Vi som älskar MotoGP!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Hej!
Är ganska ny här, men redan trött på alla trådar som ballar ur!
Jag e bäst, näe jag e bäst, en honda kör ifrån en yamaha närsomhelst osv...
Jag har själv ägt 2-hjulingar(motoriserade) av följande märken: Ilo (Piano), REX, Yamaha, Suzuki, Honda, KTM, Kawasaki, och Aprilia. Alla har på sitt sätt väckt olika känslor (oftast goda), men... som slutsats kan man säga att:
Det spelar ingen roll vad det står på tanken, det är lika kul ändå!
Detta synsätt går igen på MotoGP, Spelar de någon roll vem som vinner, om det är ett bra race? Det är väll detta som skiljer oss från 4-hjuls nissarna, eller? Att se Rossi och Elias i Portugal, kan det bli bättre, ja kanske Rossi och Capirex i Malaysia??!! Jag som har följt MotoGP på TV och några gånger på plats har #46 som den oslagbart sörste MC-föraren i historien, men han behöver ju konkurrenter! Därför är jag den förste att gratulera Casey och alla andra som lyckas slå honom! Hur kul vore det inte om Hopper ställer en Suzuki på pallen, kanske på ASSEN!?
Eller en Kawa som wheelar över mållinjen på Le-Mans?!

Jag tror att säsongen 2007 kan bli den bästa någonsin, låt oss njuta, och disskutera coola ställ,omkörningar osv. istället för att tjafs om vilket märke eller vilken förare som är bäst!

Tack för ordet!

ROSA

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Väl talat !

Jag hör till dom som läser mer än jag skriver, ..och dom som skriver behövs förstås i ett sådant forum, all heder åt det.
Men allt för ofta känns det som att hälften av inläggen handlar om interna sistaordetbataljer i "vems farsa är starkast"-anda som kommer från samma handfull skribenter. Det sänker i mina ögon kvalitén och skrämmer troligen bort (fortf i mina ögon) seriösa deltagare &så.

Humor, lite offtopic & "hård men hjärtlig" stämning är bara trevligt, men när det som nu så ofta utmynnar i dålig stämning bidrar det knappast till forumets välbefinnande.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Väl talat !

Jag hör till dom som läser mer än jag skriver, ..och dom som skriver behövs förstås i ett sådant forum, all heder åt det.

Tack för det!
Har läst här länge, utan att skriva.....

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Fler som bara läser! Är otroligt less på debatterna som endast verkar gå ut på att håna den man anser sämre.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag älskar också motogp, det är så najs att se någon bromsa sig förbi
på något omöjligt sätt! Eller sladda sig ur en kurva för att få högre hastighet
ut på en raka!
Och jag läser mycket mera än vad jag skriver pga orkar inte lägga mig i dessa
debater som inte ger något!

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Bra skrivet. Det slängs mycket skit mellan vissa på forumet, helt i onödan.
Det har varit för mycket tjafs av typen " Min Gud är bättre än din Gud " under vintern, kanske nu när säsongen kommer igång att det blir lite mer focus på vad det här forumet egentligen handlar om.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hej!
Vissa trådar börjar bra men slutar oftast i meningslösa sandlådedebatter, det är i regel alltid samma debattörer med samma gamla vinklingar, när någons favorit inte vinner ett MotoGP race så börjar jakten på konstiga förklaringar istället för att hylla den som vinner.

I mina ögon så tillhör samtliga förare som har den stora lyckan att få en MotoGP styrning världseliten.

Ser fram mot en rolig säsong med spännande dueller och värdiga vinnare :yoparty

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Hej!
Jag har själv ägt 2-hjulingar(motoriserade) av följande märken: Ilo (Piano), REX, Yamaha, Suzuki, Honda, KTM, Kawasaki, och Aprilia. Alla har på sitt sätt väckt olika känslor (oftast goda), men... som slutsats kan man säga att:
Detta synsätt går igen på MotoGP, Spelar de någon roll vem som vinner, om det är ett bra race? Det är väll detta som skiljer oss från 4-hjuls nissarna, eller? Att se Rossi och Elias i Portugal, kan det bli bättre, ja kanske Rossi och Capirex i Malaysia??!! Jag som har följt MotoGP på TV och några gånger på plats har #46 som den oslagbart sörste MC-föraren i historien, men han behöver ju konkurrenter! Därför är jag den förste att gratulera Casey och alla andra som lyckas slå honom! Hur kul vore det inte om Hopper ställer en Suzuki på pallen, kanske på ASSEN!?

Jag tror att säsongen 2007 kan bli den bästa någonsin, låt oss njuta, och disskutera coola ställ,omkörningar osv. istället för att tjafs om vilket märke eller vilken förare som är bäst!

Tack för ordet!

