Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Är det någon som vet vart man köper ny framlampa. Typ sånna dom sätter på streetfighters och liknande som ska passa på en motard, sån Bauen har på xr650'n till exempel, funderar även på någon annan design eftersom alla har sånna lampor nu förtiden. Tänker att den ska passa på en DRZ 400 men dom brukar ju passa på de flesta hojar.

I alla fall, vet ni om det finns bra ställen i Göteborg eller är det bäst att beställa över nätet? Vet inte hur många av er som bytt framlampa, men någon borde ju ha koll :)


edit: Funderar på Xenon ljus också, svårt att få tag på tro?

Kolla med SMC han har två lampor till salu!!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=17067
 
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
Är det någon som vet vart man köper ny framlampa. Typ sånna dom sätter på streetfighters och liknande som ska passa på en motard, sån Bauen har på xr650'n till exempel, funderar även på någon annan design eftersom alla har sånna lampor nu förtiden. Tänker att den ska passa på en DRZ 400 men dom brukar ju passa på de flesta hojar.


har nått sånt liggandes som du kan få köpa om du inte e allt för kräsen :)
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
har nått sånt liggandes som du kan få köpa om du inte e allt för kräsen :)

Hmm ok, vadå för några. Jag får kolla runt lite mer först tror jag. Kan vara fräckt med lite mer vanlig framlampa och inte sån med två lysen som alla sätter på sina hojar numera.

Kolla med SMC han har två lampor till salu!!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=17067

Hmm det var ett sånt jag syftade på, men ktm lampan kanske inte skulle passa helt fel den heller :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hmm ok, vadå för några. Jag får kolla runt lite mer först tror jag. Kan vara fräckt med lite mer vanlig framlampa och inte sån med två lysen som alla sätter på sina hojar numera.



Hmm det var ett sånt jag syftade på, men ktm lampan kanske inte skulle passa helt fel den heller :)


den andra är ju en sån jag har;)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Har nu kört för första gången på en motard bana i Borås och vurpat så nu ser den lite använd ut. Men roligt var det.

den e mycket finare nu ju :yoparty

till er andra som inte var med. häng på när chansen finns. kostar 150 riksdaler och man behöver inte göra något med hojen. bara att köra o ha kul.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
den e mycket finare nu ju :yoparty

till er andra som inte var med. häng på när chansen finns. kostar 150 riksdaler och man behöver inte göra något med hojen. bara att köra o ha kul.

Ja träna på nu för nästa vecka måste jag fan få tummen ur och jaga dig ;=)
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Var det någon av motardmupparna som körde omkring på en Aprilia SXV inne vid vasastan igår vid 16.30-17.00 tiden?
Kände inte igen den som körde, men utbudet av dessa hojar i gbg är ju begränsat.
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Idag får jag min hoj!
Då blir det riktig motard körning :yoparty Ska passa på o köra som fan med den innan vi måste strypa den till 25 kw :D
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ja träna på nu för nästa vecka måste jag fan få tummen ur och jaga dig ;=)

lycka till :tungan . jag tappade min insats igår så nu lider jag inte av strypt motor. dvs du får gasa duktigt.

crillepille du måste bli sjukt snabb nu när du tagit oskulden på den. inga hämningar med en redan lagd hoj :yoparty
 

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2006 KTM 950
På söndag kl 14 vid Gp, samkörning 950/990sm. (Men alla som vill får vara med och leka)

1. robbanh
2. Ling
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Var det någon av motardmupparna som körde omkring på en Aprilia SXV inne vid vasastan igår vid 16.30-17.00 tiden?
Kände inte igen den som körde, men utbudet av dessa hojar i gbg är ju begränsat.

Hade han ett grått alpinestarsställ så var det Dennis med sin nya startmotor :D
Den hojen svinade jag med nyss, fan va den gick...:yoparty
 

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
lycka till :tungan . jag tappade min insats igår så nu lider jag inte av strypt motor. dvs du får gasa duktigt.

crillepille du måste bli sjukt snabb nu när du tagit oskulden på den. inga hämningar med en redan lagd hoj :yoparty

Ja bara om jag hade varit hemma. Åker igen på mondag och kommer inte hem fören siste juni. Sen i juli vill frugan ha lite semester så jag måste åka någonstans med henne och barnen. Det blir ett långt uppeholl.:huvet :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top