Vi som älskar MotoGP!

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Visst modererar vi! Man kan ju göra det på annat vis än att banna. Det jag menar är inte att vi skulle vara ovänner när vi träffas, utan att vi har interna skämt och syftningar som en del inte har en aning om. Detta kan ge fel signaler till icke invigda, som gör att dessa missuppfattar hur tonen är.Detta leder i sin tur till trådar som spårar ur. Inget nytt fenomen, det har varit så varje vinter sedan SH startades.

Kan ni inte be Swedie om en egen smilie så att vi icke invigda vet när ni internskämtar :confused: Då slipper vi tycka att ni är ena dj-kla idioter som inte kan hålla er till forumreglerna

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
2826417 Kan ni inte be Swedie om en egen smilie så att vi icke invigda vet när ni internskämtar :confused: Då slipper vi tycka att ni är ena dj-kla idioter som inte kan hålla er till forumreglerna
Fast hur gör du när du är ny i en grupp ute i det verkliga livet? Försöker du känna av stämningen eller tar du nåns parti direkt och beställer en hitman för att oskadliggöra "motståndaren"?

Jag kan mycket väl föreställa mig valmers belåtna skrockande när han fått till nåt nedvärderande om "skägget" eller mopeder generellt.
Precis som jag brukar fnissa förtjust när jag får skjuta nåt plåtluder i sank här på forumet. Det är ett internetforum, inte liv och död. Ett elakt inlägg betyder inte att jag hatar människan personligen eller ens vet ett skit om vem de egentligen är i verkliga livet.

Det som skrivs här är inte den allenarådande sanningen, de som skriver här har för det mesta lika lite på fötterna som vem som helst med vissa klart lysande undantag. Är man intresserad av MotoGP och varför saker och ting händer eller inte händer finns det massor av hyfsat neutrala informationskällor både på internet och i tryckt form.

Jag för min del roas av det förutsägbara tjattret från The Flab Four.
(Läste ni det där, mammagrisar? Jag kallade er TJOCKA! Oj oj. Nu får jag sova med ett öga öppet.)

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Fast hur gör du när du är ny i en grupp ute i det verkliga livet? Försöker du känna av stämningen eller tar du nåns parti direkt och beställer en hitman för att oskadliggöra "motståndaren"?

Lite svårt att känna av stämningen när ingen upplyser en om att det är "internskämt". Irl går det att fråga. Visst, det går att skicka PM, t ex till moderatorn men ska det behövas?

Jag kan mycket väl föreställa mig valmers belåtna skrockande när han fått till nåt nedvärderande om "skägget" eller mopeder generellt.
Precis som jag brukar fnissa förtjust när jag får skjuta nåt plåtluder i sank här på forumet. Det är ett internetforum, inte liv och död. Ett elakt inlägg betyder inte att jag hatar människan personligen eller ens vet ett skit om vem de egentligen är i verkliga livet.

Just därför är det desto viktigare att inte vara elak på nätet :pannkyss

Det som skrivs här är inte den allenarådande sanningen, de som skriver här har för det mesta lika lite på fötterna som vem som helst med vissa klart lysande undantag. Är man intresserad av MotoGP och varför saker och ting händer eller inte händer finns det massor av hyfsat neutrala informationskällor både på internet och i tryckt form.

Gahhhhh, du skulle se min favoritlista under Motor och listan från Eurosport

Jag för min del roas av det förutsägbara tjattret från The Flab Four.
(Läste ni det där, mammagrisar? Jag kallade er TJOCKA! Oj oj. Nu får jag sova med ett öga öppet.)

Du är lättroad :rolleyes:

Dessutom tar de en massa onödig plats i servern :gnissla

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det är inte helt lätt att ha överseende med inlägg som är skrivna med attityden -> :såjaponken men har fakta- eller idémässig bärighet som en punkterad luftmadrass vid Kap Horn.

Ja, det är helt fantastiskt otroligt att _du_ av alla ska säga detta. Knappt så att man tror att ditt login står till vänster om ovanstående inlägg. Är det någon annan som postar med ditt login, månne? Har du så enormt skev världsbild av dig själv?!

Du är ju :såjaponken personifierad. Eller har du t.ex. någon ursäkt för att du förolämpade mig via PM och sa hur skönt det det var nu när jag var på din ignore-list (vilket jag inte är dessutom, vilket gör det ännu absurdare!). Allt för att enbart vara otrevlig och :såjaponken. Men du vet förstås allt eftersom du ägt en tvåtaktshoj i 2 säsonger.. :rolleyes:

Du är en av de som håller en infantil :såjaponken-nivå med en otrevlig attiyd som grädde på moset. Det är din sort som får nyintresserade av RR att hålla sig borta frånn RR-delen på forumet. Det är din sort som får nyentusiasterna att tveka att posta inlägg och ställa frågor i våra trådar. Om du kan skärpa dig så har vi genast dubblat trevlighetsnivån i RR-delen.

Notera att jag inte tycker ovanstående beroende på dina åsikter i trådarna, utan endast beroende på _hur_ du framför dina åsikter.

Zee: Det fins två sidor av myntet med modereringen och så här tänker jag när jag modererar. Jag är för ett friare forum och lösa tyglar för de flesta som är här kan utan problem hantera det och beter sig som vuxna människor. Dessutom är det inget brott mot SH regler att upprepa sin ståndpunkt flera gånger även om den må vara dum, korkad, fjantig, traigsk eller felaktig. Den senaste veckan har det varit en försämring av stämningen mellan delar av de som skriver här och jag har modererat en del. Som Mumlan (Nr18) skriver har vi dessutom diskussioner mellan moderatorer om vilka som ska bannas vilket även har skett pga agerande i Racingdelen.
Hellre fria än fälla för min del.

Tack för ett utförligt svar! :tummenupp

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Men du vet förstås allt eftersom du ägt en tvåtaktshoj i 2 säsonger.. :rolleyes:

Såna kommentarer hjälper ju inte direkt. Ibland får man välja att inte gå i polemik och förbättra forumet genom att inte deltaga i gruffet. Det krävs minst två för att bråka men det kan räcka med en för att det inte ska ta fyr. De som nämns ofta i denna tråd har ju svårt att avstå men det finns andra som glatt postar vidare ny fräsch information till allas glädje så hopp finns ju, nu närmar sig säsongen också så då brukar det bli positivare. :)

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såna kommentarer hjälper ju inte direkt. Ibland får man välja att inte gå i polemik och förbättra forumet genom att inte deltaga i gruffet. Det krävs minst två för att bråka men det kan räcka med en för att det inte ska ta fyr. De som nämns ofta i denna tråd har ju svårt att avstå men det finns andra som glatt postar vidare ny fräsch information till allas glädje så hopp finns ju, nu närmar sig säsongen också så då brukar det bli positivare. :)

Helt korrektomundo! My bad. :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Vad är det här för en j-a tråd??
Snart 4 sidor och inga ordentliga personangrepp!!

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Det finns dom som lägger ut flamebites och så finns det dom som nappar på dem, dom finns på forum och även i verkliga livet. Ju mer man/dom/ni nappar på det ju mer ved lägger man på deras eld.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2827220 Bara som ett exempel, är detta ok?

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2827203&postcount=59

Så att vi vet var nivån ligger.

Edit:
Eller detta:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2827209&postcount=60

Osv osv osv. Varför ska ett fåtal få förstöra en hel forumdel bara för att ni inte vågar moderera?

Om jag ska vara ärlig så så har det blivit värre i RR-delen än vad det är i Offtopic-delen och det säger inte lite det.
Tja. Tar du illa upp? Sååå himla farligt var det ju inte om man jämför med tex. det som skrevs i den tråden senare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tja. Tar du illa upp? Sååå himla farligt var det ju inte om man jämför med tex. det som skrevs i den tråden senare.
Det var direkt olämpligt, men man måste ju försvara sig mot de värsta invektiven som kastas i ansiktet på en.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag som är en snäller pojke hoppas och tror inte att sandstream tog illa upp på något sätt av mitt inlägg. Ibland kan jag störa mig på det eviga spammandet, eller på folk som nödvändigtvis måste ha sista ordet. Det gör trådar lite trista att läsa men The Fantastic four brukar iallafall vanligtvis ha poänger med sina inlägg.
Gurra är en skitbra moderator som har en vettig nivå på modererandet.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...