ROSA

:tummenupp

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Ganska drastiska åtgärder iofs, med det finns en ignore-list.
Sätter du upp Valmers, NyTeknik, Chris Ash och Sandstream där lär du bli av med 85% av allt spam samtidigt som det är så gott som unikt att någon av dem tillför ngt sakligt.

Det kanske skulle kunna vara en default foruminställning?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst hara det återigen blivit en sämre stämning på Racingforumet, det går välfigt fort till att bli lite otrevlig stämning vilket är förbannat trist.
Dock skulle jag vilja uppmana alla er som bara läser utan att skriva att försöka vara delaktiga och höja nivån på inläggen. Större mångfald och fler som skriver gör ju att det blri roligare trådar.
Ska rannsaka mig själv och inte delta i den värsta pajkastningen.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Visst hara det återigen blivit en sämre stämning på Racingforumet, det går välfigt fort till att bli lite otrevlig stämning vilket är förbannat trist.
Dock skulle jag vilja uppmana alla er som bara läser utan att skriva att försöka vara delaktiga och höja nivån på inläggen. Större mångfald och fler som skriver gör ju att det blri roligare trådar.

Du behöver inte rannsaka dej själv, det finns andra som kanske ska fråga sej om dom måste spela samma skiva i alla trådar. En del kanske också skulle fråga sej om det verkligen krävs ytterligare ett inlägg innan dom klickar på "skicka". Man har väl plockat bort räknaren på antal inlägg, tävlingen är över sedan länge.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2825837 Du behöver inte rannsaka dej själv, det finns andra som kanske ska fråga sej om dom måste spela samma skiva i alla trådar. En del kanske också skulle fråga sej om det verkligen krävs ytterligare ett inlägg innan dom klickar på "skicka". Man har väl plockat bort räknaren på antal inlägg, tävlingen är över sedan länge.
Det är aldrig fel att rannsaka sig själv, speciellt när man har kil i fingrarna som undertecknad. :hihi

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10

Det går inte att höja nivån i RR-forumet, det finns inget som inte vissa läktarexterter redan har svar på. Att ge sig in i en batalj där nuförtiden angående exempelvis ett visst däcks beteende skulle vara att få sporthojs server att stanna på grund av alla experttips från vissa FÅ personer.
De som skulle kunna ge svar eftersom de provat den däcktypen själva har flytt.....eller orkar inte skriva 657 argument för att någon minsann läst motsatsen i en Tysk tidning som minsann är BÄST.

Som Lord Melchet skriver ska det bli kul att se när säsongen drar igång vad alla dessa experter kommer att prestera. Vissa vet till och med hur SBK och MotoGP förarna KÄNNER när de gjort vissa saker, DET är stort!!

Med den kunskapen som finns nu har vi nog ett par blivande stjärnor i Rookieklasserna på G!!

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Det går inte att höja nivån i RR-forumet, det finns inget som inte vissa läktarexterter redan har svar på. Att ge sig in i en batalj där nuförtiden angående exempelvis ett visst däcks beteende skulle vara att få sporthojs server att stanna på grund av alla experttips från vissa FÅ personer.
De som skulle kunna ge svar eftersom de provat den däcktypen själva har flytt.....eller orkar inte skriva 657 argument för att någon minsann läst motsatsen i en Tysk tidning som minsann är BÄST.

Som Lord Melchet skriver ska det bli kul att se när säsongen drar igång vad alla dessa experter kommer att prestera. Vissa vet till och med hur SBK och MotoGP förarna KÄNNER när de gjort vissa saker, DET är stort!!

Med den kunskapen som finns nu har vi nog ett par blivande stjärnor i Rookieklasserna på G!!

WORD! Där kan vi stänga tråden, nu finns inget mer att tillägga:tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är klart man kan höja nivån. Fler av dina roliga inlägg skulle ju garanterat höja stämningen. :)

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Hej!

Tack för ordet!

ROSA

Väl talat......:tummenupp
Samtidigt så är det genomgående på många forum att en del tror att man bara kan läsa, därför blir det ett fåtal som skriver....(alltid samma)....
Så kom igen o skriv även ni som inte brukar...men jag håller absolut med om att det inte är nödvändigt att smutskasta varandra...
Däremot så är det ju så att et forum blir ju inget forum om alla bara går in för att läsa............:)

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Väl talat......:tummenupp
Samtidigt så är det genomgående på många forum att en del tror att man bara kan läsa, därför blir det ett fåtal som skriver....(alltid samma)....
Så kom igen o skriv även ni som inte brukar...men jag håller absolut med om att det inte är nödvändigt att smutskasta varandra...
Däremot så är det ju så att et forum blir ju inget forum om alla bara går in för att läsa............:)

Men om det man skriver bara leder till personangrepp och upprepningar är det inte ett dugg motiverande att skriva. Då är det lättare att låta bli, man vet ju ändå vad som blir svaret.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...