Vi ses på Skogskyrkogården 17 maj

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Fürstenhoff skrev:
2169871 Det pinsamma i mina ögon är att dessa stora organisationer inte kan ha ett bättre samarbete med trafikpolisen i samband med ett så pass stort evenemang som detta genom att se till att dessa poliser i stället för att stå i grupperingar som värsta SS soldater för att som jag tidigare beskrev det jaga dessa otroligt farliga mc förare som har för små blinkers/regg skyltar -JA, det var deras primära arbets uppgift denna kväll & kommande vecka!!

Snacka om att jaga mygg med misilier i stället för att enkelt ta sig ned på samma nivå som alla dessa mc förare och där skapa en possitiv stämning/reaktion!!

Och vad har en person som Bengan att göra på ett evenemang som detta förutom att få GRATIS PR för sin mc butik - absolut ingenting!!

/Fürstenhoff.

Det är ju inte så att jag är utan synpunkter på vad trafikpolisen prioriterar... Blev själv lack för att jag kände mig begränsad med var jag kunde åka denna vecka...Tänkte dra in till kajen vid slottet för att ta en glass med en polare sen kom jag på att de visst skulle hålla till i city idag så jag hoppade över "cityturen". Har sjukt svårt att första att man prioriterar att jaga miniskyltar på "vanligt" folk som gör rätt för sig medan andra kör ihjäl folk på fyllan och med droger i kroppen.

Däremot tycker jag att det är pinsamt och onödigt att håna folk som engagerar sig och försöker göra något konsruktivt. Detta är en början, tänk om det kan leda till något vettigt? Rom byggdes inte på en dag eller hur var det?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Fürstenhoff skrev:
2169920 Inget som jag på något sätt är stolt över men står det mellan att bli stoppad och då bli av med KK eller att lätta hem en aningen snabbare än planerat och därigenom kunna sova lite bättre så..........

/Fürstenhoff.
Du vet mycket väl vad jag syftade på... :hihi

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Är man inte rätt blåögd om man kommer till ett möte med trafikpolisen på en "olaglig" hoj?? Då borde man få bonusböter för sin dumhet.

Miniblinkers i all ära men fenomenet miniskylt är ju skapligt menlöst i mitt tycke.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Trinity skrev:
2169922 Däremot tycker jag att det är pinsamt och onödigt att håna folk som engagerar sig och försöker göra något konsruktivt. Detta är en början, tänk om det kan leda till något vettigt? Rom byggdes inte på en dag eller hur var det?
Tror inte nån hånar dom som engagerar sig.

Tror snarare det handlar om hur "samarbetet" med polisen ska förbättras, om poliserna dyker upp i sin "tjänsteroll" på det sättet.

Sträcker man ut en hand, så ska man inte slå den på fingrarna och tro att förtroendet ökar.

Caffe skrev:
2169933 Är man inte rätt blåögd om man kommer till ett möte med trafikpolisen på en "olaglig" hoj?? Då borde man få bonusböter för sin dumhet.

Miniblinkers i all ära men fenomenet miniskylt är ju skapligt menlöst i mitt tycke.
Jo, kan man ju tycka. :)

Men kan man inte skita i det, just den gången man ska ha en dialog med varandra ?

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Fürstenhoff skrev:
2169880 HELT FEL!!!

Dom var där för att deras ledning gått ut med direktivet att sätta fast folk som har för små blinkers & regg skyltar mm -inget annat!!

Som sagt, jaga mygg med misiler kommer aldrig att funka på annat sätt än att skapa irritation & eventuella smitningar mm - löjligare direktiv har jag aldrig hört talas om under mina 22 år på mc!!

/Fürstenhoff.

Jag är införstådd med vad det har utfört för slags arbete denna vecka och tycker inte att det är rätt ände att börja i. Däremot har de ett tryck från allmänheten och uppefrån att agera och då är det väl fint om hojfolk hjälper dem på traven då de hittils endast lyckats med att reta upp folk så de förlorar respekten för dem. Min fråga gällde denna kväll...Åkte någon dit eller stod de bara där. Dom är ju ändå poliser så vad hade du väntat dig? I love Wheelieknapper på uniformen :D

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Fürstenhoff skrev:
2169901 Kan jag ej uttala mig om - dock så bevittnade jag deras sätt att arbeta & stå i grupp om 6-7 poliser/mc på trottoaren vilket inte kan tolkas på ett annat sätt än som en ren styrke demonstration/provokation i stället för att föra en trevlig diskustion på gräsrots nivå och därigenom nå ut till mc folket!!

/Fürstenhoff.

