Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Var på crossbanan i tisdags. Skall dit på lördag igen :)
Det är bara att åka dit och betala en hundring så får ni köra hur mycket ni vill. Skitenkelt... Och så är det bissart bra träning för grusdelen på motardbanan. Men har ni inte crossdäck kan det vara svårt att ta sig runt banan för den är ganska backig med hala stenar..

Hur står sig banan då? Om man ännu inte är gud på att köra enduro, men inte nybörjare, hur svårt?
Har ju hoj som endast körs med crossdäck =)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Blir det ngn åkning på banan?? RING mig!!!
Jag ska bara åka hem efter jobbet å kränga på mig skinnet så är jag redo!!:D :yoparty

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Smhi lovar sol imorgon från kl 12-> framåt. Är bara vädret stabilt och hojen inte bråkar så drar jag med mig en bunt koner (32st:D ). Sen så har väl inte industri semestern slutat än, mao så ska man väl kunna vara där runt kl 14-15 utan att någon börjar grina på ljudnivån & dylikt?
Ca tider: kl 15 -> kl 21 (bara o komma ut om ni vill ta några varv)

Sladda helvete på Arendal Raceway Fred 3/8
1. Smurfer

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Sen så har väl inte industri semestern slutat än, mao så ska man väl kunna vara där runt kl 14-15 utan att någon börjar grina på ljudnivån & dylikt?
Ca tider: kl 15 -> kl 21 (bara o komma ut om ni vill ta några varv)

1. Smurfer

Det finns folk här, men jag kommer inte grina :D
Däremot är det nog ganska tomt på bilar på "Racewayen" vid den tiden, så det är väl bara att köra!

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Crossbanan, Blixås

Hur står sig banan då? Om man ännu inte är gud på att köra enduro, men inte nybörjare, hur svårt?
Har ju hoj som endast körs med crossdäck =)

Om du är någorlunda haj på enduro är det absolut inga problem med crossbanan. Den var lite hal på sina ställen men med en tung fyrtaktare så är det ju bara att låta vridet tala så löser det sig :) Jag blev inte imponerad av de övrigas hastighet sist jag var där. Men det är orken för min del som hämmar. Enduro banan har jag inte provat. Kom o prova, det är ju nästan lika kul som motard.

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
1. Smurfer

Har fixat med ny fjädring idag! :yoparty kändes jäkligt bra den tid jag körde.. kan luta mer i kurvorna än förut och inbromsningarna blev mer stabila..

Tyvärr lyckades jag fastna med foten i ett nerlägg.. den är tydligen lite lägre nu och foten måste upp från pinnen tidigare än förut.:huvet stukade foten duktigt och sitter och tycker synd om mig själv för tillfället... så åter till ämnet.. vill åka men kommer inte gå imorgon.. ska se om jag kan komma och heja lite iaf...

/mojo

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Har fixat med ny fjädring idag! :yoparty kändes jäkligt bra den tid jag körde.. kan luta mer i kurvorna än förut och inbromsningarna blev mer stabila..

Tyvärr lyckades jag fastna med foten i ett nerlägg.. den är tydligen lite lägre nu och foten måste upp från pinnen tidigare än förut.:huvet stukade foten duktigt och sitter och tycker synd om mig själv för tillfället... så åter till ämnet.. vill åka men kommer inte gå imorgon.. ska se om jag kan komma och heja lite iaf...

/mojo

de va la onödigt.:7peta

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
Jag va ute på Arendal idag,å när jag kommer dit så säger Ki,att de har varit en Olycka,, så stack Ki sen,,så jag fick ju träna själv,, he he,,
Men så kommer en Securitas å säger att denna parkering är STÄNGD för mc-trafik,,:gråta :gråta

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
så säger Ki,att de har varit en Olycka,,
Men så kommer en Securitas å säger att denna parkering är STÄNGD för mc-trafik,,:gråta :gråta

De var jag de..

va sa securitas att dom hade för anledning?? jag tycker vi skött oss ganska bra:va

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Helt underbart...

Då får dom väl sätta upp en skylt med mc trafik förbjuden.
Parkering = allmän plats (om inte annat är skyltat)? :va

Visst är det dumt att börja bråka när vi nu fått köra där utan klagomål.
Drar med mig en bag med koner och kilar dit imorgon runt 15 snåret så får vi se vad Securitas säger.

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...