Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nån som är sugen på o köra lite ikväll?

Är det johns mc ni tycker är bäst till KTM motard eller?
För att vara lite mer specifik =) vad är det för någon gängstång ni kör på? och nått specielt skejt hjul som är bättre än nått annat? lite ny med detta så har ingen riktigt koll än... Tänkte även på något skydd på styret? så man inte skrapar sönder siderna på det... behöver man det eller?
Tacksam för svar. :)

Biltema har gängstång, köp där, är nog enklast och billigast.
Kan inte tänka mig att det skulle vara någon skillnad på skatehjulen...

Jag handlar hos Superbike, billigare än Johans och bra leveranser :tummenupp

Blir dock inget köra för mig idag, här ska det meckas och grillas :)
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Nån som är sugen på o köra lite ikväll?

Är det johns mc ni tycker är bäst till KTM motard eller?
För att vara lite mer specifik =) vad är det för någon gängstång ni kör på? och nått specielt skejt hjul som är bättre än nått annat? lite ny med detta så har ingen riktigt koll än... Tänkte även på något skydd på styret? så man inte skrapar sönder siderna på det... behöver man det eller?
Tacksam för svar. :)

Ta så stor gängstång du kan få plats i genom hjulaxlarna. Jag har tex. större fram men fick inte plats och fick sätta en mindre där bak, har dock inte hafft några problem, båda har hållt bra, även skateboardhjulen "4-pack för 100kr" har klarat ett flertal vurpor utan problem. Köp så billiga skatehjul som möjligt som matchar hojen (oranga?:yoparty) och som passar gängstången.
Det e ingen rocketscience direkt, bara att tjacka grejerna o sätta ihop:tummenupp
 
Last edited:

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Nu JÄVLAR killar är jag på banan igen.
Idag kom mitt Leo Vince helsystem till hojen så behöver jag inte låna din hoj nästa Team13 Sämsgård.
Passade fint förutom kolfiberklämman längst bak, tyckte nog att den inte kändes riktigt 100 men det är på och skall provköras till dagis för o hämta ungen nu:yoparty
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Nu JÄVLAR killar är jag på banan igen.
Idag kom mitt Leo Vince helsystem till hojen så behöver jag inte låna din hoj nästa Team13 Sämsgård.
Passade fint förutom kolfiberklämman längst bak, tyckte nog att den inte kändes riktigt 100 men det är på och skall provköras till dagis för o hämta ungen nu:yoparty

Grattis! :)
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Såg på bilderna från team 13 att någon har ett a-star supermoto ställ, silver svart. Någon som vet vem det är? Har nämligen ett likadant, men det är inte några knä skydd inbyggt i det, så undrar vad du/han använder för knäskydd som passar under?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Såg på bilderna från team 13 att någon har ett a-star supermoto ställ, silver svart. Någon som vet vem det är? Har nämligen ett likadant, men det är inte några knä skydd inbyggt i det, så undrar vad du/han använder för knäskydd som passar under?


det är dennis. han har lösa knäskydd i.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
det är dennis. han har lösa knäskydd i.

Hehe jo det förstår jag med, men prövade en polares a-star sx, och dom var på tok förstora. Så ville bara veta vilka som passar, ifall det är några speciella man ska ha i? (så att a-star kan tjäna ännu mera pengar)
 
Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hehe jo det förstår jag med, men prövade en polares a-star sx, och dom var på tok förstora. Så ville bara veta vilka som passar, ifall det är några speciella man ska ha i? (så att a-star kan tjäna ännu mera pengar)

Provat biltemas knäskydd? De är rätt små o smidiga.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Provat biltemas knäskydd? De är rätt små o smidiga.

Vanliga frågan... Vågar man köra med dom? imed att jag har knä problem sedan innan så vill jag gärna ha ett par med bra kvalité som håller när man går omkull.

Edit. Läste i produkt spec, att a-star mx knee guard skall passa.
 
Last edited:

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Vanliga frågan... Vågar man köra med dom? imed att jag har knä problem sedan innan så vill jag gärna ha ett par med bra kvalité som håller när man går omkull.

Du kan prova med Team 10 knäskydd.. dom är rätt små. Passar under mitt skinnställ i alla fall..:tummenupp

Vet att Duells har dom.. Så går väl att ta hem från dom flesta MC-haken..
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Provat biltemas knäskydd? De är rätt små o smidiga.

En liten historia:
Det var ett gäng som körde enduro med sina motarder hösten 2008. En av dessa individer (låt oss kalla honom Dokmo) frågar en annan (låt oss kalla honom Kerttu) om han kunde få låna hans knäskydd (biltema). Självklart säger Kerttu och alla åker ut o kör. Efter en stunds körning plockar Dokmo av knäskydden med hänvisning till att dom var för trånga. Det visade sig sedermera att knäskydden ligger kvar i bilen och Dokmo har då använt armbågsskydden (också biltema) som knäskydd :banana .

Sorry Dokmo men jag är bara tvungen att berätta. Det måste ju gjort ont som fan :hihi
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Vad säger ni gubbs? Jag behöver sticka ut och köra ganska så omgående om jag ska hinna med grillning och öl innan kortegen...
 

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Husa m.m
En liten historia:
Det var ett gäng som körde enduro med sina motarder hösten 2008. En av dessa individer (låt oss kalla honom Dokmo) frågar en annan (låt oss kalla honom Kerttu) om han kunde få låna hans knäskydd (biltema). Självklart säger Kerttu och alla åker ut o kör. Efter en stunds körning plockar Dokmo av knäskydden med hänvisning till att dom var för trånga. Det visade sig sedermera att knäskydden ligger kvar i bilen och Dokmo har då använt armbågsskydden (också biltema) som knäskydd :banana .

Sorry Dokmo men jag är bara tvungen att berätta. Det måste ju gjort ont som fan :hihi

:D :D :D den e jobbi å förklara sig ur:D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top