Vi crossförare?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Tja.
Jag kör motocross så mycket jag bara kan. Blir typ 3 ggr per vecka.
Började köra när jag var 30. Bröt benet andra gången jag körde på crossbana, men har klarat mig utan skador sens dess. Jag försöker verkligen hårdträna för jag skulle vilja börja tävla. Kör en yamaha 450 05'a.

Verkar som att nästan alla kör 250 fyrtaktare nu för tiden. Ni som gör det, hur bra har era hojar hållt? Jag är sugen på 250 men det verkar va så jävla mycket jobb med motorn som krävs på dem. Min 450 har gått 140 timmar och jag har inte behövt göra något med den förutom att shimsa om ventilerna en gång.

Jag kör på uringe, arlanda, haninge, vikbanan, gröndal, strägnäs, malmköping och mx ramstigen.

Motocross rules :yoparty
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
hund: shit skulle inte våga andas att sälja kåken för att köpa en hoj till. Skulle nog få flytta ut i stallet då. Har tom problem att få ihop det att träna 1gång i veckan som det är nu. Annars låter det som en bra idé. Kläder kan du även handla på mxsouth.com. I

Skulle ju aldrig SÄLJA kåken för nåt sånt..

Det handlar om att vi pratar om att köpa det första :) . Grejen är att hon (mäklare) har rätt stenkoll på vad allt kostar när allt ska till, och ingen är särskilt sugen på att leva på knäckebröd för att få äta det på uteplatsen. Så det är marginalerna vi diskuterar.

Jag kan tänka mig att vänta en stund till, fast egentligen inte. Jag vill ha mitt garage hemma, och grillkvällar, och utespa och solnedgång och....

Jag kommer eventuellt att kunna knega i Linkan framöver, då är det ju bara att lasta på morgonen, och sticka direkt till Sviestad efter jobbet.. Måste be om bil med drag snart, vet inte hur jag ska presentera det för mr chef :D !
 

Wmc/Husaberg

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Linköping
Hoj
ZX9R -99
hund: du är välkommen ut till svistad så fort du köpt hoj. Vi ska bara plocka ihop hojen först. Är även i norrköping och kör en del. Du får väl sälja in idén med krok att man måste ha det om man har hus. Det är mycket skräp som ska slängas, möbler köpas och köras hem, då måste man ha kärra och bil med krok. Var blir det att jobba i linköping då?
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Tja.
Jag kör motocross så mycket jag bara kan. Blir typ 3 ggr per vecka.
Började köra när jag var 30. Bröt benet andra gången jag körde på crossbana, men har klarat mig utan skador sens dess. Jag försöker verkligen hårdträna för jag skulle vilja börja tävla. Kör en yamaha 450 05'a.

Verkar som att nästan alla kör 250 fyrtaktare nu för tiden. Ni som gör det, hur bra har era hojar hållt?

Jag kör på uringe, arlanda, haninge, vikbanan, gröndal, strägnäs, malmköping och mx ramstigen.

Motocross rules :yoparty

Nämen bryta benet andra gången på bana?? hur gick det till??:tuttar

Min 250 har hållt jätte fint och går klockrent, svårstartad då och då men men när den är igång lägger den aldrig av inga misständningar, INGET.
tror inte det är så mycke jobb på dom å när packningar å kolv å pryls väl ska bytas så lämnar man in den bara MÖR racing ute vid södertälje har verkstad likaså Dirtbike kommer inte ihåg var det låg:D

Bra banor, kanske ses vid banan nån gång.

:yoparty on!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top