Nu låter du som en fjortis på väg att reclaima gatan :D

"Asså polisen provocerar oss, vi försöker ju bara föra fram vårt budskap"

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tack för ikväll! Det kom massa motorcyklar, sen kom också regnet tyvärr.
Jag var inte på på plats exakt 18.00 utan kom lite senare men jag tror antalet motorcyklar hade uppgått till 50-70 stycken som rullat in under kvällen.

Jag kan tyvärr inte svara för vad polisen gjorde utmed vägen. Men från gruppen sett var inte tanken att låta de stå och bötfälla folk.
Vilket jag inte heller vet om det hände.

Samverkansgruppen fick bra diskussioner med sporthojsfolk, så tack alla som dök upp :tummenupp

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Jag var där vid 18 tiden & det var Ingen vidare uppslutning. Men som sagt vädret var ingen höjdare & själv åkte jag bil...

//Simon

4321-m.jpg

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
War-psycho skrev:
2169934 Tror inte nån hånar dom som engagerar sig.

Tror snarare det handlar om hur "samarbetet" med polisen ska förbättras, om poliserna dyker upp i sin "tjänsteroll" på det sättet.

Sträcker man ut en hand, så ska man inte slå den på fingrarna och tro att förtroendet ökar.

Jo, kan man ju tycka. :)

Men kan man inte skita i det, just den gången man ska ha en dialog med varandra ?

Nä, precis men någonstans måste man väl börja?

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
War-psycho skrev:
2169926 Du vet mycket väl vad jag syftade på... :hihi

FyrSSten är inte mannen/kvinnan i det svarta skinnstället, han har bara en viss inblick i produktionen av filmerna, det har han påstått vid ett flertal tillfällen. Hade du varit reggad tidigare när det var tillåtet att idiotförklara outlaw-älskarna med syrliga men sakliga inlägg i "reklamtrådarna" så hade du vetat det.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Fürstenhoff skrev:
2169901 dock så bevittnade jag deras sätt att arbeta & stå i grupp om 6-7 poliser/mc på trottoaren vilket inte kan tolkas på ett annat sätt än som en ren styrke demonstration/provokation /Fürstenhoff.

Kanske skulle varit läge att skjutit en scen till sommaren`s rulle..... :tungan

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Fürstenhoff skrev:
2169950 Jag skiter fullkomligt i att dom beteer sig på det sättet då jag inte ser dem som ett hot mot mig personligen på något sätt - dock har jag själv vart ung och har därigenom en viss insikt hur dom yngre personerna reagerar på detta beteende!! :7peta

Om du sen vill sitta och kalla mig fjortis för detta så fortsätt med det till dödagar då det endast bevisar att du missat poängen totalt -grattis!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Men är det verkligen i rätt ände med att börja jaga mygg (reg skyltar mm) i stället för att vara ute på vägarna och försöka stoppa dom verkligt allvarliga trafikbrotten som vårdslöshet, rattfylla mm!! :va

/Fürstenhoff.

Som jag skrev...

Nej, jag tycker inte att de jobbar på rätt sätt.
Ja, deras prioriteringer är oftast helt kass.

Min fråga gällde denna kväll! Jagade de mygg eller försökte de vara konstruktiva?

Jagade de blir jag besviken försökte de vara konstruktiva blir jag glad.
Svårare än så är det inte :pannkyss

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Bikerbitch skrev:
2169940 Tack för ikväll! Det kom massa motorcyklar, sen kom också regnet tyvärr.
Jag var inte på på plats exakt 18.00 utan kom lite senare men jag tror antalet motorcyklar hade uppgått till 50-70 stycken som rullat in under kvällen.

Jag kan tyvärr inte svara för vad polisen gjorde utmed vägen. Men från gruppen sett var inte tanken att låta de stå och bötfälla folk.

Samverkansgruppen fick bra diskussioner med sporthojsfolk, så tack alla som dök upp :tummenupp

Skoj att höra, fortsätt så!

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Bikerbitch skrev:
2169940 Tack för ikväll! Det kom massa motorcyklar, sen kom också regnet tyvärr.

Kul att höra att det gick bra iallafall. :tummenupp

Hade själv dykt upp om jag sett tråden lite tidigare.

Får väl se om det blir fler tillfällen, och kanske inte just samma vecka där snutarna ska hårdkolla hojar. :)

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Fürstenhoff skrev:
2170005 Eftersom att det inte blir någon mer "rulle" i från Sverige så ser åtminstonde inte jag någon vinning i det!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

o fan.......Trodde att en sista skulle göras på hemmaplan i sommar ?! Får plöja i genom de gamla då ! :rolleyes:

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...