2665406 Haft mailkontakt med Thomas på enginehardware, här får man ju ett hum om va det kan kosta med bankörning.
"Hej.
Tackar för ditt intresse.
Jag har försökt under några år få till en plats men det har av olika anledn inte fungerat.
1. Go-kart folket är beskyddande gällande deras anläggn, vi hoppas på Borås men det är långt kvar.
2. Buller, alla gatåkare som har en motard har öppna system, åker man på allmän plats så kommer snart myndigheten, då det finns folk som störs av ljudet, en av anledn till att Team13 sa upp kontraktet. Hörs man inte så synns man inte.
3. Vi som tränar lite har avgassystem max 94 dba så vi tränar ofta på p-platser i ind omr, hörs man inte så syns man inte.
4. Problemet är ofta att när man fixar något som jag gjorde på arendals parken, så när vi var där så sa fastighets ägaren att det var OK, men när svansen som körde illegalt på omr kom då vi åkte hem, förstörde för oss övriga så fastighets ägaren sa upp kontraktet, Problemet var att omr inte var inhägnat så vem som helst kunde komma in. Det finns alltid åkare som inte vill ansluta sig till gruppen som försöker fixa något, de förstör ofta för oss övriga.
5. Vi jobbar just nu för att få ett markägartillstånd för tävlingen på bananpiren, men fastighetsägaren gillar inte den okynneskörningen som förekommer på platsen just nu.
Förslag: Gå samman hyr tex en bana per dag.
Kinnekulle: 22000kr/dag, 40 st åkare 550kr per pers.
Team13: 15000kr/dag,
Bohus racing: 10000kr/dag.
Jag har hyrt banor, men uppslutningen har inte varit den bästa då det är lättare att vara snabbast framför MC Donalds. så jag vet inte om jag är så intresserad av att fortsätta med detta.
Är det garanterat att det finns 20st åkare i gbg med omnejd så kan man lätt hyra bana var lördag, man köper tid från hyrkarten.
Vi kommer att arrangera motard dagar i Borås, förmodligen kommer vi att ta 1000kr/dag med egen hoj eller om vi tillhandahåller MC+kläder 2000kr/dag, mat inkluderas. kolla på
www.myadventure.se under våren så är ni välkomna hos oss.
Borås MK, folkrace bana har ju varit tillgänglig men ingen har kört där, vilket jag förstår.
Kolla med Förlanda banan i Kba, kan nog få hyra där.
Samla ihop er så ordnar jag en info kväll när det passar er, både rookie och gatåkare."