Vi som älskar MotoGP!

le skier

Guest
En fråga till er debattörer. -Träffas ni IRL?
Om ni gör det, dricker ni the tillsammans i depån? Diskuterar ni spårval lr senaste rejset i all vänskaplighet då?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En fråga till er debattörer. -Träffas ni IRL?
Om ni gör det, dricker ni the tillsammans i depån? Diskuterar ni spårval lr senaste rejset i all vänskaplighet då?

Ja, japp, jajemän :) Vi är hyvens grabbar så snart säsongen är igång. Men racingförare är växelvarma och bör gå i ide där hanarna delar gryt under vinterhalvåret. Men jobb och annan skit håller oss vakna och då blir det såhär.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Bara som ett exempel, är detta ok?

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2827203&postcount=59

Så att vi vet var nivån ligger.

Edit:
Eller detta:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2827209&postcount=60

Osv osv osv. Varför ska ett fåtal få förstöra en hel forumdel bara för att ni inte vågar moderera?

Om jag ska vara ärlig så så har det blivit värre i RR-delen än vad det är i Offtopic-delen och det säger inte lite det.

Om man ska moderera så bör man ju moderera efter ett regelverk och inte efter någons, i detta fallet ditt, godtycke. Detta för att alla ska veta vad som gäller och för att undvika dålig stämning. En moderator ska inte vara åsiktspolis utan enbart se till att inläggen håller sig inom ramarna och reglerna för forumet.

Jag tycker Gustav och Stefan är snudd på exemplariska som moderatorer.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Om man ska moderera så bör man ju moderera efter ett regelverk och inte efter någons, i detta fallet ditt, godtycke. Detta för att alla ska veta vad som gäller och för att undvika dålig stämning. En moderator ska inte vara åsiktspolis utan enbart se till att inläggen håller sig inom ramarna och reglerna för forumet.

Det var inte meningen att någon skulle moderera enligt mitt tycke. Olyckligt att du tolkade det så. Min poäng var helt och hållet det du beskriver, att moderatorerna ska visa vad som är ok och vad som inte är ok. Nu vet vi. Dessutom visar ju moderatorn i den länkade tråden att vissa saker inte är ok genom de inläggen han raderade.

Självklart ska inte moddarna vara åsiktspoliser. De ska bara kontrollera _hur_ vi framför dem. Att vi undviker personangrepp, önodigt offtopic-spam osv osv.

Jag tycker Gustav och Stefan är snudd på exemplariska som moderatorer.

Jag tycker nog att det ska modereras något hårdare i RR-delen, även om ni är polare sins emellan. Moddning betyder ju inte att moderatorerna måste vara otrevliga! Lite hårdare moddning mellan varven höjer kvaliteten på trådarna, imho. Då pratar jag inte nödvändigtvis om banning, men en sådan enkel sak som att radera onödigt spam och personligt gruff (som i den länkade tråden ovan) sätter ribban för alla som läser tråden. Sägs ingen så fortsätter tramset för att "det är ok".

Sen hur Gustav och Stefan specifikt moddar har jag ingen uppfattning om. :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag brukar banna när någon rapporterar / pmar om att de känner sig påhoppade av en annan på forumet. Moderatorer på forumet kan inte alltid se om texter är påhopp (eller tas som påhopp).

Zee, din åsikt är framförd.

Sen anar ni inte hur vissa medlemmar flippar ur för att de blir bannade. De tycker att det är direkt kränkande och rent påhopp. Hör ofta: "ingen annan blir ju bannad" osv. Som om det vore en anledning att godkänna och ta bort banningen.

Det enda säkra är att vissa saker förblir osedda och helt enkelt missas av moderatorerna. Då kan man som medlem, som önskar höja nivån på forumet, själv rapportera in inlägg.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2829195 Jag brukar banna när någon rapporterar / pmar om att de känner sig påhoppade av en annan på forumet. Moderatorer på forumet kan inte alltid se om texter är påhopp (eller tas som påhopp).

Zee, din åsikt är framförd.

Sen anar ni inte hur vissa medlemmar flippar ur för att de blir bannade. De tycker att det är direkt kränkande och rent påhopp. Hör ofta: "ingen annan blir ju bannad" osv. Som om det vore en anledning att godkänna och ta bort banningen.

Det enda säkra är att vissa saker förblir osedda och helt enkelt missas av moderatorerna. Då kan man som medlem, som önskar höja nivån på forumet, själv rapportera in inlägg.
Det är i jämförelse med vad som framförs här väldigt sällan andra medlemmar rapporterar inlägg till oss moderatorer. Självklart lämnar vi inte ut någon som rapporterar inlägg till oss så anser ni att det är saker som bör tas bort så rapportera till oss.
Jag rapporterade tex Swedie till Swedie för stötande inlägg i SHs barndom. :lol

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Jag brukar banna när någon rapporterar / pmar om att de känner sig påhoppade av en annan på forumet. Moderatorer på forumet kan inte alltid se om texter är påhopp (eller tas som påhopp).
Ja, det är ju inte särskilt svårt att trycka på "annan fara" :)

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Ledsen gubbar, orkar inte läsa alla inlägg, men jag tror att detta INTE har varit uppe. Vad JAG saknar VARJE år är någon som kan rippa ner ALLA MotoGP tävlingar i BRA format, lägga upp dem på lämplig plats så att vi andra kan tanka ner dem. Jag skulle nästan kunna ta på mig ansvaret när sässongen lider mot sitt slut att fixa ihop en riktigt sjyst DVD-box med racen, extramaterial m.m. Bara jag får BRA utgångsmaterial av någon.

Fundera lite på det här gubbar (och tjejer) så får vi se vad som händer.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2829880 Ledsen gubbar, orkar inte läsa alla inlägg, men jag tror att detta INTE har varit uppe. Vad JAG saknar VARJE år är någon som kan rippa ner ALLA MotoGP tävlingar i BRA format, lägga upp dem på lämplig plats så att vi andra kan tanka ner dem. Jag skulle nästan kunna ta på mig ansvaret när sässongen lider mot sitt slut att fixa ihop en riktigt sjyst DVD-box med racen, extramaterial m.m. Bara jag får BRA utgångsmaterial av någon.

Fundera lite på det här gubbar (och tjejer) så får vi se vad som händer.
Eller så köper du ett konto för 35 euro på motogp.com så kan du se rejsen när du vill, eller så köper du en producerad dvd-film för motogp 2007 när säsongen är över.

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
Eller så köper du ett konto för 35 euro på motogp.com så kan du se rejsen när du vill, eller så köper du en producerad dvd-film för motogp 2007 när säsongen är över.

Ok, släpps det en riktig box med alla race för hela året? I så fall borde man kunna hitta den på nätet och tanka den, jag letar alltid efter roliga grejer, men hittar aldrig bra MotoGP material. Därför betvivlar jag också att det släpps.

Kontot på motogp.com kanske kan få mig att kolla på racen, men i vilken kvalitet? Jag vill kunna sitta med polarna, knäcka en bärs och bara chilla till gamla godingar.

Men, hur som helst, tackar för det svaret. Jag tänkte bara högt om vad jag ville och trodde att fler här på forumet skulle uppskatta detsamma.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Kul att se många "nya" (=inte så vanliga i debatten) medlemmar, som nappade på denna tråd!
Nu hoppas jag ni hänger på till andra trådar när det blir dags för helgens fröjder (nej, inte öl, eller annat...).
Det är i skrivande stund bara 2 dagar 13 timmar och 2 minuter kvar!

ROSA

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
2831548 Ok, släpps det en riktig box med alla race för hela året? I så fall borde man kunna hitta den på nätet och tanka den, jag letar alltid efter roliga grejer, men hittar aldrig bra MotoGP material. Därför betvivlar jag också att det släpps.

Kontot på motogp.com kanske kan få mig att kolla på racen, men i vilken kvalitet? Jag vill kunna sitta med polarna, knäcka en bärs och bara chilla till gamla godingar.

Men, hur som helst, tackar för det svaret. Jag tänkte bara högt om vad jag ville och trodde att fler här på forumet skulle uppskatta detsamma.
* suck * lär dig betala för något du gillar och därmed se till att det i framtiden ens KAN produceras vad du vill se på.

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Hej!
Hör också till dom som läser betydligt mer än jag skriver, särskilt här i racingforumet.Måste bara säga att trots att tjafs och och osakligheter givetvis förekommer så tycker jag ändå att SH är ett rent under av seriositet och saklighet jämfört med många andra forum som behandlar samma ämnen..(ingen nämnd, ingen glömd:) )
Så till både medlemmar och moderatorer; keep up the good work!:tummenupp

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
DUKE Video har släppt samandrag av alla GP-klasser i massor av år nu. Iaf typ 20 år.

http://www.dukevideo.com/Bikes/DVD/Bike GP/Events 2000 onwards.aspx

Jag tyckte själv att MotoGP sässongen 2006 var något över 180min lång, bra DVD...

Lite detta jag menar.

Och, jag betalar gärna om jag hittar källan, $35 på motogp.com är ingenting, hade jag kunnat betala om kvaliteten var dvd9, annars får det vara. En 500ing för en DVD-box med en hel sässong hade inte heller varit något att snacka om.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2832204 Jag tyckte själv att MotoGP sässongen 2006 var något över 180min lång, bra DVD...

Lite detta jag menar.

Och, jag betalar gärna om jag hittar källan, $35 på motogp.com är ingenting, hade jag kunnat betala om kvaliteten var dvd9, annars får det vara. En 500ing för en DVD-box med en hel sässong hade inte heller varit något att snacka om.
Skaffa en DVD då och spela in alla lopp så slipper du sakna något. Förstår inte problemet riktigt.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...