Rasorblade skrev:2663029tryck på länken i min signatur eller töm din pm-box så får du pm
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=42076
Så nu är den tömd.
Du har ingen cool framlampa till salu? Jag vill ha nån med dubbla lampor!
Rasorblade skrev:2663029tryck på länken i min signatur eller töm din pm-box så får du pm
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=42076
wheelie82 skrev:2663004Idag var jag o körde på blixås crossbana.. Skoj som fan. Men svårt och JOBBIGT. Ett halvt varv och jag var helt slut i armarna och då puttrade jag ändå runt på tomgång. När en CR85 ylade förbi som en ilsken geting åkte jag hem.![]()
![]()
Cupcake skrev:2661170Men hörr`ni, det är ju gokartbanan vi vill åt, rallycrossbanan suger i jämförelse. Den har man ju dessutom kunnat köra på ett tag nu, medans det ser mörkt ut med gokarten just nu, sista körningarna var i sommar. Får se när det kommer att kunna gå att köra på den igen. Eller så får vi göra en kupp eller nå´t...![]()
dewil skrev:2665230jag pratade med en snube där o det verkade inte vara helt omöjligt med kart/mini-moto banan. Tycker iaf det känns som ett vettigt alternativ att jobba på. Man kan ju annars gå ihop och hyra banor, men det blir ju kanske aktuellt om man e typ 20-30 pers.
Cupcake skrev:2665390Jo, jag vet, försöker hålla mig uppdaterad med vad som händer angående banan. Just nu ser det lite mörkt ut, det har det gjort hela hösten sedan de stoppade oss från att köra där, men som sagt, det kan nog hända något bra där ändå. Hoppas!
Vad gäller andra banor, så måste det deffinitivt bli minst 30-40 st för att folk ska vilja betala för en dags körning. Alltså måste alla de som normalt sett bara kör gata, vilja vara med. Och det vill ni ju, eller hur? !![]()
![]()
dewil skrev:2665406Haft mailkontakt med Thomas på enginehardware, här får man ju ett hum om va det kan kosta med bankörning.
"Hej.
Tackar för ditt intresse.
Jag har försökt under några år få till en plats men det har av olika anledn inte fungerat.
1. Go-kart folket är beskyddande gällande deras anläggn, vi hoppas på Borås men det är långt kvar.
2. Buller, alla gatåkare som har en motard har öppna system, åker man på allmän plats så kommer snart myndigheten, då det finns folk som störs av ljudet, en av anledn till att Team13 sa upp kontraktet. Hörs man inte så synns man inte.
3. Vi som tränar lite har avgassystem max 94 dba så vi tränar ofta på p-platser i ind omr, hörs man inte så syns man inte.
4. Problemet är ofta att när man fixar något som jag gjorde på arendals parken, så när vi var där så sa fastighets ägaren att det var OK, men när svansen som körde illegalt på omr kom då vi åkte hem, förstörde för oss övriga så fastighets ägaren sa upp kontraktet, Problemet var att omr inte var inhägnat så vem som helst kunde komma in. Det finns alltid åkare som inte vill ansluta sig till gruppen som försöker fixa något, de förstör ofta för oss övriga.
5. Vi jobbar just nu för att få ett markägartillstånd för tävlingen på bananpiren, men fastighetsägaren gillar inte den okynneskörningen som förekommer på platsen just nu.
Förslag: Gå samman hyr tex en bana per dag.
Kinnekulle: 22000kr/dag, 40 st åkare 550kr per pers.
Team13: 15000kr/dag,
Bohus racing: 10000kr/dag.
Jag har hyrt banor, men uppslutningen har inte varit den bästa då det är lättare att vara snabbast framför MC Donalds. så jag vet inte om jag är så intresserad av att fortsätta med detta.
Är det garanterat att det finns 20st åkare i gbg med omnejd så kan man lätt hyra bana var lördag, man köper tid från hyrkarten.
Vi kommer att arrangera motard dagar i Borås, förmodligen kommer vi att ta 1000kr/dag med egen hoj eller om vi tillhandahåller MC+kläder 2000kr/dag, mat inkluderas. kolla på www.myadventure.se under våren så är ni välkomna hos oss.
Borås MK, folkrace bana har ju varit tillgänglig men ingen har kört där, vilket jag förstår.
Kolla med Förlanda banan i Kba, kan nog få hyra där.
Samla ihop er så ordnar jag en info kväll när det passar er, både rookie och gatåkare."
Cupcake skrev:2665440Jopp, jag har också kontakt med honom och känner till detta, men det är ju alla andra som informationen måste nå ut till, och att du la`upp detta mail från honom var ju bra, kanske kan folk bli riktigt intresserade nu, och sluta upp för gemensamma hyrdagar?
Vad jag undrar är: hur stort intresse finns det bland motardåkarna i Göteborg med omnejd, att köra på bana? Att slita lite (en hel del tom) för att vi ska få en bana där motarder är välkomna, i Sveriges näst största stad?
[/QUOTE]Cupcake skrev:2665495En bra början! Januari funkar väl bra. Lika bra att dra igång det så tidigt som möjligt.
Lista på dem som vill jobba för organiserad bankörning i Gbg
1: Dewil, William Dester, mob 0704- 22 69 35
2: Who'sYourDaddy, Stefan Pettersson, 0709-433954
3: Cupcake, Lisa.
4: SuperBastard, Javi Lopez, 0736-898079
5:
6:
Här är en länk till en tråd jag startade när jag skulle najja 525:an.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=122513
Där finns lite bilder.
dewil skrev:2665662Torsdagen den 18/1 kl 19:00 samlas vi i Kortedala MK:s klubbstuga. Reservera denna dagen!
Lista på dem som vill jobba för organiserad bankörning i Gbg
1: Dewil, William Dester, mob 0704- 22 69 35,
5: Rasorblade (kanske)
6:
Rasorblade skrev:2665673Det kommer alltså innebära att man måste var medlem i Kortedala MCK eller i ngn annan Motorklubb för att kunna träna sedan eller?![]()
Eller gör vi en egen??
Rasorblade skrev:2665581Lista på dem som vill jobba för organiserad bankörning i Gbg
1: Dewil, William Dester, mob 0704- 22 69 35
5: Rasorblade (kanske)
6: Nano, Andres S 0739-604401
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |