Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Just det där med att byta olja hela tiden som känns bökigt...

Fyllesnack låter bra, kan vi ju passa på att lösa lite andra världsproblem också :tummenupp
Testa och jämför, på de andra hojarna får du ändå serva då nåt skramlat loss:D
Hörs imörn ;=)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Såg dig sämsgård på din nya husa i rondellen efter avfarten mot liseberg/örgryte. Fan vad fin den såg ut :yoparty

Fick du kärringstop vid rödljuset eller? :D :gnissla

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
Jag har varit i kontakt med vakten i B porten på Arendal och även ansvarig för övervakningen. Vi hade för avsikt att få tillstånd att använda parkeringen till att träna. Detta efter att vaktchefen i port B varit och pratat med Daniel och övriga på parkeringen för några veckor sedan. Vi försökte få till en slags överenskommelse där vi tog visst ansvar och skulle se till att skyddsutrustning och lite depå material fanns tillgängligt. Vi spaltade även upp regler som beskrev hur vi hade för avsikt att sköta träningarna. Nu fick vi tyvärr ett NEJ. Beslutsfattaren ville inte ge tillstånd till att låta oss åka. De var som han kallade de Noll tolerans. Även om vi hade en styrning på tillfällena när vi var där så menade han att detta skulle uppmuntra annan buskörning och han hänvisade även till incidenten i förra sommaren och menade att han var trött med "alla":va tillbud som skett på området. Det var inte läge att tjafsa om detta kände jag.

Vi har nu två alternativ.

1) Vi kör på tills vi blir bortkörda. Jag kan tänka mig att vi försöker styra upp våra körningar något för att visa att vi kan vara seriösa om vi lägger manken till.

2) Vi accepterar vad ansvarig säger.

Arendal imorgon?
12:00?

Jag kommer vara på arendal imorgon. Kommer kanske lite senare än 12, men för mig gäller alt. 1 Vakten i port B verkar ha direktiv uppifrån som han inte riktigt delar. Jag kommer chansa på att han ger oss en chans att köra och slippa köra inne i centrum med allmänheten.

/Mojo

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Jag tycker vi kör så mycket det bara går på helgerna inom någorlunda vettig träning så lugnar de sig säkert...
Tyvärr har jag sträckt halva kroppen och skippar imorgon

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Jag har varit i kontakt med vakten i B porten på Arendal och även ansvarig för övervakningen. Vi hade för avsikt att få tillstånd att använda parkeringen till att träna. Detta efter att vaktchefen i port B varit och pratat med Daniel och övriga på parkeringen för några veckor sedan. Vi försökte få till en slags överenskommelse där vi tog visst ansvar och skulle se till att skyddsutrustning och lite depå material fanns tillgängligt. Vi spaltade även upp regler som beskrev hur vi hade för avsikt att sköta träningarna. Nu fick vi tyvärr ett NEJ. Beslutsfattaren ville inte ge tillstånd till att låta oss åka. De var som han kallade de Noll tolerans. Även om vi hade en styrning på tillfällena när vi var där så menade han att detta skulle uppmuntra annan buskörning och han hänvisade även till incidenten i förra sommaren och menade att han var trött med "alla":va tillbud som skett på området. Det var inte läge att tjafsa om detta kände jag.

1) Vi kör på tills vi blir bortkörda. Jag kan tänka mig att vi försöker styra upp våra körningar något för att visa att vi kan vara seriösa om vi lägger manken till.

Jag kommer vara på arendal imorgon. Kommer kanske lite senare än 12, men för mig gäller alt. 1 Vakten i port B verkar ha direktiv uppifrån som han inte riktigt delar. Jag kommer chansa på att han ger oss en chans att köra och slippa köra inne i centrum med allmänheten.

