Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
såg riktigt skoj ut idag, man kanske skulle fixa hojen så man kan åka själv :gnissla

(se inte så misstänksam ut när jag vinkar LG) :hej
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Skicka kortet där du kör när man ser gipset till läkaren Classe ;)

Kul att du fångade mig från min bästa sida på bild med :yoparty
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tack för en grym åkning! Jag upptäckte att jag tappat min dB killer när jag lastade av hemma, så de kan mycket möjligt vara min. Jag kanske kan komma och kolla ifall jag känner igen den i veckan?

Vi kan ju höras i veckan. Mitt nr 0702 173377.
Åker ev till Eksjö på torsdag kväll.

En sista påminnelse om SM premiären i Eksjö.
Om någon är sugen på att ställa upp så är det ok att anmäla sig i Open klassen utan efteranmälningsavgift.

- Anmälan görs på www.anmalan.nu. Kostnad 800:-.
- Engångslicens kostar 400:- (helårs 2500). Ni måste (av försäkringsskäl) vara med i en SVEMO klubb (t.ex. Kortedala MK) och jag kan skriva under licensansökan.
- Hyra av transponder kostar 300:- (om ni inte hittar en TranX transponder att låna).

Jag ställde förra året upp i Örebro (open klassen) för första gången med min Husa. Efter det så är jag fast. Nivån i Open är "lagom", dom flesta som var med igår skulle kunna vara med utan problem. Helst skall man ha kört grus och hoppat lite tidigare men det brukar inte vara några problem eftersom hoppen inte får vara för stora i Supermotard.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Vi kan ju höras i veckan. Mitt nr 0702 173377.
Åker ev till Eksjö på torsdag kväll.

En sista påminnelse om SM premiären i Eksjö.
Om någon är sugen på att ställa upp så är det ok att anmäla sig i Open klassen utan efteranmälningsavgift.

- Anmälan görs på www.anmalan.nu. Kostnad 800:-.
- Engångslicens kostar 400:- (helårs 2500). Ni måste (av försäkringsskäl) vara med i en SVEMO klubb (t.ex. Kortedala MK) och jag kan skriva under licensansökan.
- Hyra av transponder kostar 300:- (om ni inte hittar en TranX transponder att låna).

Jag ställde förra året upp i Örebro (open klassen) för första gången med min Husa. Efter det så är jag fast. Nivån i Open är "lagom", dom flesta som var med igår skulle kunna vara med utan problem. Helst skall man ha kört grus och hoppat lite tidigare men det brukar inte vara några problem eftersom hoppen inte får vara för stora i Supermotard.



jag blev riktigt sugen på att prova på nån tävling, men dels är jag inte hemma nu till eksjö och det hade inte suttit fel med ett par träningstillfällen till innan. hur ligger lämpliga race senare i sommar? finns det något schema?


om någon skall åka upp till örebro eller prova annan bana så får ni gärna höra av er till mig om ni har plats ledig:)
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
hur ligger lämpliga race senare i sommar? finns det något schema?


om någon skall åka upp till örebro eller prova annan bana så får ni gärna höra av er till mig om ni har plats ledig:)

1-2 maj (FMCK Eksjö)
6-7 juni (Östhammars MK)
11-12 juli (Jämtlands MK, Östersund)
22-23 aug (Linköpings MS)
29-30 aug (MK Falcon)
12 sept (Teknic MC, Örebro)

Ja o kerttu lär åka upp till örebro nån gång så då är det bara o hänga med! Alltid kul om vi är många göteborgare där. Kanske skulle klämma in örebro mellan eksjö o östhammar. Typ helgen 16-17:e, eller 23-24:e, helgen efter det är det ju team 13 igen.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
1-2 maj (FMCK Eksjö)
6-7 juni (Östhammars MK)
11-12 juli (Jämtlands MK, Östersund)
22-23 aug (Linköpings MS)
29-30 aug (MK Falcon)
12 sept (Teknic MC, Örebro)

Ja o kerttu lär åka upp till örebro nån gång så då är det bara o hänga med! Alltid kul om vi är många göteborgare där. Kanske skulle klämma in örebro mellan eksjö o östhammar. Typ helgen 16-17:e, eller 23-24:e, helgen efter det är det ju team 13 igen.


tack:)

ska ni köra hela serien?

Jag är sugen på örebro i maj. Får dock se hur mycket meck det är runt student och allt vad det innebär när det närmar sig bara.
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
1-2 maj (FMCK Eksjö)
6-7 juni (Östhammars MK)
11-12 juli (Jämtlands MK, Östersund)
22-23 aug (Linköpings MS)
29-30 aug (MK Falcon)
12 sept (Teknic MC, Örebro)

Ja o kerttu lär åka upp till örebro nån gång så då är det bara o hänga med! Alltid kul om vi är många göteborgare där. Kanske skulle klämma in örebro mellan eksjö o östhammar. Typ helgen 16-17:e, eller 23-24:e, helgen efter det är det ju team 13 igen.

blir det inget i kalmar i år?

å du karin nu kan du behålla din alu tank ag köpte precis en:banana :banana :banana :D
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
blir det inget i kalmar i år?

å du karin nu kan du behålla din alu tank ag köpte precis en:banana :banana :banana :D

Just ja, kalmar glömde ja, den ingår inte i SM men den körs den 17:e maj.

Glömde bort den tävlingen, så vill man upp o köra lite i örebro så är la 23-24 bästa helgen.

Attans att du redan köpt en, ja som funderade på o sälja av husan nu. Va fick du ge för den?
 
Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
1-2 maj (FMCK Eksjö)
6-7 juni (Östhammars MK)
11-12 juli (Jämtlands MK, Östersund)
22-23 aug (Linköpings MS)
29-30 aug (MK Falcon)
12 sept (Teknic MC, Örebro)

Ja o kerttu lär åka upp till örebro nån gång så då är det bara o hänga med! Alltid kul om vi är många göteborgare där. Kanske skulle klämma in örebro mellan eksjö o östhammar. Typ helgen 16-17:e, eller 23-24:e, helgen efter det är det ju team 13 igen.

jag kan nog hänga på den 16-17:e:yoparty
23-24:e har jag kidsen:)
 

*skåningen*

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
Busmaskin
Hej!

En relativt nybliven motard ägare här :yoparty
Verkar som ett gött gäng här :)
Tänkte höra om de är någon som är sugen på o köra lite samt och träna lite bak o framhjulsträning m.m... Dax o lära sig sånt ju är de tänkt. Eller tips på vart man kan hålla till och öva utan att störa omgivningen allt för mycket.
Har ni även tips på hur man utrustar hojen om man skulle trilla omkull för att minimera förstörelse på den? Kör nu en KTM 640 lc4 -04.

Mvh Skåningen
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Hej!

En relativt nybliven motard ägare här :yoparty
Verkar som ett gött gäng här :)
Tänkte höra om de är någon som är sugen på o köra lite samt och träna lite bak o framhjulsträning m.m... Dax o lära sig sånt ju är de tänkt. Eller tips på vart man kan hålla till och öva utan att störa omgivningen allt för mycket.
Har ni även tips på hur man utrustar hojen om man skulle trilla omkull för att minimera förstörelse på den? Kör nu en KTM 640 lc4 -04.

Mvh Skåningen

hej å välkommen..
öva bakhjul vid angereds krossen, kan visa dej vart det ligger om du inte vet.
sen e det bara att fixa krasch puckar lätt gjort med skejt hjul å gängstav.
brukar va åkning på lör-sön bara å hålla koll här:yoparty
mvh LG76
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hej!

En relativt nybliven motard ägare här :yoparty
Verkar som ett gött gäng här :)
Tänkte höra om de är någon som är sugen på o köra lite samt och träna lite bak o framhjulsträning m.m... Dax o lära sig sånt ju är de tänkt. Eller tips på vart man kan hålla till och öva utan att störa omgivningen allt för mycket.
Har ni även tips på hur man utrustar hojen om man skulle trilla omkull för att minimera förstörelse på den? Kör nu en KTM 640 lc4 -04.

Mvh Skåningen

Är inte heller nån guru på ett hjul, men hänger gärna med ut o tränar nån dag:tummenupp
Arendal och kanske även frihamnen har väl hyffsade ställen att träna bakhjul på. Bara att skriva när du är körsugen:yoparty
 

*skåningen*

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
Busmaskin
Alltid sugen ;)
tack för tipsen, vet ni något bra ställe här i gbg man kan kitta upp sin ktm med krasch puckar... skejt hjul :) funkar de så lätt? jag kör mer eller mindre varje dag om nån vill, jobbar till 18 varje dag inne i stan, efter det kör jag gärna och övar eller bara kör runder med nån, några som kan.
Kört skrevraket i 8 år ( R6a ) så är ny på motard :) så nu ska de övas. var brukar ni köra på helgerna då? Där vid angered eller? Tror inte jag hittar dit :confused: förvirrad skåning i Gbg ;)
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Hänger gärna också med er om det blir lite bakhjuls träning, Måste öva:p
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Det var sjukt kul i söndags, men nu undrar jag om jag måste byta kylarvätskan till en med glykolblandning eller om hojen klarar sig på vatten och vattenpumpsmörjning till nästa träning, alternativt över sommaren. Stod på flaskan att det gav korrosionsskydd, men samtidigt att det skulle vara glykol i kylaren. Några förslag?
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Alltid sugen ;)
tack för tipsen, vet ni något bra ställe här i gbg man kan kitta upp sin ktm med krasch puckar... skejt hjul :) funkar de så lätt? jag kör mer eller mindre varje dag om nån vill, jobbar till 18 varje dag inne i stan, efter det kör jag gärna och övar eller bara kör runder med nån, några som kan.
Kört skrevraket i 8 år ( R6a ) så är ny på motard :) så nu ska de övas. var brukar ni köra på helgerna då? Där vid angered eller? Tror inte jag hittar dit :confused: förvirrad skåning i Gbg ;)
Gängstång och skejthjul finns på feltema för en billig pening, Johans MC har färdiga kit för typ 350kr fram resp bak.

Det var sjukt kul i söndags, men nu undrar jag om jag måste byta kylarvätskan till en med glykolblandning eller om hojen klarar sig på vatten och vattenpumpsmörjning till nästa träning, alternativt över sommaren. Stod på flaskan att det gav korrosionsskydd, men samtidigt att det skulle vara glykol i kylaren. Några förslag?

Jag hällde i Wasserwetter o hade tänkt köra på det i sommar. Jag har rätt mkt kvar så känner du dig orolig för du väl komma förbi o låna lite :) Tror iofs att det inte ska spela rocken roll med det där från biltema
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag kör oxå på feltema och tog för givet att det inte skulle var några ben.

så länge du har korrosionsskyddet borde de vara lugnt. det skall väl inte till och bli minusgrader och grejer i sommar hoppas jag.
 

*skåningen*

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
Gbg
Hoj
Busmaskin
Nån som är sugen på o köra lite ikväll?

Är det johns mc ni tycker är bäst till KTM motard eller?
För att vara lite mer specifik =) vad är det för någon gängstång ni kör på? och nått specielt skejt hjul som är bättre än nått annat? lite ny med detta så har ingen riktigt koll än... Tänkte även på något skydd på styret? så man inte skrapar sönder siderna på det... behöver man det eller?
Tacksam för svar. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top