Frappe
Helvetica X - Stunttroop
- Gick med
- 8 Oct 2007
- Ort
- Sthlm
- Hoj
- Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Tack..
Jag har ingen aning om hur mkt åka det blir i så fall. Som vanligt är man ju ambistiös som fan i viljan och kommer "köra MINST 3 dar / vecka". I verkligheten blir det garanterat betydligt mindre.
Jag har ju en SuperDuke i "inbyte" så jag skiter egentligen i om det kostar 15 eller 25. det var mest en reaktion på att priserna var så mkt högre nu än för några år sen, och jag funderade på om det var blocket som levde i en fantasivärld och var man i så fall skulle leta för att hitta realistiska säljare som inte röker holk och lämnar "halva pris inget kvitto kompis".
Jag vill ha så kul som möjligt, med så mkt pengar över till annat som också är kul som möjligt. Ett rätt normalt resonemang!
Frågorna nu är lite gällande 2-takt vs 4-takt också.. Back then fanns det knappt 4-takt på banorna, nu verkar de ha tagit över.
Jag gillar inte att skruva, det är bara ett nödvändigt ont, så gamla sönderskruvade cyklar går fetbort. Jag blir galen om jag ska behöva stå och borra ur bultar som andra dragit sönder för att de är klåpare osv. Att jag är klåpare själv är illa nog!
Så var min dröm också att köra 3 ggr veckan fast så blev det ju inte
Det är ju bra att du har en hojj att byta in. men om du ska göra det så skaffa ännu nyare hojj? sen är frågan vilken cc klass vill du ha?? kör ju själv 250cc 4t och tycker att det garanterat är det roligaste på bana, sen vill du köra mer enduro liknande hojj så du får den lv reggad så ska det väll krävas en 450 nästan? då enduro hojjar generellt sätt är lugnare motorer och inte samma "rappa" känsla som crossmotorer. Kan ju förstå dig i det där med "halva priset kompis" men men tror det är ganska få såna man råkar ut för om man kollar efter hojj på ett seriöst sätt och inte försöker få en 07 för 25 tusen.
angående skruvningen är ju 4t ett bra alternativ då man inte behöver pilla så mycket men däremot är motor-fix lite svårare på dom tex ventiljustering.
Själv tänker jag lämna in hojjen när det är dags för den första justeringen.
Vad har du tänkt på för märke? cc? och årsmodell? bra att veta så kan man hjälpa till ytterligare och är det seriös körning du vill börja med eller bara lite motion när du känner för det?
on