Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Ki om du läser detta och vet vad som hände så får du gärna svara i tråden.

Ambulans var redan där när jag kom.
men enl. vittne så har föraren fått highside och hojen slagit i stenkanten och farit ut vid sidan av parkeringen där det ligger uppriven asfalt.
Brutet nyckelben och skapligt rivsår på sidan + lite till.
pratade med hans tjejkompis som var med.

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
Nej,,det ända jag vet så åkte han Ambulans därifrån....:gråta

Fan!!:( jag skulle inte dragit.. känns som man borde varit där och sett till honom så inte nåt sånt här hände.. så jäkla trist... undrar hur de är med honom.. och va som gick snett..

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
men enl. vittne så har föraren fått highside och hojen slagit i stenkanten och farit ut vid sidan av parkeringen där det ligger uppriven asfalt.

Shit, den killen var ju på fötter precis innan när jag åkte förbi där.
När hände detta, jag kom precis när "Noll koll" (mojo???) åkte därifrån.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM

:(
Ja då lär dom inte vara så pigga på att låta oss köra där imorn.:gnissla

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
jäpp de var jag.. jag åkte tidigt runt 18 eller nåt.. åkte förbi och hälsade på killen.. hoppas han mår bra..

OK, det var jag som kolla lite på dig tidigare idag, tillsammans med Paser.
Det var alltså jag som körde min bruks-supe-pheta honda CB 400 -83 =)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
men vaffaaaaaaan:huvet. vilka har satt in detta direktiv att mc-trafik skall förbjudas där? polisen lr är de securitas som har fått för sej nåt?

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
nä de är säkert ganska provocerande just nu.. de är förmodligen lite skärrade.. vi har ju i stort sett haft tillstånd från dem tills nu..

Precis. Blir till att ligga lågt ett tag då kanske. Ghey!:huvet

Dags att leta upp en annan parkering då...:va

Verkar så. Man kan alltid åka förbi och höra med Securitas vad som gäller exakt.
Volvo lastvagnar har en stor parkering och det stället ligger väldigt avsides från andra byggnader. Problemet är att stället vaktas dygnet runt. Men väl värt ett försök

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Dags att leta upp en annan parkering då...:va

ikea bäckebol.. det på hisingen kanske? eller den vid kesos jobb på dagab?

Precis. Blir till att ligga lågt ett tag då kanske. Ghey!:huvet

Verkar så. Man kan alltid åka förbi och höra med Securitas vad som gäller exakt.
Volvo lastvagnar har en stor parkering och det stället ligger väldigt avsides från andra byggnader. Problemet är att stället vaktas dygnet runt. Men väl värt ett försök

Ja nått får vi hitta på :tungan :gnissla

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
men vaffaaaaaaan:huvet. vilka har satt in detta direktiv att mc-trafik skall förbjudas där? polisen lr är de securitas som har fått för sej nåt?

Om mc trafik nu är förbjudet så skall det vara skyltat & väl synligt.
Samtidigt måste man nog sätta sig in i Securitas sits lite. Företaget som äger parkeringen (om det inte är komunen) får ett samtal från polisen. Företaget vill inte få mer mc olyckor på halsen vilket i sin tur bollas vidare till Securitas som inte vill förlora kunder & vidare till dem som patrullerar området.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
*ironimode on*

vi får deala med securitas och volvo och se till att ta olyckor på egen risk. kraschar nån släpar vi ut dom på vägen så har inget hänt på sjävla parkeringen:yoparty

*ironimode off*

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
*ironimode on*

vi får deala med securitas och volvo och se till att ta olyckor på egen risk. kraschar nån släpar vi ut dom på vägen så har inget hänt på sjävla parkeringen:yoparty

*ironimode off*

Ja eller så får vi helt enkelt hitta någon annan stans... som sagt ikea parkeringen vid stig center eller nått liknande där i området... borde inte störa så många heller efter kontorstid....

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
Om mc trafik nu är förbjudet så skall det vara skyltat & väl synligt.
Samtidigt måste man nog sätta sig in i Securitas sits lite. Företaget som äger parkeringen (om det inte är komunen) får ett samtal från polisen. Företaget vill inte få mer mc olyckor på halsen vilket i sin tur bollas vidare till Securitas som inte vill förlora kunder & vidare till dem som patrullerar området.

precis.. och nu har securitas agerat innan klagomålen började ramla in.. parkeringen är med mycket stor sannolikhet ägd av volvo.. de är så vitt jag förstått en parkeringsplats för anställda.. (om nån vet hur de ligger till får ni gärna säga ifrån, jag hade förstås önskat att kommunen ägde parkeringen..)

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Ja eller så får vi helt enkelt hitta någon annan stans... som sagt ikea parkeringen vid stig center eller nått liknande där i området... borde inte störa så många heller efter kontorstid....

problemet är att det är parkeringsplatser för varuthus. ikea stänger väl 8? och coop ännu senare? och på sånna ställen e de fullt tills det stänger...:gnissla

om jag inte minns fel så ligger det en stor parkeringsplats nedanför volvo sörred. mot arendalshållet. kanske går att prova där ist.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept