Jag har varit i kontakt med vakten i B porten på Arendal och även ansvarig för övervakningen. Vi hade för avsikt att få tillstånd att använda parkeringen till att träna. Detta efter att vaktchefen i port B varit och pratat med Daniel och övriga på parkeringen för några veckor sedan. Vi försökte få till en slags överenskommelse där vi tog visst ansvar och skulle se till att skyddsutrustning och lite depå material fanns tillgängligt. Vi spaltade även upp regler som beskrev hur vi hade för avsikt att sköta träningarna. Nu fick vi tyvärr ett NEJ. Beslutsfattaren ville inte ge tillstånd till att låta oss åka. De var som han kallade de Noll tolerans. Även om vi hade en styrning på tillfällena när vi var där så menade han att detta skulle uppmuntra annan buskörning och han hänvisade även till incidenten i förra sommaren och menade att han var trött med "alla"
tillbud som skett på området. Det var inte läge att tjafsa om detta kände jag.
Vi har nu två alternativ.
1) Vi kör på tills vi blir bortkörda. Jag kan tänka mig att vi försöker styra upp våra körningar något för att visa att vi kan vara seriösa om vi lägger manken till.
2) Vi accepterar vad ansvarig säger.
Jag kommer vara på arendal imorgon. Kommer kanske lite senare än 12, men för mig gäller alt. 1 Vakten i port B verkar ha direktiv uppifrån som han inte riktigt delar. Jag kommer chansa på att han ger oss en chans att köra och slippa köra inne i centrum med allmänheten.
/Mojo