Vi ses på Skogskyrkogården 17 maj

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jonte*FZ6 skrev:
2170013 o fan.......Trodde att en sista skulle göras på hemmaplan i sommar ?! Får plöja i genom de gamla då ! :rolleyes:

Hoppas verkligen att du har köpt filmerna på ärlig väg med inkomst-beskattade kronor och inte laddat ner de via illegala kanaler på nätet.

Jag har nämligen förstått att rättsväsendet jagar hemanvändare som bara laddar ner för sitt eget höga nöjes skull istället för att sätta dit dom stora piraterna. Prioriteringarna är helt uppåt väggarna fel :död:

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Blev verkligen liv i luckan med min simpla fråga :)

Kul att det blev lyckat, att det i alla fall går åt rätt håll.

Ingen verkade ha fått böter heller så..

Skulle vara kul om någon kanske skulle mer ingående berätta vad det pratades om. Om förståelse, oacceptabelt beteende, syn på det hela från olika perspektiv etc..

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Caffe skrev:
2170062 Jag har nämligen förstått att rättsväsendet jagar hemanvändare som bara laddar ner för sitt eget höga nöjes skull istället för att sätta dit dom stora piraterna. Prioriteringarna är helt uppåt väggarna fel :död:
Jo, och det gäller ju dessutom alla typer av brott.

"Våldtäkt, nä det åker vi inte på.
Men att slå på gubbar på bensinmackar, det har vi tid med.
"

Sätta dit riktiga brottslingar kostar pengar, men att jaga "svensson" på böter ger ju inkomster iallafall. :död

sandstream

Guest
War-psycho skrev:
2169918 Och att du försvarar poliser i vått å torrt har jag också märkt.
Man skulle nästan kunna tro att du är en själv. :va
Så länge folk kommer med det patetiska snacket om att polisen borde ägna sig åt riktiga brott (våldtäkter, rån, mord osv) istället för att jaga folk som kör för fort kommer jag att "försvara" polisen.
Man tycker att folk borde få en liten hint om vad en TRAFIKpolis har för jobb men det är tydligen inte alltid så lätt att förstå.

Personligen tycker jag att trafikpoliser ska ägna sig åt rutinkontroller, kolla nykterhet, fordonens skick osv och lägga mindre tid på hastighetsövervakning.

Och nej, jag är inte polis och skulle aldrig vilja bli det men jag har vänner som är poliser.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
sandstream skrev:
2170481 Så länge folk kommer med det patetiska snacket om att polisen borde ägna sig åt riktiga brott (våldtäkter, rån, mord osv) istället för att jaga folk som kör för fort kommer jag att "försvara" polisen.
Man tycker att folk borde få en liten hint om vad en TRAFIKpolis har för jobb men det är tydligen inte alltid så lätt att förstå.

Personligen tycker jag att trafikpoliser ska ägna sig åt rutinkontroller, kolla nykterhet, fordonens skick osv och lägga mindre tid på hastighetsövervakning.

Och nej, jag är inte polis och skulle aldrig vilja bli det men jag har vänner som är poliser.
Du, då ska du inte ta MIG som exempel. :7peta

Jag har arbetat på polisen, och som jag bl.a. skrev i IronMikes (numera borttagna) tråd så berättar jag att jag arbetat mycket ihop med trafikpoliser.

Där skrev jag att trafikpolisen är dom som är dom mest seriösa & professionella poliserna vi har idag. Och att jag hellre möter en trafikpolis än någon av dom andra jubelidioterna.

JAG skrev också att anledningen att folk här tycker att trafikpolisen är mer nitiska, är ju för att det är just trafiken som är deras arbetsområde.
Dom andra pulvren kan ju knappt trafikreglerna själva, så det är klart att dom "ser mellan fingrarna" vid trafikbrott.
Dom är mer intreserade av jobb där som får gripa/sätta dit folk.

Och jag kan lova att dom två poliser som spöade på gubben på bensinmacken med sina batonger inte var trafikpoliser.

Så det är inte jag som snackar skit om trafikpolisen.
Dom nya direktiven säger att ALLA poliser ska hålla på med trafikövervakning, och DÅ blir det cirkus.
Då är det helt plötsligt en nybakad hetsporre med batongen i högsta hugg som ska jäklas med dig istället.

Sen att direktiven uppifrån prioriterar miniskyltar & miniblinkers m.m. är ju skrämmande när det finns bättre saker för dom att jaga.
Hastighetsövervakningen har jag heller inget emot, så länge dom väljer dom rätta platserna för detta.

mig ska du inte ta som exempel, när du tycker att folk snackar skit om trafikpoliserna.
För just dom poliserna är dom enda snutar jag har någon som helst respekt för överhuvudtaget.
Om alla poliser agerade lika professionellt som trafikpolisen, så skulle det se mycket bättre ut idag.

Att jag sen tycker att polisen i Sverige prioriterar fel överlag, har inget med trafikpoliserna att göra.

Btw: Jag känner självklart en hel drös poliser jag med, eftersom har har många som f.d. arbetskamrater.
Men det är också delvis vad jag såg när jag arbetade där, som gör att jag är kritisk till mycket inom polisen.
Mycket lekstuga, och oseriöst folk var det.

Sen har jag aldrig varit på en arbetsplats, där det snotts grejer i den omfattning som just hos polisen.
Poliserna är ena riktiga korpar, man var tvungen att låsa in allt, eller bulta fast det i golvet.
Dom snodde både från jobbet, och sina kollegor.
Förtroendet blir inte i topp när man ser sånt, men det är ju inte alla som får möjlighet att betrakta polisen "från insidan".
(Polisen visar ju upp en helt annan sida utåt, mot allmänheten.)

Trafikpolisenheten på mitt distrikt var dock ett trevligt undantag.

Last edited:

sandstream

Guest
War-psycho skrev:
2171186 Du, då ska du inte ta MIG som exempel. :7peta
Mitt inlägg var inte riktat mot någon enskild person, så jag ber om ursäkt om du tog det personligt.

Kan inte minnas att jag läst tråden du nämner men det hade nog varit nyttigt.

Poliser är bara människor som du och jag och självklart gör de också fel ibland.
I dessa fall förstår jag om de ljuger eftersom de räddar sitt eget ansikte och vet att deras ord väger tyngst.
Dock tycker jag att det är helt fel och att de borde vara rakryggade nog att stå för det de gjort.

Det som oroar mig lite är att det verkar vara mycket vanligt att personer som blir gripna anmäler polisen och blir de fällda kanske de undviker vissa situationer där det faktiskt kan krävas en hel del våld.
Vet ett exempel där en mc-polis "jagade" en kille på moped som körde av vägen och skadade sig.
Polisen vart dömd utan chans att överklaga (tror han fick dagsböter vilket inte kan överklagas men jag kan ha fel) och nu lär han dra sig för att följa efter någon.

Att vanliga poliser ska få ingripa vid alla typer av trafikbrott tycker jag är lika fel som att trafikpoliserna ska hålla på med mordutredningar.
Trasiga lysen, inga skyltar, nykterhetskontroller osv, visst sånt kan de hjälpa till med.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...