag fundera på saken, student som man är.
Om det är kravet så looovar jag att PERSONLIGEN rista ditt namn i en sten och lägga vid infarten :) :D

Annars kan du köpa ett sponsorpaket så får du ditt namn på en finfin aluskylt vid infarten :tummenupp
Då får du även lite andra godisgrejer beroende på storleken på sponsorpaketet ;)

Student och har TVÅ hojjar och måste ändå fundera på att köpa lott :va
Här ligger en hund och sover på parketten :hihi

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Hur går det med lottförsäljningen?

När kan jag hämta hojen? :rolleyes:

Socrates

Guest
Lurch skrev:
Hur går det med lottförsäljningen?

När kan jag hämta hojen? :rolleyes:

Tycker du ska skicka dina lotter till mig om det nu är vinst. Tänkt dig själv om du ska åka hela vägen från östersund och hämta en MC....hur skoj är det? Tänk om det regnar eller blåser...kan finnas vilt på vägarna, även poliser om du har otur. ÄR det verkligen värt det?

Tänkte nästan det, se så...skicka vinstlotten till mig nu! :banana

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...