/Mojo

ok, jag testar också alt1

Tar med nya däck

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m

/Mojo

jag håller med dig vi kör på så länge vi kan

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
sedär ja då kan jag kalla mig en mer erfaren motardåkare... slog över igår! det som gjorde mig mest förvånad var att det faktiskt inte gjore så ont :S höll ca 70km/h kanske... körde lite knästående, och skulle prova en ståendes tänkte jag.. smark skulle nog tänkt igen det hela lite innan... med tanke på att jag hämta hojjen i förrgår hehe... ajja nu är den märkt iaf, har ju inte köpt en fisa hojj... och jag hade inte hunnit byta baklampa mm än, så bestående skador blir ett par märken på fäljarna. Men jag är inte bitter! ska ut och öva mer snart tänkte jag!

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj

/Mojo

Testar nog också alternativ 1.
Kommer lite senare (grinig kärring):huvet

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
De var jäkligt kul den tid vi fick köra. Vakterna ringde enligt uppgift till polisen runt 16 tiden. Vi var inte jätte hungriga på att prata med dom så vi packade ihop och åkte.

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
sedär ja då kan jag kalla mig en mer erfaren motardåkare... slog över igår! det som gjorde mig mest förvånad var att det faktiskt inte gjore så ont :S höll ca 70km/h kanske... körde lite knästående, och skulle prova en ståendes tänkte jag.. smark skulle nog tänkt igen det hela lite innan... med tanke på att jag hämta hojjen i förrgår hehe... ajja nu är den märkt iaf, har ju inte köpt en fisa hojj... och jag hade inte hunnit byta baklampa mm än, så bestående skador blir ett par märken på fäljarna. Men jag är inte bitter! ska ut och öva mer snart tänkte jag!

Gött... bara på de igen :tummenupp :cool:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
nån som skall med till kinnekulle med racingworld i helgen? tänkte vi kunde samåka.

jag har även bokat in motardkurs i örebro 28-29/6 med teamhusaberg. boka in er nu, för det kommer rocka fett.

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
De var jäkligt kul den tid vi fick köra. Vakterna ringde enligt uppgift till polisen runt 16 tiden. Vi var inte jätte hungriga på att prata med dom så vi packade ihop och åkte.

Ja man hinner köra mycket på 4 timmar :D . Jag var där från ca: 12.30-15.00
Han köra så man var mör i underarmarna.
Det är väl bara att fortsätta om det tar 4 timmar innan polisen kommer :tummenupp

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
nån som skall med till kinnekulle med racingworld i helgen? tänkte vi kunde samåka.

jag har även bokat in motardkurs i örebro 28-29/6 med teamhusaberg. boka in er nu, för det kommer rocka fett.

ja fick skita i kullen på sön men det andra ska bli kul som fan

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Är det någon som vet vart man köper ny framlampa. Typ sånna dom sätter på streetfighters och liknande som ska passa på en motard, sån Bauen har på xr650'n till exempel, funderar även på någon annan design eftersom alla har sånna lampor nu förtiden. Tänker att den ska passa på en DRZ 400 men dom brukar ju passa på de flesta hojar.

I alla fall, vet ni om det finns bra ställen i Göteborg eller är det bäst att beställa över nätet? Vet inte hur många av er som bytt framlampa, men någon borde ju ha koll :)

edit: Funderar på Xenon ljus också, svårt att få tag på tro?

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ett tips, hojbutiker...
Tror Bauen kör med Acerbis cyclops från crf 450.:tummenupp
Är det någon som vet vart man köper ny framlampa. Typ sånna dom sätter på streetfighters och liknande som ska passa på en motard, sån Bauen har på xr650'n till exempel, funderar även på någon annan design eftersom alla har sånna lampor nu förtiden. Tänker att den ska passa på en DRZ 400 men dom brukar ju passa på de flesta hojar.

I alla fall, vet ni om det finns bra ställen i Göteborg eller är det bäst att beställa över nätet? Vet inte hur många av er som bytt framlampa, men någon borde ju ha koll :)

edit: Funderar på Xenon ljus också, svårt att få tag på tro?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln