Vi med över 1milj SEK i årslön?!

Kia

Guest
Jag har en kvinnlig bekant, en mycket nära vän, som blev lämnad ensam med 2 små tvillingar (riktigt bråkiga grabbar) när de var i 2 års åldern. Inte nog med att hon lyckades uppfostra dom grabbarna till världens goaste ungar så lyckades hon skaffa sig en vettig utbildning under tiden. Hon var dessutom tvungen att ta 2 jobb för att få det att gå runt. Med andra ord, hon gick upp runt 4:a snåret varje morgon och gick till sitt första jobb, sen till dagis med kidsen och sen iväg till sitt andra jobb. Efter jobbet studerade hon och tog hand om barnen.
Numera (tio år senare) har hon lyckats jobba sig upp till en hyfsat högt uppsatt chefsposition på ett företag och det går ganska bra för henne.

Hon är en hjälte. En riktig vardagshjälte.

När jag ser dina poster om hur bra du har det som lyxhustru och miljoninkomsttagare så smakar det avföring i munnen på mig. Jag är ledsen men jag har svårt att upprätthålla nån som helst empati för dig och ja, jag stör mig så in i helvete. Varsågod.
Jag skiter i hur mycket du tjänar eller hur bra det har det och jag vill helst inte se det heller, lika lite som jag vill se bajs i trappuppgången.

Jag applåderar verkligen din väninna där som lyckats kämpa sig till ett bra liv. Å det låter på dig som du beundrar henne för att hon lyckats och att du tycker hon förtjänar att få ha det bra nu efter så många års slit.

Tänk nu på att du har inte en jävla aning om hur jag tjänat ihop mina pengar. Du vet ingenting om hur mitt liv sett ut tidigare.Mitt liv såg ju inte riktigt ut så här för 6-7 år sedan heller. Oavsett vad du tror så kan jag ju då berätta att nej pengarna har inte varit gratis för mig heller. Men till skillnad från dig då så väljer jag att inte fläka ut vilket elände jag arbetade mig upp från och hur jag gjorde det. Som sagt tycker jag man ska vara lite försiktig med att vara missunnsam mot människor för man vet inte hela historian bakom det.
Jag vill inte ha din empati heller eftersom jag inte känner dig är den ingenting värd för mig. Jag som vet hela historian vet att jag faktiskt förtjänar att ha det bra för allt jag äger har jag fan fått jobba mig till också.
Å jag råder dig också att om du nu inte är intresserad av att se vad folk tjänar så gå då inte in på en tråd som har en titel som berättar att det är just detta den här tråden tar upp. Väldigt enkelt. Å är det just mina inlägg som stör så använd ignore funktionen...

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag som vet hela historian vet att jag faktiskt förtjänar att ha det bra för allt jag äger har jag fan fått jobba mig till också.

Jag tror att det där med lyxhustru kan ge en liten antydan om att du inte jobbat dig till allt. Beror väl iofs hur man definerar jobb också..

Vad heter ditt företag förresten? Och vad sysslar det med? Att ta ut en miljon i lön några år efter du startat företaget är ju sensationellt! Grattis!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Jag tror att det där med lyxhustru kan ge en liten antydan om att du inte jobbat dig till allt. Beror väl iofs hur man definerar jobb också..

Vad heter ditt företag förresten? Och vad sysslar det med? Att ta ut en miljon i lön några år efter du startat företaget är ju sensationellt! Grattis!

Pengatvätt AB

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag applåderar verkligen din väninna där som lyckats kämpa sig till ett bra liv. Å det låter på dig som du beundrar henne för att hon lyckats och att du tycker hon förtjänar att få ha det bra nu efter så många års slit.

Tänk nu på att du har inte en jävla aning om hur jag tjänat ihop mina pengar. Du vet ingenting om hur mitt liv sett ut tidigare.Mitt liv såg ju inte riktigt ut så här för 6-7 år sedan heller. Oavsett vad du tror så kan jag ju då berätta att nej pengarna har inte varit gratis för mig heller. Men till skillnad från dig då så väljer jag att inte fläka ut vilket elände jag arbetade mig upp från och hur jag gjorde det. Som sagt tycker jag man ska vara lite försiktig med att vara missunnsam mot människor för man vet inte hela historian bakom det.
Jag vill inte ha din empati heller eftersom jag inte känner dig är den ingenting värd för mig. Jag som vet hela historian vet att jag faktiskt förtjänar att ha det bra för allt jag äger har jag fan fått jobba mig till också.
Å jag råder dig också att om du nu inte är intresserad av att se vad folk tjänar så gå då inte in på en tråd som har en titel som berättar att det är just detta den här tråden tar upp. Väldigt enkelt. Å är det just mina inlägg som stör så använd ignore funktionen...

Är du på riktigt eller?
Jag skiter i hur ditt liv har sett ut förut. Oavsett om du haft det lika knapert som min bekanta så ser jag inte henne sitta här och skriva poster om hur mycket pengar hon tjänar.
Du å andra sidan låter som en bortskämd snorunge som måste berätta för världen vad mycket pengar du har och vad fint och bra du har det.
Anledningen till att jag är i den här tråden är för att såga stolpskott som dig.

Angående ignorefunktionen så kommer det, var så säker, jag väntar bara lite så att jag får såga färdigt först.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
:) Jag tror inte jag behöver någon närmare presentation....

Bor, det gör jag i en stor villa i ett sömnigt samhälle. (Försöker få min man att följa med mig på husvisningar ute på landet, men han är envis och tjurig.)

he is a hungarian stallion:tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Några år?
2007-12-15 jobbade hon (enligt egen uppgift) inte.
Snabb tillväxt på det företaget.

Kia

Guest

Det där har jag förklarat så många gånger förut men visst jag kan ta det igen då.... i min familj kallar man en kvinna som går hemma för "lyxhustru". Det anses lyxigt att ha möjligheten att få spendera så mycket tid med familjen som jag gör och därav ordet "lyxhustru". Att så många tolkar ordet själva och stör sig på sin egen tolkning är inte mitt ansvar. Jag har alltså inte fått någonting gratis jag heller. Att jag idag har möjligheten att kunna göra lite som jag vill är något jag faktiskt har förtjänat så har inte nåt dåligt samvete över det. Alla människor föds med en egen vilja och en egen förmåga att göra något av sitt liv. En del väljer att slita som fan och vända motgångar till något positivt. Ingen kan, utan att veta min bakrund, säga att jag inte förtjänar det liv jag har idag.
Mitt företag använder sig av mitt eget för och efternamn helt enkelt. Jobbar med hud och skönhetsvård. Vet inte om du missade det men företaget är min hobby och inget jag lever av. Det ger en extra bonusinkomst som används till rena nöjespengar och nyinvesteringar i företaget. Företaget i sig drar inte in någon miljon i inkomster. Att jag är duktig på att förvalta och placera pengar är inget jag skäms över heller. Jag lever idag av pengar som jag har slitit hårt för, pengar jag valde att placera bra. Om man ska behöva be om ursäkt för att man har ett bra liv med en bra ekonomi så tycker jag samhället har blivit väldigt skruvat. Alla människor har som sagt ett val. Jag valde att jobba och offra mycket då för att kunna ha det bra idag.

Några år?
2007-12-15 jobbade hon (enligt egen uppgift) inte.
Snabb tillväxt på det företaget.

Jag startade upp företaget strax efter nyår iår.
Men nej jag lever som sagt inte på företaget och jag har det inte som "Jobb" utan som hobby.

Fan va roligt för dig tjejen att du har eget m.m, vad är det för företag du har? Du kan pm om du vill stället. Ska nämligen starta eget med inom snar framtid. :)

Tack så mycket tjejen.
Tror jag svarade på dina frågor också om vad företaget handlar om i svaret ovan.
Men vill du veta nåt mera så bara skicka ett PM.
Jag önskar dig all lycka med att starta eget och håller alla tummar för dig. Det behövs fler såna som du som vågar tro på sig själva och sina egna ideer. :tummenupp :tummenupp

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:) Jag tror inte jag behöver någon närmare presentation....

Bor, det gör jag i en stor villa i ett sömnigt samhälle. (Försöker få min man att följa med mig på husvisningar ute på landet, men han är envis och tjurig.)
Genom detta inlägg utger du dig för att tjäna över en mille/år.
Skulle man uppge sammanlagd inkomst i hushållet, så skulle många av oss hamna klart över gränsen.

Kia

Guest
Genom detta inlägg utger du dig för att tjäna över en mille/år.
Skulle man uppge sammanlagd inkomst i hushållet, så skulle många av oss hamna klart över gränsen.

Jag räknar inte sammanlagd inkomst i hushållet! Jag svarar för min egen inkomst.
Okej att jag tjänar pengarna kanske inte blir helt rätt då. För det är ju inte så att jag går till ett jobb där jag sitter av 8 timmar varje dag och sen får xx antal tusen i lön och sen iaf är missnöjd. Jag har tjänat pengarna som nu jobbar åt mig istället... förstår du då mera vad jag menar?
Under inkomst på min deklaration finns ett belopp på över en miljon, men ni kanske inte räknar så? Ni kanske bara räknar pengar som man får av en arbetsgivare? Men det är min förtjänst att det rullar in pengar på mitt konto varje månad.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC