Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Striden

DARKSTAR
Gick med
5 May 2006
Hoj
KTM 540SM Kawasaki KX500MX/SM.
wheelie82 skrev:
2663004 Idag var jag o körde på blixås crossbana.. Skoj som fan. Men svårt och JOBBIGT. Ett halvt varv och jag var helt slut i armarna och då puttrade jag ändå runt på tomgång. När en CR85 ylade förbi som en ilsken geting åkte jag hem. :D :)

Hehe härligt, javisst känns det alltid... :D
Det är ju en mer aktiv körning än på en SuperMoto bana, glöm inte att ett fullt heat är 24varv... :tungan
Ehh SM mästarn i 85cc tränar i bland på MKP så det gäller & se upp vi platån... :hihi :tomten

Men med 650'in e' det ju bara o dra full rulle upp för backen så drar offtast dom flesta bakom av på gassen upp till toppen.:yoparty :yoparty

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Mmm kul att se duktiga unga killar köra. Ser jävligt lätt ut när man kollar på. Men herrejävlar vad jobbigt det är! Lite för svår bana för mig, så spårigt och blött och tungkört. Har ont i hela kroppen idag, körde kanske 7varv totalt... :va :näsblod Försökte mig på endurospåret med, men gav upp. Med 38-drev bak så får man slira med kopplingen hela tiden. :gnissla

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
fått min dom på vad det var för fel på hojjen....:huvet

en bricka hade kommit in via insuget och slagit sönder utblås ventilerna,

det var brickan som sitter vid vingmuttern till luftfiltret som dansat av skruven å ner i luftburken när jag bytte luftfiltret:huvet :huvet

Satan vad klant:huvetigt:huvet :huvet :huvet

nu blir det topprenovering å ihop sättning innan jul

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Cupcake skrev:
2661170 Men hörr`ni, det är ju gokartbanan vi vill åt, rallycrossbanan suger i jämförelse. Den har man ju dessutom kunnat köra på ett tag nu, medans det ser mörkt ut med gokarten just nu, sista körningarna var i sommar. Får se när det kommer att kunna gå att köra på den igen. Eller så får vi göra en kupp eller nå´t...:)

jag pratade med en snube där o det verkade inte vara helt omöjligt med kart/mini-moto banan. Tycker iaf det känns som ett vettigt alternativ att jobba på. Man kan ju annars gå ihop och hyra banor, men det blir ju kanske aktuellt om man e typ 20-30 pers.

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
dewil skrev:
2665230 jag pratade med en snube där o det verkade inte vara helt omöjligt med kart/mini-moto banan. Tycker iaf det känns som ett vettigt alternativ att jobba på. Man kan ju annars gå ihop och hyra banor, men det blir ju kanske aktuellt om man e typ 20-30 pers.

Jo, jag vet, försöker hålla mig uppdaterad med vad som händer angående banan. Just nu ser det lite mörkt ut, det har det gjort hela hösten sedan de stoppade oss från att köra där, men som sagt, det kan nog hända något bra där ändå. Hoppas!

Vad gäller andra banor, så måste det deffinitivt bli minst 30-40 st för att folk ska vilja betala för en dags körning. Alltså måste alla de som normalt sett bara kör gata, vilja vara med. Och det vill ni ju, eller hur? !:) :tummenupp

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Cupcake skrev:
2665390 Jo, jag vet, försöker hålla mig uppdaterad med vad som händer angående banan. Just nu ser det lite mörkt ut, det har det gjort hela hösten sedan de stoppade oss från att köra där, men som sagt, det kan nog hända något bra där ändå. Hoppas!

Vad gäller andra banor, så måste det deffinitivt bli minst 30-40 st för att folk ska vilja betala för en dags körning. Alltså måste alla de som normalt sett bara kör gata, vilja vara med. Och det vill ni ju, eller hur? !:) :tummenupp

Haft mailkontakt med Thomas på enginehardware, här får man ju ett hum om va det kan kosta med bankörning.

"Hej.
Tackar för ditt intresse.
Jag har försökt under några år få till en plats men det har av olika anledn inte fungerat.
1. Go-kart folket är beskyddande gällande deras anläggn, vi hoppas på Borås men det är långt kvar.
2. Buller, alla gatåkare som har en motard har öppna system, åker man på allmän plats så kommer snart myndigheten, då det finns folk som störs av ljudet, en av anledn till att Team13 sa upp kontraktet. Hörs man inte så synns man inte.
3. Vi som tränar lite har avgassystem max 94 dba så vi tränar ofta på p-platser i ind omr, hörs man inte så syns man inte.
4. Problemet är ofta att när man fixar något som jag gjorde på arendals parken, så när vi var där så sa fastighets ägaren att det var OK, men när svansen som körde illegalt på omr kom då vi åkte hem, förstörde för oss övriga så fastighets ägaren sa upp kontraktet, Problemet var att omr inte var inhägnat så vem som helst kunde komma in. Det finns alltid åkare som inte vill ansluta sig till gruppen som försöker fixa något, de förstör ofta för oss övriga.

5. Vi jobbar just nu för att få ett markägartillstånd för tävlingen på bananpiren, men fastighetsägaren gillar inte den okynneskörningen som förekommer på platsen just nu.

Förslag: Gå samman hyr tex en bana per dag.
Kinnekulle: 22000kr/dag, 40 st åkare 550kr per pers.
Team13: 15000kr/dag,
Bohus racing: 10000kr/dag.

Jag har hyrt banor, men uppslutningen har inte varit den bästa då det är lättare att vara snabbast framför MC Donalds. så jag vet inte om jag är så intresserad av att fortsätta med detta.
Är det garanterat att det finns 20st åkare i gbg med omnejd så kan man lätt hyra bana var lördag, man köper tid från hyrkarten.

Vi kommer att arrangera motard dagar i Borås, förmodligen kommer vi att ta 1000kr/dag med egen hoj eller om vi tillhandahåller MC+kläder 2000kr/dag, mat inkluderas. kolla på www.myadventure.se under våren så är ni välkomna hos oss.

Borås MK, folkrace bana har ju varit tillgänglig men ingen har kört där, vilket jag förstår.
Kolla med Förlanda banan i Kba, kan nog få hyra där.

Samla ihop er så ordnar jag en info kväll när det passar er, både rookie och gatåkare."

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Jopp, jag har också kontakt med honom och känner till detta, men det är ju alla andra som informationen måste nå ut till, och att du la`upp detta mail från honom var ju bra, kanske kan folk bli riktigt intresserade nu, och sluta upp för gemensamma hyrdagar?

Vad jag undrar är: hur stort intresse finns det bland motardåkarna i Göteborg med omnejd, att köra på bana? Att slita lite (en hel del tom) för att vi ska få en bana där motarder är välkomna, i Sveriges näst största stad?

dewil skrev:
2665406 Haft mailkontakt med Thomas på enginehardware, här får man ju ett hum om va det kan kosta med bankörning.

"Hej.
Tackar för ditt intresse.
Jag har försökt under några år få till en plats men det har av olika anledn inte fungerat.
1. Go-kart folket är beskyddande gällande deras anläggn, vi hoppas på Borås men det är långt kvar.
2. Buller, alla gatåkare som har en motard har öppna system, åker man på allmän plats så kommer snart myndigheten, då det finns folk som störs av ljudet, en av anledn till att Team13 sa upp kontraktet. Hörs man inte så synns man inte.
3. Vi som tränar lite har avgassystem max 94 dba så vi tränar ofta på p-platser i ind omr, hörs man inte så syns man inte.
4. Problemet är ofta att när man fixar något som jag gjorde på arendals parken, så när vi var där så sa fastighets ägaren att det var OK, men när svansen som körde illegalt på omr kom då vi åkte hem, förstörde för oss övriga så fastighets ägaren sa upp kontraktet, Problemet var att omr inte var inhägnat så vem som helst kunde komma in. Det finns alltid åkare som inte vill ansluta sig till gruppen som försöker fixa något, de förstör ofta för oss övriga.

5. Vi jobbar just nu för att få ett markägartillstånd för tävlingen på bananpiren, men fastighetsägaren gillar inte den okynneskörningen som förekommer på platsen just nu.

Förslag: Gå samman hyr tex en bana per dag.
Kinnekulle: 22000kr/dag, 40 st åkare 550kr per pers.
Team13: 15000kr/dag,
Bohus racing: 10000kr/dag.

Jag har hyrt banor, men uppslutningen har inte varit den bästa då det är lättare att vara snabbast framför MC Donalds. så jag vet inte om jag är så intresserad av att fortsätta med detta.
Är det garanterat att det finns 20st åkare i gbg med omnejd så kan man lätt hyra bana var lördag, man köper tid från hyrkarten.

Vi kommer att arrangera motard dagar i Borås, förmodligen kommer vi att ta 1000kr/dag med egen hoj eller om vi tillhandahåller MC+kläder 2000kr/dag, mat inkluderas. kolla på www.myadventure.se under våren så är ni välkomna hos oss.

Borås MK, folkrace bana har ju varit tillgänglig men ingen har kört där, vilket jag förstår.
Kolla med Förlanda banan i Kba, kan nog få hyra där.

Samla ihop er så ordnar jag en info kväll när det passar er, både rookie och gatåkare."

Last edited:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Cupcake skrev:
2665440 Jopp, jag har också kontakt med honom och känner till detta, men det är ju alla andra som informationen måste nå ut till, och att du la`upp detta mail från honom var ju bra, kanske kan folk bli riktigt intresserade nu, och sluta upp för gemensamma hyrdagar?

Vad jag undrar är: hur stort intresse finns det bland motardåkarna i Göteborg med omnejd, att köra på bana? Att slita lite (en hel del tom) för att vi ska få en bana där motarder är välkomna, i Sveriges näst största stad?

Steg ett tycker jag är att göra en lista på alla som är intresserade. Därefter bestämmer vi datum och träffar Thomas som verkar vara engagerad och ha koll på läget. Hör vad han har att säga och hur vi skulle kunna gå till väga.
Lämpligt att ses kanske ett par veckor in i januari?

Sen är det bara att se till at hålla det enkelt. Vad som ska göras på hojarna, var man kan köpa det som ev behövs. Vilka skydd och kläder. Om man behöver licens och isåfall vart och när man kan lösa den. Allt samlat på samma ställe.

Lista på dem som vill jobba för organiserad bankörning i Gbg

1: Dewil, William Dester, mob 0704- 22 69 35
2:
3:
4:
5:
6:

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Hoj
KTM 560 SMR-07
Jag har haft lite tajt med tid det sista, jobbsökande och sånt. Men nu ser det ut att börja lätta. Jag kan helt klart lägga lite tid för att få seriösa träningstillfällen i området.

2: Who'sYourDaddy, Stefan Pettersson, 0709-433954
3:
4:
5:
6:

Här är en länk till en tråd jag startade när jag skulle najja 525:an.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122513
Där finns lite bilder.

Last edited:

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
En bra början! Januari funkar väl bra. Lika bra att dra igång det så tidigt som möjligt.

3: Cupcake, Lisa.
4:
5:
6:

Där finns lite bilder.[/QUOTE]

SuperBastard

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Hoj
Cbr600RR(Blivande fighter)
Cupcake skrev:
2665495 En bra början! Januari funkar väl bra. Lika bra att dra igång det så tidigt som möjligt.

4: SuperBastard, Javi Lopez, 0736-898079
5:
6:

Där finns lite bilder.
[/QUOTE]

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

5: Rasorblade (kanske)
6:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Datum spikat

Torsdagen den 18/1 kl 19:00 samlas vi i Kortedala MK:s klubbstuga. Reservera denna dagen!

1: Dewil, William Dester, mob 0704- 22 69 35,
6:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
dewil skrev:
2665662 Torsdagen den 18/1 kl 19:00 samlas vi i Kortedala MK:s klubbstuga. Reservera denna dagen!

1: Dewil, William Dester, mob 0704- 22 69 35,
6:

Det kommer alltså innebära att man måste var medlem i Kortedala MCK eller i ngn annan Motorklubb för att kunna träna sedan eller?:va
Eller gör vi en egen??

Last edited:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Rasorblade skrev:
2665673 Det kommer alltså innebära att man måste var medlem i Kortedala MCK eller i ngn annan Motorklubb för att kunna träna sedan eller?:va
Eller gör vi en egen??

Det får vi se! Men detta är bra frågor att ta upp. Jag kan själv inte alla regler som gäller kring licenser, klubbar osv men tänker läsa på så mycket som möjligt samt skriva ner alla frågor jag kan komma på så diskuterar vi allt på mötet.
Sen gör vi en enkel tråd om hur man från A till Ö gör för att komma ut på banan och tävla/träna om man bor i Gbg.:yoparty

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Rasorblade skrev:
2665581 Lista på dem som vill jobba för organiserad bankörning i Gbg

6: Nano, Andres S 0739-604401

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650

7. Robertzon, Carl 0733-390369

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004

8. wheelie82, Johan Andersson 0731-523603

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd

8. wheelie82, Johan Andersson 0731-523603
9.
10.
11.
12.
13. SirSmokeaLot, Sami, 0730 39 20 10 (Helt Klart)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln